«Ματώνουν» οι επιχειρήσεις από τη νυχτερινή τροφοδοσία - Το ποσό που επιβαρύνονται


Τα ηλεκτρικά βαν δεν μπορούν να λύσουν το πρόβλημα αφού έμφορτα η αυτονομία τους μειώνεται αισθητά, ενώ παράλληλα δεν υπάρχουν μεγάλα ψυγεία για τη μεταφορά ευπαθών προϊόντων.

  • 6/2/2023

Ένα πολύ ενδιαφέρον ρεπορτάζ με τον αντίκτυπο που έχει προκαλέσει στις επιχειρήσεις η απαγόρευση της τροφοδοσίας των καταστημάτων τις πρωινές ώρες, δημοσιεύει το kathimerini.gr. Θυμίζουμε ότι στα μέσα Δεκεμβρίου το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής ενέκρινε ομόφωνα το νέο ωράριο λειτουργίας τροφοδοσίας καταστημάτων σε διάφορους δήμους της Αττικής, με τις πιο σημαντικές αλλαγές να αφορούν το κέντρο της Αθήνας, όπου οι επιχειρήσεις θα πρέπει να υποδέχονται τους προμηθευτές με φορτηγά άνω των 2 τόνων από τις 9 το βράδυ έως και τις 9 το πρωί.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ αυτή η αλλαγή έχει δημιουργήσει ένα επιπλέον μισθολογικό κόστος στις επιχειρήσεις που βρίσκονται εντός του Δήμου Αθηναίων το οποίο ξεπερνά τα 5 εκατ. ευρώ ετησίως ενώ σημειώνεται πως το συγκεκριμένο ποσό έχει προκύψει με συντηρητικούς υπολογισμούς.

Την ίδια στιγμή τονίζεται ότι το κόστος δεν αφορά μόνο τα super market αλλά συνολικά το λιανεμπόριο. Ωστόσο στα super market δεν υπάρχουν εναλλακτικές αφού λόγω της φύσης των εμπορευμάτων η τροφοδοσία πρέπει να γίνεται με μεγάλα φορτηγά και όχι με ελαφρά βαν τα οποία μπορούν να κινηθούν και τις πρωινές ώρες.

Όλα αυτά τα προβλήματα που έχουν προκύψει από την απόφαση της Περιφέρειας Αττικής, μετά από πρόταση του Δήμου Αθηναίων, τέθηκαν στην τηλεδιάσκεψη που έγινε μεταξύ του Σύνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδας (ΣΕΛΠΕ), του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, των εκπροσώπων των περιπτερούχων κ.ά.

Η χρήση ηλεκτρικών βαν από τους προμηθευτές βρέθηκε στο επίκεντρο των συζητήσεων ωστόσο πρόκειται για μία επιλογή που δεν μπορεί να λύσει συνολικά το πρόβλημα. Πέραν από το κόστος απόκτησης ή leasing που μπαίνει στους υπολογισμούς το ρεπορτάζ τονίζει πως η αυτονομία που προσφέρεται πέφτει αισθητά όταν το όχημα είναι πλήρως φορτωμένο ενώ την ίδια στιγμή δεν υπάρχουν ηλεκτρικά βαν-ψυγεία για να μεταφέρουν τα ευπαθή προϊόντα.

Κλείνοντας, θα πρέπει να τονιστεί ότι κατά την έγκριση του νέου ωραρίου η Περιφέρεια Αττικής είχε τονίσει πως το μέτρο δεν θα είναι «στατικό» αλλά με βάση με τα συμπεράσματα που θα προκύπτουν από τη διαδικασία της τροφοδοσίας ενδέχεται να τροποποιηθεί.