Lada Samara EVA: To άγνωστο σοβιετικό κτήνος του Group B


H Σοβιετική Ένωση κατέρρευσε μαζί με μια αξιοσέβαστη αυτοκινητική δύναμη στα σχέδια της οποίας ήταν και η κατάκτηση της κορυφής στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.

  • 20/12/2020

To 1982 η FIA μεταβάλλει τους κανονισμούς του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ χαρίζοντας μια πρωτοφανή ελευθερία στους κατασκευαστές για τη δημιουργία αγωνιστικών τετράτροχων τα οποία θα μπορούσαν να συγκριθούν σε ισχύ και τεχνολογία με τα μονοθέσια του ΠαγκοσμίουΠρωταθλήματος Formula 1.

Η επιτυχία του project ήταν τεράστια, γεμίζοντας τις ειδικές διαδρομές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ με κόσμο και την λίστα των συμμετοχών με πλήθος κατασκευαστών που θα επιχειρούσαν να διεκδικήσουν μια θέση στην κορυφή του θεσμού.

Μεταξύ αυτών και η σοβιετικής προελεύσεως Lada, η οποία αποφάσισε το 1984 να μεταμορφώσει το υπεράνω κάθε υποψίας Lada Samara σε ένα θηρίο του Group B. H εξέλιξη του αυτοκινήτου πραγματοποιήθηκε στη Μέκκα του μηχανοκίνητου αθλητισμού της Σοβιετικής Ένωσης, την Εσθονία, κάτω από άκραμυστικότητα.

Το project είχε την κωδική ονομασία Lada Turbo και η υλοποίησή του ξεκίνησε σε μια αποθήκη ενός εργοστασίου κατασκευής φορτηγών. Το αγωνιστικό πρωτότυπο μοιραζόταν ελάχιστα τμήμα με τον Lada Samara παραγωγής, καθώς μόνον οι προβολείς, οι πόρτες και τα παρμπρίζ προέρχονταν από αυτό.

Πίσω από της συνθετικές επιφάνειες του αμαξώματος –η επιλογή του fiberglass αποτελούσε μονόδρομο ώστε να διατηρηθεί σε χαμηλά επίπεδα το βάρος- κρυβόταν ένα σωληνωτό πλαίσιο το οποίο φιλοξενούσε τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου.

Μεταξύ αυτών και τον τοποθετημένο στο κέντρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του 1,9 λίτρου, ο οποίος με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού ψεκασμού καυσίμου και της δεκαεξαβάλβιδης κυλινδροκεφαλής έφτανε σε απόδοση τους 300ίππους και τα 380 Nm ροπής.

Το Lada Samara EVA ήταν πισωκίνητο και παρά το γεγονός ότι οι προδιαγραφές του έμοιαζαν να μην είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές, για τα δεδομένα της τεχνολογίας των Σοβιετικών αποτελούσαν πραγματικό επίτευγμα.

Έτσι, λοιπόν, το φιλόδοξο project δεν άργησε να φτάσει στα αυτιά των κυβερνητικών στελεχών τα οποία έσπευσαν να το θέσουν κάτω από κρατική επίβλεψη. Όλα έδειχναν έτοιμα για τη συμμετοχή της Lada στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και στο Group B μια και είχαν εξασφαλιστεί και τα απαραίτητα κονδύλια για την κατασκευή των πολιτικών εκδόσεων που απαιτούνταν για τη homolagation του αυτοκινήτου.

Μια σειρά όμως από τραγικά δυστυχήματα ανάγκασε την Παγκόσμια ΟμοσπονδίαΜηχανοκίνητου Αθλητισμού να κάνει πίσω και να αποσύρει την συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.

Το Lada Samara EVA έχασε τη μοναδική ευκαιρία να σταθεί απέναντι στους θρύλους του WRC και να γράψει και το δικό του όνομα στη χρυσή εποχή των ράλλυ.

Διαβάστε ακόμα:

19 λόγοι για τους οποίους ΠΡΕΠΕΙ να αποκτήσετε ένα Lada! (video)

Citroen SM: To αυτοκίνητο που ταξίδεψε από το μέλλον

Citroen DS: Σαν σήμερα γεννήθηκε μια θεά