Νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση για την κυκλοφορία των ιστορικών οχημάτων


Ασφυκτικούς περιορισμούς στην κίνηση των ιστορικών οχημάτων στη χώρα μας θέτει η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση, η οποία αναμένεται σύντομα  να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και να τεθεί σε ισχύ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 16/2/2019

Σημαντικούς περιορισμούς ως προς την κίνηση των Ιστορικών Οχημάτων προβλέπει η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση, η οποία κοινοποιήθηκε και αναμένεται σύντομα να τεθεί σε ισχύ μετά και τη δημοσίευσή της  στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Μεταξύ άλλων, η νέα ΚΥΑ προβλέπει την ελεύθερη κίνηση των Ιστορικών Οχημάτων δύο ημέρες πριν την έναρξη μιας αγωνιστικής ή μη εκδήλωσης και μία ημέρα μετά το τέλος αυτής.

Με σκοπό την επισκευή του αυτοκινήτου, θα επιτρέπεται η κίνησή του από και προς το συνεργείο κάθε πρώτη Τετάρτη και τρίτο Σάββατο κάθε μήνα, ενώ για την πραγματοποίηση των απαραίτητων χιλιομέτρων συντήρησης, τα Ιστορικά Οχήματα θα έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορούν κάθε δεύτερη Τετάρτη και τέταρτη Κυριακή κάθε μήνα εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας όπου σταθμεύει και φυλάσσεται το όχημα.

Οι παραπάνω περιορισμοί δεν ισχύουν για τα οχήματα που έχουν κατασκευαστεί από το 1970 και μετά και φέρουν πινακίδες ιστορικού οχήματος, η κυκλοφορία των οποίων απαγορεύεται έως ότου επανελεγχθούν από επιτροπή που θα συσταθεί από τους αρμόδιους φορείς.

Τέλος, η νέα ΚΥΑ προβλέπει και την έκδοση πινακίδων και αδειών κυκλοφορίας από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.   

Κοινή Υπουργική Απόφαση 15.2.2019

  • Επιτρέπεται η αυτοκίνητη μετακίνηση κατά τις προηγούμενες δύο ημέρες πριν την έναρξη και κατά την επόμενη μία ημέρα μετά τη λήξη της εκδήλωσης ή του αγώνα.
  • Επιτρέπεται αυτοκίνητη μετακίνηση από και προς τον τόπο στάθμευσης του οχήματος και τον χώρο του συνεργείου την πρώτη Τετάρτη και το τρίτο Σάββατο εκάστου μήνα.
  • Επιτρέπεται, επίσης, για τους σκοπούς της διάνυσης διαδρομών για τη συντήρησή τους, η μετακίνησή τους κάθε δεύτερη και τέταρτη ημέρα Κυριακή εκάστου μήνα, εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας (σε επίπεδο Περιφέρειας για την Αττική) όπου σταθμεύει και φυλάσσεται το όχημα.

Στο πλαίσιο γενικότερης ρύθμισης και εξορθολογισμού των διαδικασιών κυκλοφορίας των οχημάτων στην Απόφαση περιγράφονται συγκεκριμένες διαδικασίες:

  • Συστήνεται Επιτροπή αποτελούμενη από εκπροσώπους των Διεθνών Ομοσπονδιών (Δ.Ο.Α. Δ.Ο.Π.Α. και Δ.Ο.Μ.) στην Ελλάδα, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών της Ενιαίας Ομοσπονδία Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων και Μοτοσυκλετών (Ε.Ο.Β.Ε.Α.Μ.Μ.) με έργο επανεξέταση, εντός δέκα μηνών από τη συγκρότηση της, του χαρακτηρισμού ως ιστορικού ενδιαφέροντος των οχημάτων με έτος πρώτης ταξινόμησης (κυκλοφορίας) από το 1970 και μετέπειτα και η διατύπωση σχετικής εισήγησης.  Έως την επανεξέταση του χαρακτηρισμού τους ως ιστορικού ενδιαφέροντος από την Επιτροπή, δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία τους. Στην περίπτωση θετικής εισήγησης ισχύει ο χαρακτηρισμός του οχήματος, ενώ σε περίπτωση αρνητικής εισήγησης ο χαρακτηρισμός ακυρώνεται. Ο χαρακτηρισμός συνεχίζει να ισχύει για τα οχήματα πρώτης ταξινόμησης (κυκλοφορίας) έως και το 1969.
  • Θεσμοθετείται το Πιστοποιητικό Καταχώρισης που εκδίδεται από οιαδήποτε ελληνική ομοσπονδία ιστορικών οχημάτων  στην οποία έχει εγγραφεί το χαρακτηρισμένο ως ιστορικό όχημα και ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια.  Τα οχήματα που χαρακτηρίζονται για πρώτη φορά ιστορικά απευθύνονται στα νομικά πρόσωπα που εκπροσωπούν νόμιμα στην Ελλάδα τις Διεθνείς Ομοσπονδίες.

Μετά το πέρας του έργου της Επιτροπής θα καθοριστεί διαδικασία για τη χορήγηση και τη διάθεση κρατικών πινακίδων ιστορικού ενδιαφέροντος, που θα κατασκευάζονται με μέριμνα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.