Kρατική επιδότηση 518 εκατ. δολαρίων στην Opel


Ρελάνς από την Ε.Ε. και τη Γερμανία στην αναπτυσσόμενη αγορά κατασκευής μπαταριών για τα ηλεκτρικά οχήματα με μεγάλη επένδυση στο gigafactory της Opel στο Kaiserslautern.

  • 2/9/2021

Η Opel θα λάβει κρατική επιχορήγηση 437 εκατομμυρίων ευρώ (518 εκατομμύρια δολάρια) για το εργοστάσιο μπαταριών στο Kaiserslautern, δήλωσε το γερμανικό υπουργείο Οικονομίας στο πλαίσιο μιας ευρύτερης ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για τη δημιουργία μιας εγχώριας βιομηχανίας μπαταριών.

Η αγορά μπαταριών που προορίζονται για τα ηλεκτρικά οχήματα κυριαρχείται από Ασιάτες κατασκευαστές, αλλά η Ευρωπαϊκή Ένωση, και η Γερμανία ειδικότερα, είναι πρόθυμες να δημιουργήσουν ευρωπαϊκά εργοστάσια-γίγαντες κατασκευής μπαταριών καθώς η μετάβαση σε καθαρότερες μεταφορές πλησιάζει.

Η Opel/Vauxhall ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα γίνει μια πλήρως ηλεκτρική μάρκα έως το 2028. Η μάρκα Stellantis μόλις χθες με την παρουσίαση του νέου Opel Astra δήλωσε ότι θα λανσάρει μια πλήρως ηλεκτρική έκδοσή του το 2023 (Astra_e), διαθέτοντας τρία πλήρως ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα καθώς και ηλεκτρική γκάμα επαγγελματικών οχημάτων.

Σημειώνεται πώς, από το 2019, το Βερολίνο έχει δεσμευτεί να επενδύσει συνολικά 3 δισεκατομμύρια ευρώ σε έργα παραγωγής μπαταριών, το οποίο αναμένεται να οδηγήσει σε 13 δισεκατομμύρια ευρώ ιδιωτικών επενδύσεων και 10.000 θέσεων εργασίας.

Για το εργοστάσιο της Opel στο Kaiserslautern, 51 εκατομμύρια ευρώ θα προέλθουν από περιφερειακά κονδύλια από το κρατίδιο Rheinland-Pfalz, σύμφωνα με τη δήλωση του υπουργείου, ενώ τα υπόλοιπα από το ομοσπονδιακό ταμείο.

Τα κεφάλαια ανέρχονται σε πάνω από 2 δισεκατομμύρια ευρώ που επενδύθηκαν στο έργο από την Automotive Cells Company, μια κοινή επιχείρηση της Opel, της μητρικής εταιρείας Stellantis και του τμήματος Saft του γαλλικού ενεργειακού κολοσσού Total.

Το εργοστάσιο χωρητικότητας 24 gigawatt/hour (GWh), τα σχέδια του οποίου ανακοινώθηκαν για πρώτη φορά τον Ιανουάριο του 2020, αναμένεται να κατασκευάζει μπαταρίες για περίπου μισό εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα ετησίως, με την έναρξη της παραγωγή να προγραμματίζεται να ξεκινήσει το 2025.

Ο Stellantis επεκτείνει την προμήθεια μπαταριών

Η Automotive Cells Company (ACC), κατασκευάζει επίσης ένα εργοστάσιο μπαταριών στο Douvrin της βόρειας Γαλλίας, το οποίο θα παρέχει μπαταρίες σε οχήματα που παράγονται στα εργοστάσια της Stellantis στην ευρύτερη περιοχή. Αναμένεται να ξεκινήσει έως το 2023, με παρόμοια χωρητικότητα με το εργοστάσιο του Kaiserslautern.

Επιπλέον, η Stellantis, η οποία δημιουργήθηκε φέτος μετά τη συγχώνευση του ομίλου PSA και της Fiat Chrysler Automobilesέχει δεσμευτεί να κατασκευάσει εργοστάσιο μπαταριών στην Ιταλία. Η αυτοκινητοβιομηχανία υπέγραψε επίσης πρόσφατα συμφωνία με την κινεζική εταιρεία κατασκευής μπαταριών SVolt.

Η συμφωνία με τη Svolt δίνει στη Stellantis πέντε τρέχουσες και μελλοντικές πηγές μπαταριών: Μακροχρόνιος συνεργάτης CATL (Κίνα), ACC, BYD (Κίνας), LG Energy (Νότια Κορέα) και τώρα SVolt.

Ο διευθύνων σύμβουλος Carlos Tavares δήλωσε τον Ιούλιο ότι ο όμιλος, ο οποίος διαθέτει 14 μάρκες αυτοκινήτων, θα χρειαστεί 130 gigawatt/hour (GWh) μπαταριών έως το 2025, με 80 KWh να προέρχονται από την Ευρώπη. Ο αριθμός αυτός θα φτάσει τα 260 GWh έως το 2030, με 170 GWh στην Ευρώπη-όταν τουλάχιστον το 70 % της ευρωπαϊκής γκάμας του ομίλου θα είναι είτε πλήρως ηλεκτρικά είτε plug-in υβριδικά οχήματα.

Η πλειοψηφία αυτών των γιγαβατώρων (GWh) που χρειάζονται για την Ευρώπη θα προέρχονται από εργοστάσια ACC.