Μία Porsche με γονίδια Ferrari; Μια ιδέα που εξακολουθεί να μας τρομάζει


Με εμφανείς επιρροές από την Ferrari Testarossa της δεκαετίας του 80’, η Rinspeed Porsche R69 Turbo διαθέτει αμφιλεγόμενης κριτικής σχεδίαση, αλλά είναι άκρως… συλλεκτική

  • 29/3/2021

Ειλικρινά δεν ξέρουμε πώς να ξεκινήσουμε, τι να πρωτοπούμε και αν θα έπρεπε να τοποθετηθούμε παίρνοντας θέση, σε ένα δημιούργημα που σχεδίασαν και υλοποίησαν κάποιοι «ευφάνταστοι» άνθρωποι τη μακρινή δεκαετία του 80’, βασιζόμενοι στην αειθαλή Porsche R69 Turbo. Το γούστο είναι υποκειμενικό, αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Μόλις ένα χρόνο μετά την επίσημη παρουσίαση της Ferrari Testarossa, στη διεθνή έκθεση του Παρισιού το 1984 και έχοντας δεχθεί ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια για το σχεδιασμό της, κυκλοφορεί η R69 από την Porsche.

Ο οίκος Rinspeed που εδρεύει στην Ελβετία και δραστηριοποιείται από το 1977, εισάγοντας ηλιοροφές από την Αμερική και τροποποιώντας αυτοκίνητα για ανθρώπους με κινητικές δυσκολίες, πειραματίζεται αρχικά με ένα VW Golf Turbo (βασιζόμενο στο GTI) τοποθετώντας συν τοις άλλοις πόρτες που ανοίγουν κάθετα (gullwing) κ.λ.π.

Πολύ σύντομα στρέφει την προσοχή του στην Porsche 911 Turbo, ένα πολύ δημοφιλές αυτοκίνητο για την κλασική γραμμή του και τις επιδόσεις του, μια και ήταν το ταχύτερο στη Γερμανία από το 1975.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι χρειαζόταν μόλις 4,9 δευτερόλεπτα για να καλύψει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση, με τελική ταχύτητα που περιοριζόταν στα 250 χλμ./ώρα, αποκλειστικά και μόνο, λόγω του κιβωτίου τεσσάρων σχέσεων. Αργότερα, το 1989, η Porsche τοποθετεί ένα χειροκίνητο πεντάρι σασμάν (Getrag G50).   

Έτσι, ο Rinspeed ξεκινά να μεταμορφώνει (ή παραμορφώνει) την R69, τοποθετώντας ένα πλήρες bodykit από fiberglass, που αποτελείται από διαφορετικούς προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, αεροτομή και φυσικά τα περίτρανα πλαϊνά με τις μακριές χαρακτηριστικές λωρίδες που φυσικά παραπέμπουν στην Ferrari Testarossa, η οποία είχε τύχει ευρείας αποδοχής την εποχή εκείνη.

Η μετατροπή (ή καταστροφή) ολοκληρώνεται με τα pop-up φωτιστικά σώματα εμπρός, καθώς και τα πίσω που είναι δανεικά από την 944.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο σε λευκό χρώμα (πέρλα), που απεικονίζεται στις φωτογραφίες, φοράει διαιρούμενες αλουμινένιες ζάντες αλουμινίου Gotti και έχει στο οδόμετρό του μόλις 69.378 μίλια (112.000 χλμ. περίπου).

Πρόσφατα έγινε γενική επισκευή στο μοτέρ (και στο turbo) που περιελάμβανε μεταξύ άλλων αντικατάσταση ρεζερβουάρ καυσίμου και αντλιών βενζίνης.

Πραγματικά δεν ξέρουμε τι είχαν στο μυαλό τους οι εμπνευστές αυτής της ιδέας (ευτυχώς που κατασκευάστηκαν μόλις 12). Το μόνο που γνωρίζουμε είναι πως σίγουρα απέκτησε φανατικούς φίλους, αλλά και φανατικούς εχθρούς. Εσείς σε πιο στρατόπεδο ανήκετε;

Ακολουθήστε το Car Αnd Driver στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τον μαγικό κόσμο του αυτοκινήτου.