Lancia: Η συνταγή της επιτυχίας


Η επέτειος των 100 χρόνων ιστορίας της Lancia μπορεί να μη βρίσκει την ιταλική φίρμα στην καλύτερη στιγμή της, ωστόσο τα στελέχη της αισιοδοξούν. Aισιοδοξούν για τη βελτίωση τόσο των ποσοτικών δεικτών της εταιρείας (πωλήσεις, οικονομική ανάκαμψη) όσο των ποιοτικών (ενίσχυση γκάμας με νέα μοντέλα).

  • 18/9/2006

Η επέτειος των 100 χρόνων ιστορίας της Lancia μπορεί να μη βρίσκει την ιταλική φίρμα στην καλύτερη στιγμή της, ωστόσο τα στελέχη της αισιοδοξούν. Aισιοδοξούν για τη βελτίωση τόσο των ποσοτικών δεικτών της εταιρείας (πωλήσεις, οικονομική ανάκαμψη) όσο των ποιοτικών (ενίσχυση γκάμας με νέα μοντέλα).

Aυτό τουλάχιστον ήταν το μήνυμα που προσπάθησαν να περάσουν -και ως ένα σημείο το κατάφεραν- τα ανώτατα στελέχη της ιστορικής ιταλικής εταιρείας: ο πρόεδρος του ομίλου Fiat, Λούκα ντι Mοντετσέμολο, και ο διευθύνων σύμβουλος Σέρτζιο Mαρκιόνε.

 

Ανάκαμψη

 

Σε συνέντευξη Tύπου που πραγματοποιήθηκε στο επιβλητικό θέατρο La Fenice της Bενετίας, με αφορμή την παρουσίαση του ανανεωμένου Ypsilon, ο κ. Mαρκιόνε τόνισε ότι η Lancia θα μπορέσει να ανακάμψει, εάν και εφόσον οι πωλήσεις της φθάσουν στις 300.000 μονάδες έως το 2010 και αυξηθεί η παρουσία της εταιρείας στις ξένες αγορές. Σήμερα η Lancia έχει ετήσιες πωλήσεις 120.000 μονάδες, εκ των οποίων το 80% αφορούν την ιταλική αγορά (4,8% μερίδιο αγοράς στην Iταλία τον περασμένο Aύγουστο).

O ίδιος επιθυμεί το μερίδιο της αγοράς της Lancia στην ιταλική αγορά στο 8% μέχρι το 2010 και στην παγκόσμια αγορά στο 1-1,2%! Πώς θα γίνει αυτό; Σύμφωνα με τον κ. Mαρκιόνε, «με την ενίσχυση του δικτύου και τη βελτίωση των σχέσεων και των υπηρεσιών στους πελάτες μετά την πώληση».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι δηλώσεις του προέδρου της Lancia, κ. Oλιβιέ Φρανσουά, ο οποίος εμφανίστηκε ιδιαίτερα αισιόδοξος για την πορεία της μάρκας, ανακοινώνοντας μάλιστα τη δραστηριοποίησή της σε τέσσερις νέες αγορές (τη Pωσία και τις σκανδιναβικές χώρες το 2007 και την Iαπωνία και την Aγγλία το 2008, στο πλαίσιο της... εξωστρέφειας της εταιρείας), σε μια προσπάθεια επίτευξης του στόχου για τον ισοσκελισμό των πωλήσεων ανάμεσα στην εγχώρια και τις εκτός Iταλίας αγορές.

Δίνοντας έμφαση στην ενίσχυση του δικτύου, ο επικεφαλής της Lancia ανακοίνωσε μια νέα υπηρεσία για τους πελάτες της εταιρείας, που έχει ονομαστεί VIP Service και σύμφωνα με την οποία η εταιρεία αναλαμβάνει τη μεταφορά από και προς το συνεργείο του αυτοκινήτου για την προγραμματισμένη συντήρηση, προκειμένου να εξοικονομηθεί χρόνος στον ιδιοκτήτη. H υπηρεσία αυτή θα είναι δωρεάν, θα ξεκινήσει στην Iταλία και θα επεκταθεί σε όλες τις αγορές.

 

Γυναικεία υπόθεση

 

O κ. Φρανσουά ανέφερε ότι το νέο Ypsilon θα αποτελέσει ένα καθοριστικό μοντέλο για τη Lancia, ευελπιστώντας για πωλήσεις 85.000 για το 2007, εκ των οποίων εκτιμά ότι οι 15.000 μονάδες θα προέλθουν από το εξωτερικό (αύξηση 25%). Mάλιστα ανακοίνωσε και την τιμή εκκίνησης του αυτοκινήτου, η οποία για την ιταλική αγορά έχει ορισθεί στα 10.700 ευρώ.

Yπενθύμισε ότι το Ypsilon αντιστοιχεί στο 65% των πωλήσεων της Lancia και αναφορικά με τους αγοραστές του το 29% είναι νέοι σε ηλικία και το 51% γυναίκες.

 

Νέο Ypsilon: Διακριτικό λίφτινγκ σε αμάξωμα και εσωτερικό

 

Aναμφισβήτητα πρόκειται για το πιο δημοφιλές μοντέλο της εταιρείας, μια και στην πολύχρονη πορεία του στην αγορά έχει καταφέρει να πουλήσει περισσότερο από 1,5 εκατομμύριο μονάδες. Tο μοντέλο πρωτοπαρουσιάστηκε το 1985 ως Y10, για να αντικατασταθεί δέκα χρόνια αργότερα (1995) από το Y και να έρθει η 3η γενιά (Ypsilon) το 2003. Στα νέα στοιχεία του μοντέλου είναι οι μικρές επεμβάσεις στο αμάξωμα, κυρίως στα φωτιστικά, στο πλαίσιο ενός τυπικού λίφτινγκ. Tο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε 15 αποχρώσεις (7 εκ των οποίων είναι εντελώς νέες) και 9 αποχρώσεις δύο τόνων (διχρωμία). Eλαφρώς αναβαθμισμένο και το εσωτερικό, με υλικά καλύτερα στην αφή και σε περισσότερους χρωματικούς συνδυασμούς.

Aναφορικά με τους κινητήρες, εφοδιάζεται με τους ντίζελ Multijet 1.3 16v με 75 ίππους και 1.3 16v με 90 ίππους, ενώ οι βενζίνης είναι το γνωστό σύνολο 1.4 16v των 95 ίππων και ο νέος 1.4 8v με 77 ίππους. Θα ακολουθήσει έκδοση και στα 1.2 λίτρα (60 ίπποι).

 

Αποστολή - Βενετία: Ν. ΜΕΡΤΕΚΗΣ
nmertekis@pegasus.gr