McLaren: Τα συνθετικά καύσιμα μπορεί να είνα μία εναλλακτική της ηλεκτροκίνησης


Όλο και πιο πολλοί κατασκευαστές, ακόμα και αυτοί που ασχολούνται αποκλειστικά με τα super cars, αρχίζουν να ασχολούνται με τα συνθετικά καύσιμα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 10/4/2020

Ο εξηλεκτρισμός είναι καθοδόν και διαφαίνεται πως θα επικρατήσει στο μέλλον. Το ερώτημα που μπαίνει όμως είναι πόσο μακρινό είναι το μέλλον αυτό, μιας και στην πορεία προς τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα στα ήδη γνωστά θέματα της τεχνολογίας των μπαταριών, της αυτονομίας και του υψηλού κόστους προστέθηκε ένα ακόμα που μπορεί να την φρενάρει και άλλο. Πρόκειται για τις χαμηλές τιμές των καυσίμων που αποτελούν ένα επιπρόσθετο αντικίνητρο στην αγορά ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Προκειμένου να αμβλυνθούν τα ζητήματα που εξ ορισμού έχουν τα BEV (Battery Electric Vehicle) μια εναλλακτική είναι τα PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) και μια άλλη τα συνθετικά καύσιμα. Τα οποία βλέπουν ιδιαίτερα θετικά πολλοί κατασκευαστές. Μεταξύ των οποίων και η McLaren.

Μάλιστα το υψηλόβαθμο στέλεχός της Jens Ludmann ανέφερε σε συνέντευξή του πως η βρετανική εταιρεία κάνει τα πρώτα βήματα εξέλιξης ενός αυτοκινήτου που θα καταναλώνει συνθετικά καύσιμα και πως θα είναι περιβαλλοντολογικά μια πραγματική εναλλακτική σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση. Ειδικά αν συνυπολογίσει κανείς την επίδρασή που έχει η κατασκευή των μπαταριών στο περιβάλλον καθώς και την προοπτική να χρησιμοποιείται ηλιακή ενέργεια για την παραγωγή των καυσίμων.

Παράλληλα ο Ludmann ανέφερε πως δεν είναι καθόλου σίγουρο αυτή τη στιγμή αν η βιομηχανική παραγωγή συνθετικών καυσίμων είναι εφικτή, ενώ από την άλλη είναι σίγουρο το πλεονέκτημά τους σε ότι αφορά τις εκπομπές ρύπων. Ειδικά σε συνδυασμό με κάποια υβριδική υποβοήθηση.