Κίνα: Τα βρίσκουν σκούρα οι κραταιές αυτοκινητοβιομηχανίες - Δείτε ποια εταιρεία πέρασε σε πωλήσεις την VW


Οι εγχώριοι κατασκευαστές κερδίζουν όλο και περισσότερους αγοραστές, ποντάροντας πάνω σε ολοκληρωμένες γκάμες με EV που κοινό τους χαρακτηριστικό είναι οι προσιτές τιμές.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 30/11/2022

Είναι πλέον απολύτως ξεκάθαρο πως οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες δέχονται μεγάλες πιέσεις από τις νέες εταιρείες που έχουν μπει με φόρα στην αγορά, παρουσιάζοντας ολοκληρωμένες γκάμες ηλεκτρικών προτάσεων.

Τα στοιχεία των πωλήσεων για τις τέσσερις πρώτες εβδομάδες του Νοεμβρίου στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, την Κίνα, έρχονται για να επιβεβαιώσουν τη συγκεκριμένη τάση, με τη BYD να ξεπερνά για πρώτη φορά την Volkswagen.

Σύμφωνα με το autonews.com οι λιανικές πωλήσεις της BYD σημείωσαν αύξηση κατά 83% το διάστημα 1-27 Νοεμβρίου 2022, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2021, και έφτασαν τις 152.863 μονάδες. Την ίδια στιγμή η VW βρέθηκε στη δεύτερη θέση με 143.602 αυτοκίνητα.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως αν στα νούμερα της Volkswagen προστεθούν και οι πωλήσεις της Audi που ανήκει στον όμιλο, τότε οι Γερμανοί ανεβαίνουν στην πρώτη θέση των πωλήσεων με διαφορά 26.847 μονάδων.

Όπως και να έχει η ουσία είναι ότι οι παραδοσιακές μάρκες τα έχουν βρει σκούρα με τα νέα δεδομένα στην αγορά και σε αυτό το πλαίσιο η Mercedes-Benz πριν από λίγες ημέρες ανακοίνωσε γενναίες εκπτώσεις στα μοντέλα της στην Κίνα ώστε να δώσει ώθηση στις χλιαρές πωλήσεις.

Την ίδια στιγμή η Tesla, η οποία προχώρησε και αυτή σε μεγάλες μειώσεις τιμών στα μοντέλα της, συνεχίζει να βρίσκεται ψηλά και κατάφερε να διπλωσιάσει τις πωλήσεις της σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Αν η δυναμική της BYD διατηρηθεί για όλο τον Νοέμβριο τότε θα είναι η πρώτη φορά που θα βρεθεί στην κορυφή των πωλήσεων της Κίνας και ταυτόχρονα θα είναι η πρώτη εταιρεία που το πετυχαίνει έχοντας στη γκάμα της αποκλειστικά plug-in hybrid και BEV προτάσεις. Και όλα αυτά ενώ δεν έχει συμπληρώσει καλά-καλά μία δεκαετία πορείας (ιδρύθηκε το 2003).

Oι εκτιμήσεις μιλάνε για περαιτέρω μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων στην ασιατική χώρα αφού τα δραστικά μέτρα που λαμβάνονται για τον περιορισμό των κρουσμάτων της Covid-19 αναμένεται να επιβραδύνει τους ρυμθούς της οικονομίας και να κρατήσει μακριά τους καταναλωτές από νέες αγορές.

Και όλα αυτά ενώ πριν από περίπου έναν μήνα η Stellantis ανακοίνωσε ότι η κοινοπραξία με την GAC είναι έτοιμη να κηρύξει πτώχευση αφού οι υποχρεώσεις της έφτασαν στο 111% του ενεργητικού!

Παράλληλα άλλες κραταιές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η General Motors, η Ford και η Hyundai τα τελευταία 5 χρόνια βλέπουν την παραγωγή των εργοστασίων τους στην Κίνα να πέφτει με σταθερό ρυθμό και σε κάποιες περιπτώσεις η μείωση έχει ξεπεράσει το 50%!

Μέσα σε αυτό το κλίμα οι εγχώριοι κατασκευαστές δείχνουν να κερδίζουν όλο και περισσότερους αγοραστές ποντάροντας  κυρίως πάνω σε ολοκληρωμένες γκάμες ηλεκτρικών αυτοκινήτων που το κοινό τους χαρακτηριστικό είναι οι προσιτές τιμές.