Κίνητρα στη Γερμανία για τα ηλεκτρικά οχήματα


Η ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΓΧΩΡΙΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΣΥΜΦΩΝΗΣΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΙΝΗΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΟΣΟΥΣ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΕΝΑ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΟ ΟΧΗΜΑ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 6/11/2019

Στελέχη της γερμανικής κυβέρνησης και των αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας συμφώνησαν στην αναγκαιότητα να δοθούν οικονομικά κίνητρα σε όσους θέλουν αποκτήσουν ένα καινούργιο αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο, με σκοπό να αυξηθεί η ζήτηση για τέτοια οχήματα στη χώρα και –κατά συνέπεια– να επιταχυνθεί και να διογκωθεί η διαδικασία παραγωγής τους.

Στο πρόγραμμα προβλέπεται η επιδότηση έως και 6.000 ευρώ για ηλεκτροκίνητα μοντέλα, η τιμή των οποίων φτάνει έως 40.000 ευρώ (στη γερμανική αγορά). Όπως αποφασίστηκε, το κόστος της επιδότησης θα μοιραστεί μεταξύ του γερμανικού κράτους και των εγχώριων κατασκευαστών αυτοκινήτων. Για παράδειγμα, αυτό σημαίνει ότι η τιμή πώλησης του Volkswagen ID.3 διαμορφώνεται στα 24.000-25.000 ευρώ, στη Γερμανία.

Ο κ. Steffen Seibert, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, δήλωσε ότι στόχος της Καγκελαρίας είναι να δοθούν κίνητρα για την πώληση 650.000-700.000 αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Τα μέτρα θα ισχύουν ως το 2025 και θα αφορούν και τα Plug-in Hybrid μοντέλα. Για τα τελευταία, αποφασίστηκε να αυξηθεί η επιδότηση για την αγορά τους στα 4.500 ευρώ από τα 3.000 ευρώ που ισχύει τώρα. 

Θυμίζουμε ότι κατά τη διάρκεια διεξαγωγής της εφετινής Έκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, η Καγκελάριος της Γερμανίας κυρία Angela Merkel ανακοίνωσε το Πρόγραμμα Προστασίας κατά της Κλιματικής Αλλαγής το οποίο θα ισχύσει ως το 2030. Σε αυτό, έχει τεθεί ο στόχος να υπάρχουν εκείνη τη χρονιά στη Γερμανία 10.000.000 αμιγώς ηλεκτροκίνητα ή με υβριδική διάταξη κινητήρα οχήματα. Από τη μεριά τους, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θεωρούν αυτόν τον στόχο ανέφικτο και προσδιορίζουν τον αριθμό στο μισό (5.000.000 οχήματα αυτής της τεχνολογίας).

Επίσης, αποφασίστηκε οι κατασκευαστές αυτοκινήτων της χώρας να επενδύσουν στην ανάπτυξη δικτύου φόρτισης των αυτοκινήτων σε δημόσιο χώρο που θα φτάνει τα 15.000 σημεία, ως το 2022. Με τη σειρά της, η γερμανική κυβέρνηση θα επενδύσει για τη δημιουργία άλλων 50.000 σταθμών φόρτισης σε όλη τη χώρα, εντός των προσεχών δύο ετών.