Lexus: Διαχείριση Δυναμικής Συμπεριφοράς Οχήματος "VDM"


Ο τομέας της ενεργητικής ασφάλειας αντικατοπτρίζει μία από τις κυριότερες αρχές της Lexus, αυτή που ισχύει σε όλες τις διαστάσεις της και για όλη την γκάμα των μοντέλων της. Τα μοντέλα Lexus διαθέτουν όλα τα στοιχεία εκείνα, που μπορεί να καλύψουν απόλυτα τον οδηγό σε θέματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.
  • 5/4/2002
Ο τομέας της ενεργητικής ασφάλειας αντικατοπτρίζει μία από τις κυριότερες αρχές της Lexus, αυτή που ισχύει σε όλες τις διαστάσεις της και για όλη την γκάμα των μοντέλων της. Τα μοντέλα Lexus διαθέτουν όλα τα στοιχεία εκείνα, που μπορεί να καλύψουν απόλυτα τον οδηγό σε θέματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.
Ειδικότερα στον τομέα της Ενεργητικής Ασφάλειας, από την πρώτη στιγμή παρουσίας της η Lexus έχει επιδείξει ιδιαίτερη ευαισθησία έχοντας ως βασικούς στόχους :
·την αποφυγή σύγκρουσης
·τη διατήρηση ευστάθειας οχήματος
·την έγκαιρη προειδοποίηση του οδηγού σε επικίνδυνες καταστάσεις
Με πλήρη δέσμευση στις αρχές της η Lexus παρουσιάζει τη νέα φιλοσοφία VDM, (Vehicle Dynamics Management - Διαχείριση Δυναμικής Συμπεριφοράς Οχήματος), μια νέα φιλοσοφία Lexus, η οποία είναι απόλυτα βασισμένη στη σχέση ανθρώπου-αυτοκινήτου. Με δεδομένο ότι το αυτοκίνητο είναι ένα δυναμικό μέσο μετακίνησης και μεταφοράς, η Lexus εφάρμοσε το σύστημα VDM για να ελέγξει σε μεγάλο βαθμό τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου και να διασφαλίσει την άριστη συνεργασία του με τον οδηγό.
Το VDM αποτελείται από ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα πέδησης, ECB (Electronically Controlled Brake system) καθώς και ένα σύστημα διατήρησης ευστάθειας του οχήματος. Με τη βοήθεια των δύο αυτών τεχνολογιών, παρακολουθεί τους χειρισμούς του οδηγού και την κίνηση του αυτοκινήτου και σκιαγραφεί μία πορεία σύμφωνη με τις διαθέσεις του οδηγού για μία βέλτιστη εμπειρία, τόσο σε κανονικές όσο και σε ακραίες συνθήκες λειτουργίας. Το ECB είναι το πρώτο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα πέδησης σε όλο τον κόσμο. Με το πάτημα του πεντάλ του φρένου, ένας ηλεκτρονικός αισθητήρας παρέχει πληροφορίες σε έναν υδραυλικό ενεργοποιητή, ο οποίος παρέχει υδραυλική πίεση στις δαγκάνες των φρένων κάθε τροχού ξεχωριστά. Το ECB δεν παρέχει απλά διαφορετική δύναμη πέδησης σε κάθε τροχό αλλά διασφαλίζει παράλληλα τον πιο ομαλό και ακριβή έλεγχο των φρένων. Το σύστημα επίσης δημιουργεί μία φυσική αίσθηση στη λειτουργία του πεντάλ σε σχέση με τη δύναμη πίεσης που εφαρμόζεται από τον οδηγό. Η μητρική εταιρεία της Lexus, η Toyota Motor Corporation, ήταν η πρώτη που, τον Ιούνιο του 2001, εισήγαγε αυτή την τεχνολογία μέσω της υβριδικής έκδοσης του Estima στην Ιαπωνία, γνωστού ως Previa στην Ευρώπη.
Στο μέλλον, εκτός από τη εφαρμογή της διαχείρισης πέδησης και κινητήριας ισχύος, η Lexus οραματίζεται το VDM να εξελιχθεί σαν ένα ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου που θα ρυθμίζει επίσης και τη λειτουργία του συστήματος διεύθυνσης.
Για το σκοπό αυτό, στο στάδιο της εξέλιξης βρίσκεται ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα διεύθυνσης.
Η τεχνολογία αυτή εφαρμόστηκε στο p.o.d (Personalization On Demand), το πειραματικό όχημα της Toyota Motor Corporation, που παρουσιάστηκε φέτος στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Η απουσία ενός μηχανικού συνδέσμου μεταξύ του τιμονιού και των εμπρός τροχών αντισταθμίζεται από τους ηλεκτρονικούς αισθητήρες και τους ηλεκτρικούς ενεργοποιητές, οι οποίοι εκτός του ότι λειτουργούν σαν ένα μηχανικό σύστημα συμβατικής κρεμαγιέρας, βοηθούν σημαντικά τον οδηγό στην πραγματοποίηση ελιγμών.
Η Διαχείριση Δυναμικής Συμπεριφοράς Οχήματος θα εξελιχθεί από τη Lexus, βήμα προς βήμα, προκειμένου τα αυτοκίνητα του μέλλοντος να εξασφαλίζουν τα υψηλότερα επίπεδα άνεσης και να προσφέρουν την, όσο το δυνατόν περισσότερο, απροβλημάτιστη και άνετη οδήγηση.