Κριτική και στη Βρετανία για το Autopilot της Tesla


Η TESLA ΔΕΧΕΤΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΕΙ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΖΕΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ AUTOPILOT ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΞΟΠΛΙΖΕΙ ΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΗΣ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 19/7/2020

Στη συνείδηση του κοινού έχει εντυπωθεί η άποψη ότι το σύστημα Autopilot της Tesla αποτελεί μια ουσιαστική λύση για την αυτόνομη μετακίνηση των επιβαινόντων σε ένα αυτοκίνητο. Η αμερικανική εταιρεία δεν το υποστηρίζει σαφώς αυτό αλλά και δεν ξεκαθαρίζει ότι δεν επιτελεί αυτόν τον ρόλο. Έπειτα από την πρόσφατη απόφαση γερμανικού δικαστηρίου να αποσύρει η Tesla τις διαφημίσεις του συστήματος στη χώρα, κριτική ασκήθηκε και από στέλεχος του «Thatcham Research», του βρετανικού Κέντρου Ερευνών για την ασφάλεια στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Συγκεκριμένα, ο κ. Matthew Avery ο οποίος εργάζεται σε αυτό, ενώ είναι και μέλος του ανεξάρτητου οργανισμού «EuroNCAP», εξέφρασε την άποψη ότι η πρακτική Μάρκετινγκ και οι διαφημίσεις που χρησιμοποιεί η εταιρεία για το Autopilot χρησιμοποιούν λέξεις και εκφράσεις οι οποίες χαρακτηρίζονται από ασάφεια και δεν ξεκαθαρίζουν το όριο που έχει το συγκεκριμένο σύστημα υποβοήθησης του οδηγού. Σε δήλωσή του, ο κ. Avery επισήμανε τα εξής: «Το Ερευνητικό Κέντρο Thatcham έχει προειδοποιήσει για τις παγίδες του Autopilot επειδή δεν πρόκειται για ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης.Υπάρχει για να βοηθά τον οδηγό, όχι για να είναι ένας αόρατος σοφέρ. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχει πλεονεκτήματα. Έχει».

Σύμφωνα με τον κ. Avery, το θέμα είναι ότι η Tesla σκοπίμως και διαρκώς επιτρέπει παρανοήσεις για τη λειτουργία του, οι οποίες εμφανίζονται από τη διαφημιστική γλώσσα που χρησιμοποιεί για την προώθησή του. Ως αποτέλεσμα, ο οδηγός θεωρεί ότι μόλις ενεργοποιήσει το Autopilot, το αυτοκίνητό του μετατρέπεται σε όχημα πλήρους αυτόνομης οδήγησης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παύει να έχει τον έλεγχο και την προσοχή του στον δρόμο και να ασχολείται με το κινητό τηλέφωνό του ή να παίζει παιχνίδια κατά τη μετακίνηση του ίδιου και των συνεπιβατών του.

Καταλήγοντας, ο κ. Avery τόνισε: «Τέτοια συστήματα συμβάλλουν στην ασφάλεια στον δρόμο όταν χρησιμοποιούνται σωστά. Όμως, η απόλυτη εμπιστοσύνη στο Autopilot μπορεί να είναι καταστροφική. Τα ατυχήματα που έχουν προκληθεί εξαιτίας αυτού είναι γνωστά. Πολλά έχουν αποβεί μοιραία και δεν ξέρουμε εάν ο οδηγός “ρίσκαρε” ή ακόμα χειρότερα πίστευε πραγματικά ότι το σύστημα είχε την ικανότητα να οδηγεί μόνο του το αυτοκίνητο».