Mercedes, VW, BMW προειδοποιούν ότι η έλλειψη τσιπ θα διαρκέσει έως το 2023


Η αυτοκινητοβιομηχανία χρειάζεται 10% αύξηση της παραγωγής chip για να ομαλοποιηθούν τα προβλήματα στην παραγωγή.

  • 6/9/2021

Η Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου (ΙΑΑ 2021), που ουσιαστικά παίρνει τη σκυτάλη από την Φρανκφούρτη, ανοίγει τις πύλες της αύριο 7 Σεπτεμβρίου και, είναι μια πρώτης τάξης ευκαιρία για να δει κανείς το τι συμβαίνει στους κόλπους της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Δεν είναι μόνον τα νέα μοντέλα και οι τάσεις της, που θα παρουσιαστούν εκεί, αλλά και μια σφυγμομέτρηση των προβληματισμών των στελεχών της.

Η έλλειψη ημιαγωγών (των γνωστών μας chip) αποτέλεσε τροχοπέδη για της παραδόσεις των νέων αυτοκινήτων στους ιδιοκτήτες τους με την κορύφωση της πανδημίας COVID-19, λόγω συρρίκνωσης της παραγωγής και απ’  ότι φαίνεται αυτό θα συνεχιστεί για την επόμενη 2ετία.

Η Daimler, η Volkswagen Group, η Renault και η BMW συμφωνούν πώς η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών μπορεί να μην εξαφανιστεί εντελώς το επόμενο έτος και θα μπορούσε να διαρκέσει έως το 2023.

Η αυξανόμενη ζήτηση για ημιαγωγούς έχει ως αποτέλεσμα η αυτοκινητοβιομηχανία να συνεχίσει να αντιμετωπίζει αυτό το πρόβλημα το επόμενο έτος και έως το 2023, αν και η έλλειψη θα πρέπει να είναι λιγότερο σοβαρή μέχρι τότε, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Daimler, Ola Kallenius.

"Πολλοί προμηθευτές chip αναφέρονται σε διαρθρωτικά προβλήματα με τη ζήτηση", δήλωσε ο Kallenius σε δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια εκδήλωσης round table πριν από την έκθεση αυτοκινήτου IAA του Μονάχου. "Αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει το 2022 και [η κατάσταση] μπορεί να εξομαλυνθεί από το 2023".

Ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, δήλωσε ότι αναμένει πως οι αλυσίδες εφοδιασμού καταναλωτικών αγαθών θα παραμείνουν «σφιχτές» μέχρι το 2022, ευελπιστώντας πώς η έλλειψη ημιαγωγών θα τελειώσει σύντομα.

«Αναμένω ότι η γενική στενότητα των αλυσίδων εφοδιασμού θα συνεχιστεί τους επόμενους 6 έως 12 μήνες», είπε στην έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου.

Ο Zipse, είπε ότι δεν βλέπει προβλήματα μακροπρόθεσμα, προσθέτοντας ότι η αυτοκινητοβιομηχανία ήταν ένας ελκυστικός πελάτης για τους κατασκευαστές chip.

Ο επικεφαλής της Renault, Luca de Meo, δήλωσε ότι η κατάσταση σχετικά με την παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών ήταν πιο δύσκολη από την αναμενόμενη κατά το τρέχον τρίτο τρίμηνο, προσθέτοντας ότι το επόμενο τρίμηνο υπάρξει κάποια βελτίωση.

Σε συνέντευξή του στο Reuters, ο διευθύνων σύμβουλος της Renault δήλωσε πως η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία ακολουθούσε τις προηγούμενες προβλέψεις της για περικοπή της παραγωγής 200.000 αυτοκινήτων το 2021 λόγω της έλλειψης.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, που αναγκάστηκαν από την πανδημία του COVID-19 να κλείσουν τα εργοστάσια πέρυσι, αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό από την εκτεταμένη βιομηχανία ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης για τις παραδόσεις chip, καθώς τα σύγχρονα αυτοκίνητα εξαρτώνται όλο και περισσότερο από τα chip - για τα πάντα: από τη διαχείριση του υπολογιστή του κινητήρα για βελτιστοποίηση της οικονομίας καυσίμου έως τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης.

Η Daimler πρόσφατα προέβλεψε πώς οι πωλήσεις των αυτοκινήτων της θα είναι μειωμένες, καθώς οι παραδόσεις θα κυμανθούν στα επίπεδα του 2020.

Η μάρκα Mercedes-Benz της Daimler έχει πληγεί αυτό το τρίμηνο από το κλείσιμο των εργοστασίων στη Μαλαισία.

Οι Infineon Technologies, NXP Semiconductors και STMicroelectronics είναι μεταξύ των βασικών προμηθευτών που λειτουργούν εργοστάσια στη χώρα.

Ο Källenius είπε ότι η Daimler ελπίζει η προσφορά ημιαγωγών θα βελτιωθεί το τέταρτο τρίμηνο.

Ο επικεφαλής της VW, Murat Aksel, δήλωσε ότι η προσφορά ημιαγωγών παραμένει πολύ ασταθής και περιορισμένη το τρίτο τρίμηνο.

«Ελπίζουμε σε σταδιακή ανάκαμψη μέχρι το τέλος του έτους», δήλωσε σχετικά ο Aksel, καταλήγοντας πώς: «Η αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως θα χρειαστεί περίπου 10% αύξηση της παραγωγής chip».