Με τρικύλινδρους κινητήρες 1,5 λίτρου τα plug-in υβριδικά Land Rover Discovery και Evoque


Με ένα συνδυασμό downsizing και ηλεκτροκίνησης η Land Rover επιχειρεί να μειώσει τις εκπομπές ρύπων της, ξεκινώντας από τα Range Rover Evoque και Land Rover Discovery Sport.

  • 22/4/2020

Αυτά τα δύο, μάλιστα, δεν αποτελούν παρά μόνο την αρχή, αφού στα πλάνα της εταιρίας είναι το νέο αυτό υβριδικό σύνολο να τοποθετηθεί και σε άλλα μοντέλα. Αντικειμενικά, δεν θυμόμαστε ποτέ τη Land Rover να έχει πέσει στα 1,5 λίτρα, πόσο μάλλον χρησιμοποιώντας λιγότερους από 4 κυλίνδρους. Η τεχνολογία όμως εξελίσσεται και, σε συνδυασμό με τον επιπλέον ηλεκτροκινητήρα, το τελικό αποτέλεσμα δείχνει ικανό να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.

Μιλώντας με νούμερα, ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας από μόνος του είναι ικανός να προσφέρει 200 ίππους. Με τη σειρά του, ο ηλεκτροκινητήρας άλλους 108, ανεβάζοντας έτσι τη συνολική ισχύ στα 308 PS. Αντίστοιχα, η μέγιστη συνδυαστική ροπή αγγίζει τα 540 Nm.

Αναφορικά τώρα με το συσσωρευτή που θα τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα, είναι χωρητικότητας 15 kWh, ικανός να προσφέρει περισσότερα από 60 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας, ανάλογα με το όχημα. Όσο για τη φόρτισή του, ο κατασκευαστής υποστηρίζει ότι μπορεί να ολοκληρωθεί σε 6 ώρες και 42 λεπτά, χρησιμοποιώντας ένα απλό, οικιακό δίκτυο ή να φτάσει το 80% σε μισή ώρα, μέσω ταχυφορτιστή.

To Range Rover Evoque P300e θα μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,4 δλ. ενώ το Discovery Sport P300e, λόγω μεγαλύτερου όγκου, απαιτεί 6.6 δλ. Πιο εντυπωσιακά από τις επιδόσεις είναι τα στοιχεία της κατανάλωσης. Το πρώτο, χάρη στο νέο υβριδικό σύνολο της φίρμας, επιτυγχάνει μέση κατανάλωση μόλις 1,4 λίτρα/ 100 χλμ. ενώ το δεύτερο 1,6 λίτρα/100 χλμ.

Η Land Rover ακόμα δεν έχει αποκαλύψει το πότε θα αρχίσουν να διατίθενται τα δύο αυτά plug-in υβριδικά μοντέλα στην αγορά. Με δεδομένο όμως ότι ξεκίνησε να λαμβάνει παραγγελίες στη Βρετανική αγορά, λογικά θα τα δούμε μέσα στους επόμενους μήνες. Αξίζει, τέλος, να αναφερθεί ότι αμφότερα θα συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και τρία προγράμματα διαχείρισης του υβριδικού συστήματος, Hybrid, EV και SAVE.