Καταρρέουν οι αστικές συγκοινωνίες


Δύο στα τρία λεωφορεία έμεινα από... λάστιχο - Άδεια τα ταμεία των εταιρειών.

  • 31/1/2016

«Βουλιάζουν» μέρα με τη μέρα οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας καθώς η νέα διοίκηση των εταιρειών που μεταφέρουν καθημερινά πάνω από 1 εκατ. επιβάτες έβαλε «φρένο» στους ελέγχους εισιτηρίων, με αποτέλεσμα να μηδενιστούν τα έσοδα από τους λαθρεπιβάτες.

Την ίδια στιγμή, από 1η Φεβρουαρίου θα ισχύσουν οι αυξήσεις των εισιτηρίων στο 1,40 ευρώ από 1,20 που είναι σήμερα, ενώ σημαντική είναι η απώλεια εσόδων τόσο από την απόφαση του υπουργού Υποδομών να μην πληρωθούν τα πρόστιμα για τους ανέργους που έχουν κοπεί από το 2010!

Σημειώνεται ότι η εισιτηροδιαφυγή «κοστίζει» στον ΟΑΣΑ κάθε χρόνο πάνω έως και 37 εκατ. ευρώ από διαφυγόντα κέρδη.

Οι συγκοινωνιακές εταιρείες με άδεια ταμεία αδυνατούν να προχωρήσουν στις απαραίτητες προμήθειες και σχεδόν τα δύο τρίτα του συνόλου των μπλε λεωφορείων έχουν μείνει χωρίς ελαστικά! Συγκεκριμένα οι εταιρείες δεν είναι σε θέση να πληρώνουν τους προμηθευτές τους, οι οποίοι λαμβάνουν «έναντι» 10% των οφειλομένων. Αποτέλεσμα είναι οι βασικοί προμηθευτές να αρνούνται πλέον να παραδώσουν ανταλλακτικά με τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ να μένουν παροπλισμένα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών στα αμαξοστάσια.

Κατά συνέπεια καθημερινά κυκλοφορούν όλα και λιγότερα μέσα μαζικής μεταφοράς στους δρόμους οπότε μειώνεται και η συχνότητα των δρομολογίων, με τους επιβάτες να περιμένουν με τις ώρες στις στάσεις.

Και όλα αυτά, όταν τις περισσότερες ώρες της ημέρας το μοναδικό δημόσια μέσο που προσεγγίζει το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» είναι τα λεωφορεία, καθώς οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ προχωρούν σε τρίωρες στάσεις εργασίας την ημέρα, με τον Προαστιακό και το μετρό να μην προσεγγίζουν το αεροδρόμιο για εννέα ώρες καθημερινά.

Περισσότερα στο ΗΜΕΡΗΣΙΑ.gr.