Μία Porsche 959 από το "Παρίσι-Ντακάρ" πωλήθηκε για 6 εκατ. δολάρια


ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ PORSCHE ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΓΕΝΙΚΑ ΒΓΗΚΕ ΣΕ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ ΠΡΙΝ ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ.
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: SOTHEBY'S
  • 4/11/2018

Η Porsche 959 είναι ένα από τα σημαντικότερα αυτοκίνητα των τελευταίων 50 ετών, όχι μόνο για την εταιρία αλλά και για το σύνολο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Και αναμεσά τους, μόλις 6 αυτοκίνητα ήταν εκείνα που μετασκευάστηκαν για να συμμετέχουν στο θρυλικό Παρίσι-Ντακάρ, τις εποχές που ο φημισμένος αγώνας ήταν μία απίστευτη δοκιμασία στην Αφρική.

Η Porsche είχε κατασκευάσει την 959 για να συμμετασχει στους αγώνες του group B. Οι κανονισμοί υποχρέωναν τους κατασκευαστές να φτιάξουν 200 αυτοκίνητα δρόμου ώστε να πάρουν την ομολογκασιόν. Δυστυχώς όμως για την Porsche, η FIA εγκατέλειψε τα σχέδια για το group B το 1986 και έτσι η εταιρία έμεινε με κάποια αυτοκίνητα τα οποία δεν είχαν κάποια αγωνιστική υποχρέωση.

Παρ' όλα αυτά οι άνθρωποι της Porsche αποφάσισαν να συμμετάσχουν στο εξαιρετικά δύσκολο ράλι Παρίσι-Ντακάρ με κάποιες ειδικά τροποποιημένες 959. Τα αυτοκίνητα που συμμετείχαν σ' αυτό το project ήταν μόλις έξι και είχαν διαφορετική ανάρτηση και νέο σύστημα τετρακίνησης. Μάλιστα δεν χρησιμοποιούσαν τον επίπεδο εξακύλινδρο με το διπλό τούρμπο του μοντέλου "παραγωγής" αλλά είχαν προτιμήσει, για λόγους αξιοπιστίας, να τοποθετήσουν ένα 3,2 ατμοσφαιρικό από την 911 Carrera.

To συγκεκριμένο αυτοκίνητο που βγήκε προς πώληση στον οίκο Sotheby's για τα 70 χρόνια της Porsche συμμετείχε στον αγώνα του 1985 όπου και πρόλαβε να κερδίσει δύο ειδικές πριν εγκαταλείψει από διαρροή λαδιού. Οι γνωρίζοντες υπολόγιζαν ότι η τιμή που θα έπιανε στην δημοπρασία δεν θα ξεπερνούσε τα 3,5 εκατομμύρια δολάρια. Και όμως τελικά κατάφερε να φθάσει τα 5,945 εκατομμύρια δολάρια, δείχνοντας ότι υπάρχουν συλλέκτες που εκτιμούν κάποια μοναδικά και ανεπανάληπτα κομμάτια της ιστορίας της αυτοκίνησης.