MEC-View: Αυξημένη ασφάλεια κίνησης στις διασταυρώσεις


ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ V2X, ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΜΕ ΑΛΛΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ, ΣΥΝΕΧΩΣ ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΕΔΑΦΟΣ.

  • Μιχαλης Κατωποδης
  • 21/7/2020

Στην προκειμένη περίπτωση θα αναφερθούμε στο πρόγραμμα MEC-View, το οποίο τρέχει η Bosch, σε συνεργασία με τις Mercedes-Benz, Nokia, Osram, Tom Tom, IT Designers και τα πανεπιστήμια Duisburg-Essen και Ulm. Αυτό έχει ως στόχο την προστασία των πεζών, των δικυκλιστών αλλά και των επιβατών των αυτοκινήτων κατά την κίνηση σε διασταυρώσεις. Είναι γεγονός ότι ακόμα και εκεί που υπάρχουν φανάρια, ο κίνδυνος ενός ατυχήματος είναι σαφώς πιο αυξημένος, σε σχέση με άλλα σημεία του οδικού δικτύου όπου δεν τέμνονται οι τροχιές των οχημάτων.

Για το σκοπό αυτό, το πρόγραμμα MEC-View εφοδίασε τους φωτεινούς σηματοδότες με αισθητήρες lidar, καθώς και με κάμερες, οι οποίες παρακολουθούν συνεχώς τη συγκεκριμένη περιοχή. Οποτεδήποτε πλησιάσει στη διασταύρωση ένα αυτοκίνητο, ένας πεζός ή ένας δικυκλιστής, είναι σε θέση να τον αναγνωρίσουν και, μέσω τεχνολογιών κυψέλης, να ενημερώνουν σε πραγματικό χρόνο όλα τα αυτοκίνητα που προσεγγίζουν. Με αυτό τον τρόπο ο κάθε οδηγός λαμβάνει έγκαιρα όλη την απαραίτητη πληροφορία ώστε να δώσει προσοχή, πολύ πριν αντιληφθεί ο ίδιος με τις αισθήσεις του (ή το αυτοκίνητό του με τους αισθητήρες του) τον οποιονδήποτε δυνητικό κίνδυνο.

Το MEC-View τρέχει τα τελευταία τρία χρόνια στην πόλη της Ulm στη Γερμανία και ήδη έχουν συγκεντρωθεί αρκετά δεδομένα από τους ερευνητές ώστε να τα αξιοποιήσουν στην περαιτέρω εξέλιξη των τεχνολογιών V2X. Όπως οι ίδιοι υποστηρίζουν, «bird’s-eye beats worm’s eye». Η τοποθέτηση των αισθητήρων σε ύψος έως 6 μέτρων από το δρόμο, επιτρέπει έναν πολύ καλύτερο έλεγχο, ακόμα και σε συνθήκες αυξημένης κίνησης. Όσο εξελιγμένα ηλεκτρονικά και να φέρει ένα όχημα, δύσκολα μπορεί να αντιληφθεί έναν ποδηλάτη που ελίσσεται μέσα στην κίνηση ή κάποιο ασθενοφόρο που προσεγγίζει με αναμμένους τους φάρους. «Επειδή το ίδιο το όχημα δεν μπορεί να δει γύρω από γωνίες ή μέσα από τοίχους, χρησιμοποιούμε τους αισθητήρες φωτεινού σηματοδότη για να επεκτείνουμε το οπτικό πεδίο των αισθητήρων του οχήματος», αναφέρει σχετικά ο Dr. Rüdiger Walter Henn, επί κεφαλής του προγράμματος.

Στην πράξη, οι εικόνες και τα δεδομένα που συγκεντρώνονται από τους αισθητήρες, συνδυάζονται άμεσα με υψηλής ανάλυσης χάρτες. Η πληροφορία αυτή, ολοκληρωμένη πλέον, μεταδίδεται μέσω δικτύων κινητής τηλεφωνίας LTE και σύντομα μέσω 5G, που θα προσφέρει και τις απαραίτητες ταχύτητες και bandwidth για όλη αυτή τη μεταφορά πληροφορίας.