Μετά από 4 μήνες βγαίνει «λευκός καπνός» στις επαφές Renault-Nissan


Οι CEO των δύο εταιρειών, ο Emmanuel Makron, o Ιάπωνας πρωθυπουργός και η Geely εμπλέκονται στο δύσκολο γρίφο, που μοιάζει έτοιμος να λυθεί!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 18/1/2023

Η συμμαχία Renault - Nissan (περιλαμβάνει και την Mitsubishi, αλλά σε δεύτερο ρόλο) περνά από 40 κύματα εδώ και σχεδόν 4 μήνες, με τους δύο εταίρους να προσπαθούν να συμφωνήσουν στα νέα δεδομένα της συνεργασίας τους.

Από τον περασμένο Οκτώβριο, τα «σύννεφα» που είχαν αρχίσει σιγά-σιγά να μαζεύονται πολλαπλασιάστηκαν, με μπαράζ δημοσιευμάτων που οδήγησαν σε κοινή ανακοίνωση διάψευσης. Ωστόσο οι «εμπιστευτικές συζητήσεις για την ενίσχυση της συμμαχίας», όπως αναφερόταν χαρακτηριστικά στο κοινό ανακοινωθέν, ακόμα συνεχίζονται, αλλά πλέον φαίνεται ότι έχουν μπει στο τελικό στάδιο.

Οι τελευταίες πληροφορίες, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, αναφέρουν ότι αρχίζει να διαφαίνεται φως στην άκρη του τούνελ. Αυτό προέκυψε μετά τη συνεδρίαση της ανεξάρτητης επιτροπής του διοικητικού συμβουλίου της Nissan τη Δευτέρα (16/1), προκειμένου να εξετάσει τις προτάσεις της Renault για την επόμενη μέρα της συνεργασίας που κρατά από το 1999! Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στη συνεδρίαση έγιναν δεκτές οι γαλλικές προτάσεις και αποφασίστηκε να προχωρήσουν οι ενέργειεςγια τον καθορισμό των τελικών όρων της επανεκκίνησης της συμμαχίας.

Το ποσοστό που κατέχει η μία εταιρεία στην άλλη, ο βαθμός συμμετοχής της Nissan στο εγχείρημα «Renaulution» των Γάλλων, αλλά και η πρόσφατη συμφωνία της Renault με την Geely για τη δημιουργία κοινοπραξίας που θα κατασκευάζει ετησίως 5 εκατ. υβριδικά κινητήρια σύνολα και θερμικούς κινητήρες αποτελούν τα σημεία τριβής.

Το Reuters επικαλείται ως πηγή δύο άτομα που έχουν γνώση του θέματος - και τα οποία φυσικά δεν κατονομάζονται - και υποστηρίζει ότι ο CEO της Renault, Luca De Meo, θα ταξιδέψει στην Ιαπωνία εντός του Ιανουαρίου για να συναντηθεί με τον ομόλογό του της Nissan, Makoto Uchida. Θα είναι η δεύτερη συνάντηση των δύο ανδρών από τον περασμένο Οκτώβριο, όταν επιταχύνθηκαν οι διαδικασίες για την εξεύρεση λύσης.

Το πλάνο της Renault για πλήρη διαχωρισμό του τομέα κατασκευής αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από τον τομέα των EV προχωρά. Οι Γάλλοι ζητούν από τους Ιάπωνες να επενδύσουν στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης, γνωστό και ως Ampereμε ποσοστό 15%, σύμφωνα με πληροφορίες. Από την πλευρά της, η Nissan είναι επιφυλακτική και ζητά τη μείωση του ποσοστού των Γάλλων στη δική της μετοχική σύνθεση, από το 43% στο 15%, όσο ακριβώς κατέχει η ίδια στη Renault.

Σα να μην έφταναν τα υπάρχοντα «εμπόδια», η παρουσία της Geely στην εξίσωση, μέσω της εντυπωσιακής συμφωνίας με την Renault τον περασμένο Νοέμβριο, χτυπά «καμπανάκια» στη Nissan. Οι Ιάπωνες ανησυχούν για τη διαχείριση της πνευματικής ιδιοκτησίας που έχουν αναπτύξει, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας για τα EV και την οποία θεωρεί κλειδί για τη μελλοντική ανταγωνιστικότητά της. Σε καμία περίπτωση δε θέλουν να μεταφερθούν πληροφορίες στους Κινέζους.

Από την πλευρά της, η Renault φαίνεται ότι κατέθεσε προτάσεις που κατευνάζουν αυτές τις ανησυχίες, παρέχοντας διασφαλίσεις για την τεχνολογία των Ιαπώνων, συμπεριλαμβανομένων και των υβριδικών συστημάτων όπως το e-Power και πλέον η ενημέρωση που υπάρχει αναφέρει ότι έγιναν δεκτές, σε πρώτη φάση, από τους Ιάπωνες.

Στην πολύπλοκη εξίσωση συμμετέχει και η γαλλική κυβέρνηση, η οποία κατέχει 15% στη Renault (όσο και η Nissan) και η οποία στο παρελθόν «πίεζε» για συγχώνευση των δύο εταιρειών! Ωστόσο, σύμφωνα με το Bloomberg, στην πρόσφατη συνάντηση του Γάλλου προέδρου, Emmanuel Macron, με τον πρωθυπουργό της Ιαπωνίας, Fumio Kishida, φαίνεται να μπήκε τέλος σε αυτό το σενάριο, με τη γαλλική κυβέρνηση να στηρίζει το σχέδιο αναδιάρθρωσης που προκρίνει η Renault.

Βέβαια, η τελευταία αποτιμά σε περίπου 10 δισ. ευρώ τον κλάδο Ampere, με προοπτική εισαγωγής του στο χρηματιστήριο. Η Nissan φέρεται να μη συμφωνεί με αυτό το επίπεδο αποτίμησης και ακόμα δεν έχει ξεκαθαρίσει αν και σε ποιο βαθμό θα εμπλακεί.

Όσο για την Mitsubishi; Παραμένει ο τρίτος εταίρος της συμμαχίας, με περιορισμένο ρόλο (κυρίως μέσω της Nissan) και περιμένει να δει τις εξελίξεις, χωρίς να βιάζεται να λάβει αποφάσεις.

Πηγή: Reuters