«Λευκός καπνός» 1 δισ. ευρώ για κατασκευή ηλεκτρικών hypercars στη Ρέτζιο Εμίλια


Show me the money λένε οι Ιταλοί στη Silk-Faw, περιμένοντας την αγορά της γης και την έναρξη των εργασιών στη «Μηχανοκίνητη Κοιλάδα»!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 26/7/2022

Αφού πέρασε από... σαράντα κύματα, το μεγαλεπήβολο σχέδιο της Silk-Faw για την κατασκευή υβριδικών και ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων στην Ρέτζιο Εμίλια φαίνεται ότι θα πραγματοποιηθεί.

Η επένδυση, ύψους πάνω από 1 δισ. ευρώ, τέθηκε σε αμφισβήτηση το προηγούμενο διάστημα, από τη στιγμή που η εταιρία, μία start-up στην οποία συμμετέχουν η Αμερικάνικη Silk Ev (εταιρεία μηχανικής και σχεδιασμού αυτοκινήτων) και η Κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία FAW, καθυστερούσε να αγοράσει την απαραίτητη έκταση στην ιταλική πόλη για να στεγάσει τόσο το εργοστάσιο παραγωγής, όσο και τα γραφεία της.

Η τοπική κυβέρνηση της Εμίλια-Ρομάνα ζήτησε εγγυήσεις και πριν από 24 ώρες πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη ανάμεσα στους εμπλεκόμενους φορείς. Το αποτέλεσμα… έβγαλε λευκό καπνό, καθώς η Silk-Faw διαβεβαίωσε με ανακοίνωσή της ότι θα προχωρήσει κανονικά το project της κατασκευής των hypercars (εκτός από την Ιταλία, θα υπάρξει παραγωγή και στην Κίνα), κάτω από το σήμα της Hongqi.

Τις επόμενες μέρες θα γίνει η «πολυαναμενόμενη» αγορά της γης στη Ρέτζιο Εμίλια και από τις 5 Αυγούστου η start-up δεσμεύτηκε ότι θα αρχίσουν οι εργασίες. Μάλιστα, στις αρχές Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθούν και τα σχετικά εγκαίνια της έναρξης των εργασιών για την κατασκευή της πλήρους εγκατάστασης που απαιτείται (κέντρο έρευνας και εξέλιξης, κέντρο παραγωγής αυτοκινήτων αλλά και τα γραφεία της εταιρίας).

«Η Silk και η FAW έχουν δεσμευτεί για την επιτυχία της συνεργασίας μας», ανέφερε το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρίας, Li Chongtian, προσθέτοντας ότι ο όμιλος εργάζεται για να διασφαλίσει τους απαραίτητους πόρους για να εκτελέσει το επιχειρηματικό της σχέδιο.

Από την πλευρά της, πάντως, τόσο η τοπική κυβέρνηση της Εμίλια-Ρομάνα όσο και η πόλη της Ρέτζιο Εμίλια, με δική τους ανακοίνωση έδειξαν πιο… συγκρατημένες. Χαρακτήρισαν «απαραίτητη και σημαντική» την τηλεδιάσκεψη που έγινε τη Δευτέρα (25/7), ωστόσο ξεκαθάρισαν ότι περιμένουν να λάβουν τα πρακτικά της συνάντησης υπογεγραμμένα από στελέχη της Silk-FAW, στα οποία να επιβεβαιώνουν τις δεσμεύσεις τους!

Η παραγωγή των hypercars αναμενόταν να ξεκινήσει στις αρχές του 2023, ενώ η επιλογή της περιοχής μόνο τυχαία δεν ήταν: Είναι γνωστή και ως «Μηχανοκίνητη Κοιλάδα», καθώς ήδη «φιλοξενεί» brands όπως η Ferrari, η Lamborghini, η Maserati και η Ducati.