Lamborghini: Ο V12 θα... επιβιώσει έστω και υβριδοποιημένος


Ο αντικαταστάτης της Aventador θα τροφοδοτείται από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα V12 και θα συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα.

  • 13/7/2021

Μετά από 10 χρόνια παραγωγής, η Lamborghini αποχαιρετά την Aventador, και μαζί της, τον περίφημο V12 κινητήρα της. Η Lamborghini δεν απορρίπτει τελείως τον V12, αλλά εργάζεται επιμελώς σε μια ολοκαίνουργια μονάδα που θα τον αντικαταστήσει όπου το μόνο κοινό στοιχείο θα είναι ο αριθμός κυλίνδρων της με τον τρέχον V12 της Aventador. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lamborghini, Stephan Winkelmann έδωσε πρόσφατα μερικές σημαντικές λεπτομέρειες για το μέλλον του V12 .

Τον Ιούλιο του 2021, η Lamborghini αποκάλυψε την Aventador Ultimae, η οποία είναι η τελευταία στο κεφάλαιο Aventador. Η Ultimae τροφοδοτείται από έναν κινητήρα V12 6,5 λίτρων που παράγει 780 ίππους και 720 Nm ροπής. Ο κινητήρας αυτός αγγίζει τις 8.500 σ.α.λ. όπου αποδίδει την μέγιστη ισχύ του.

Ο κινητήρας L539 V12 κατασκευάστηκε ειδικά για την Aventador και ήταν ο δεύτερος ολοκαίνουργιος κινητήρας V12 που τοποθετήθηκε σε μια Lamborghini. Πριν από τον L539, όλες οι V12 Lamborghini χρησιμοποιούσαν μια παραλλαγή του κινητήρα Bizzarini V12, ο οποίος είχε αρχικά σχεδιαστεί από τον Giotto Bizzarini στις αρχές της δεκαετίας του 1960. Ξεκίνησε ως V12 3,5 λίτρων το 1963 και εξελίχθηκε ως V12 6,5 λίτρων στην Murcielago LP 640.

O επόμενος V12 κινητήρας θα είναι ο τρίτος καινούριος V12 στην ιστορία της Lamborghini, κάτι που το καθιστά πολύ κρίσιμο έργο ως προς την σωστή υλοποίηση.

Ο Winkelmann εξήγησε πώς: «Η τεχνολογία είναι διαφορετική, είναι ένας εντελώς νέος κινητήρας, ένα εντελώς νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης, μια νέα μπαταρία, τα πάντα είναι καινούρια.»

Η επόμενη γενιά V12 της Lamborghini θα προσφέρει στους πελάτες έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα V12 που συνεπικουρείται από ένα ηλεκτρικό υβριδικό σύστημα. Αυτός ο μοναδικός συνδυασμός αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα αυτής της νέας τεχνολογίας ώστε να διατηρηθεί ο V12… ζωντανός.