Mε το βλέμμα στο μέλλον η Goodyear


Οι ημέρες του ελέγχου της πίεσης των ελαστικών θα μπορούσαν να αποτελέσουν παρελθόν χάρη σε μια καινοτομία της Goodyear, η οποία παρουσιάστηκε στο κοινό για πρώτη φορά στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης 2012.

  • 27/3/2012

Οι ημέρες του ελέγχου της πίεσης των ελαστικών θα μπορούσαν να αποτελέσουν παρελθόν χάρη σε μια καινοτομία της Goodyear, η οποία παρουσιάστηκε στο κοινό για πρώτη φορά στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης 2012.

Η Τεχνολογία Συντήρησης Αέρα (AMT) βρισκόταν υπό ανάπτυξη στα εργαστήρια της Goodyear κατά τη διάρκεια των προηγούμενων δύο ετών. Οι επισκέπτες της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης είχαν την ευκαιρία να δουν πώς τα ελαστικά θα μπορούν να παραμένουν φουσκωμένα στη βέλτιστη πίεσή τους, χωρίς την ανάγκη για εξωτερική αντλίες, ηλεκτρονικά συστήματα ή την επέμβαση του οδηγού, οδηγώντας σε μια σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και των εκπομπών CO2.

Η τεχνολογία AMT θα βοηθήσει στην εξασφάλιση της διατήρησης της βέλτιστης πίεση ελαστικών και κατά συνέπεια θα μπορούσε να σημάνει και μια σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, καθώς λόγω των μη σωστά φουσκωμένων ελαστικών, η κατανάλωση καυσίμων αυξάνεται μεταξύ 2,5 και 3,3 τοις εκατό, σύμφωνα τουλάχιστον με κυβερνητικές και βιομηχανικές έρευνες.

Ευρωπαϊκές έρευνες που πραγματοποιήθηκαν από την Goodyear Dunlop έδειξαν ότι οι καταναλωτές είναι εφησυχασμένοι για την πίεση των ελαστικών τους, με τους μισούς από αυτούς που ερωτήθηκαν να μην γνωρίζουν κάθε πότε πρέπει να ελέγχουν την πίεση των ελαστικών τους και ένας στους τρεις αυτοκινητιστές να παραδέχονται ότι δεν συνηθίζουν να ελέγχουν την πίεση των ελαστικών τους, ακόμη και πριν αρχίζουν ένα μακρύ ταξίδι.

Για ένα τυπικό νέο επιβατικό αυτοκίνητο, τα κατάλληλα φουσκωμένα ελαστικά μέσω της τεχνολογίας AMT θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν στον οδηγό ετησίως περίπου 57 λίτρα καυσίμων, δηλαδή ένα κόστος €85. Η Ευρωπαϊκή Κοινότητα θα ωφελούταν επίσης από μια σημαντική μείωση των εκπομπών CO24.

Τα κατάλληλα φουσκωμένα ελαστικά είναι επίσης απαραίτητα για την διατήρηση των επιδόσεων χειρισμού κάθε οχήματος σε βέλτιστα επίπεδα, ειδικά σε συνθήκες απότομων στροφών. Πίεση ελαστικών μικρότερη της προβλεπόμενης σημαίνει την λιγότερο ομοιόμορφη κατανομή της πίεσης του αυτοκινήτου στο οδόστρωμα. Επίσης μειώνεται σημαντικά η περιοχή του πέλματος που θα είναι σε άμεση επαφή με το δρόμο.

Ο Jean-Claude Kihn, αντιπρόεδρος της Goodyear και ο επικεφαλής τεχνικού τομέα, εξηγεί: «Οι καταναλωτές συχνά αγνοούν τη σημασία της κατάλληλης πίεσης των ελαστικών τους. Πιστεύουμε ότι αυτή η τεχνολογία θα ενισχύσει την ασφαλή οδήγηση και την απόδοση του οχήματος και θα ασκήσει μια θετική επίδραση στο περιβάλλον μέσω της βελτιωμένης αποδοτικότητας των καυσίμων, των μειωμένων εκπομπών ρύπων και της επέκτασης της διάρκειας ζωής των ελαστικών. Η πρόοδος που έχουμε ήδη σημειώσει είναι πολύ ενθαρρυντική και τώρα είμαστε έτοιμοι να την παρουσιάσουμε για πρώτη φορά στη Γενεύη».

Πέρυσι, το Γραφείο Τεχνολογίας Οχημάτων του Τομέα Ενέργειας των ΗΠΑ της τεχνολογίας οχημάτων έδωσε ένα 1,5 εκατομμύρια δολάρια ως επιχορήγηση για την έρευνα, την ανάπτυξη και την επίδειξη του συστήματος AMT για τα ελαστικά εμπορικών οχημάτων και φορτηγών στο Κέντρο Καινοτομίας της Goodyear στο Άκρον του Οχάιο. Η Goodyear έλαβε επίσης μια επιπρόσθετη επιχορήγηση από την κυβέρνηση του Λουξεμβούργου για την έρευνα και την ανάπτυξη ενός συστήματος AMT για τα ελαστικά των επιβατηγών αυτοκινήτων. Αυτή η εργασία διεξήχθη στο Κέντρο Καινοτομίας της Goodyear στο Colmar-Βerg, του Λουξεμβούργου.

Η εταιρεία έχει επιβεβαιώσει ότι οι επιχορηγήσεις που έχει λάβει από τις κυβερνήσεις του Λουξεμβούργου και των ΗΠΑ θα επιταχύνουν τις διαδικασίες ανάπτυξης της συγκεκριμένης τεχνολογίας.