Masahiro Moro: Ο νέος CEO της Mazda βάζει στο «μάτι» την αγορά των ΗΠΑ


Η επιλογή του ειδικού σε θέματα Marketing Moro, αποτελεί έκπληξη καθώς οι Ιάπωνες συνήθιζαν τις τελευταίες δεκαετίες να ορίζουν CEO με υπόβαθρο στη Μηχανολογία ή στην Παραγωγή. Αυτή είναι η πορεία του. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: MAZDA
  • 17/3/2023

Η Mazda προχωρά σε διοικητικές αλλαγές, βάζοντας στη θέση του CEO στον Masahiro Moro, έναν από τους πλέον κατάλληλους για να πάρει στα χέρια του τα ηνία της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο Moro ήταν πρόεδρος και CEO της Mazda Β. Αμερικής από το 2016 έως και τον Ιούνιο του 2021, όποτε κι ανέλαβε τον ρόλο του διευθυντή και ανώτερου στελέχους, όπως και την επίβλεψης στον τομέα της Επικοινωνίας. Τώρα, έχοντας συμπληρώσει 40 χρόνια από τη στιγμή που μπήκε στο δυναμικό της εταιρείας, καλείται να ηγηθεί αναλαμβάνοντας επίσημα τα καθήκοντά του τον Ιούνιο.

Το δυνατό «όπλο» του Moro είναι η μεγάλη εμπειρία που διαθέτει σε θέματα Marketing. Για αυτό τον λόγο η επιλογή του για την καρέκλα του CEO ήταν έκπληξη, αφού η Mazda τα τελευταία τριάντα χρόνια επιλέγει στελέχη με υπόβαθρο στη Μηχανολογία ή την Παραγωγή

Ο προηγούμενος διευθύνων σύμβουλος ήταν ο Akira Marumoto, ο οποίος βρισκόταν στο γραφείο του προέδρου και CEO από το 2018. Τώρα, ο 65χρονος Ιάπωνας θα γίνει ανώτερος σύμβουλος, με τον Kiyotaka Shobuta να διατηρεί τον ρόλο του ως πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου.

Η κίνηση της προαγωγής του Moro είναι αποτέλεσμα της μεγάλης επιτυχίας του στον τομέα της αναδιαμόρφωσης του δικτύου αντιπροσωπειών της Mazda στις ΗΠΑ, αλλά και την ανασυγκρότηση της αποδοτικότητας των επιχειρήσεων της εταιρείας στην ίδια αγορά, σύμφωνα με τον Marumoto.

Τα στοιχεία άλλωστε δείχνουν ότι η Β. Αμερική ευθύνεται για το σχεδόν το 30% των παγκόσμιων πωλήσεων της Mazda και έτσι αποτελεί μία από τις βασικές πηγές εσόδων της αυτοκινητοβιομηχανίας, την οποία οι Ιάπωνες θέλουν να την ενισχύσουν ακόμα περισσότερο. 

Κάπως έτσι εξηγείται και η αποκάλυψη που έκανε ο Moro με το που ανακοινώθηκε η προαγωγή του. Όπως ανέφερε μία από τις πρώτες κινήσεις του θα είναι το λανσάρισμα δύο νέων μοντέλων για τις ΗΠΑ, κάνοντας ξεκάθαρο ότι η Β. Αμερική μπαίνει πλέον σε πρώτο πλάνο.

Η αναδιαμόρφωση της διοίκησης βλέπει επίσης τον τρέχοντα διευθυντή του τμήματος Β. Αμερικής, Jeffrey Guyton, να γίνεται παγκόσμιος οικονομικός διευθυντής της Mazda, αλλά και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, διατηρώντας επίσης τον τίτλο του επικεφαλής Β. Αμερικής. Ο νέος ρόλος του Guyton έχει ως σκοπό να προικίσει την αυτοκινητοβιομηχανία με φρέσκιες προοπτικές και αντιλήψεις.

«Θέλουμε να φέρουμε φρέσκες ματιές στην εταιρεία,» είπε ο Moro, εξηγώντας ότι η νέα διοικητική σύνθεση θα θέσει δύο προτεραιότητες: «Η μία είναι να λανσάρουμε με επιτυχία μεγαλύτερα προϊόντα, κάτι που θα παίξει σημαντικό ρόλο για την εξέλιξη της εταιρείας και των κερδών της».

«Η δεύτερη είναι να εφαρμόσουμε τεχνικές μείωσης του κόστους παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων όλων των εφοδιαστικών αλυσίδων, προκειμένου να βελτιώσουμε την αποδοτικότητα της διαχείρισης, με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, έτσι ώστε να κάνουμε την επιχείρησή μας ακόμα πιο δυναμική και στιβαρή,» κατέληξε.

Παράλληλα οι διοικητικές αλλαγές στην Mazda θα συνοδευτεί με την προσθήκη νέων crossover στην γκάμα της και επιτάχυνση της προσπάθειας που γίνεται ώστε να εξηλεκτριστούν τα προϊόντα της.

Πιο συγκεκριμένα, η Mazda ανακοίνωσε τον περασμένο Νοέμβριο ότι θα επενδύσει 1,5 τρις yen (10,6 δις ευρώ) στον εξηλεκτρισμό της μέχρι το 2030, εδραιώνοντας μερικές νέες συμμαχίες και συνεργασίες, με στόχο να διαπρέψει και να αποκτήσει την τεχνογνωσία για ό,τι σχετίζεται με τα EV, για παράδειγμα τις μπαταρίες, τους ηλεκτροκινητήρες και τα τσιπ. Αυτή η κίνηση είναι σημάδι της προσπάθειας να αναπληρώσει το χαμένο έδαφος, όσον αφορά τον «αγώνα» για νέες τεχνολογίες.