Νέα κόντρα και απειλές μεταξύ διοίκησης και εργαζόμενων της VW με φόντο την... Tesla


Το συνδικάτο εργαζομένων της VW βγάζει στη σέντρα τον Dies για τα σφιχταγκαλιάσματα με τον Musk και εκείνος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου προκειμένου να επιταχυνθεί η παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου του Βόλφσμπουργκ στα επίπεδα της Tesla.

  • 4/11/2021

Νέα κόντρα έχει ξεσπάσει μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων της VW με τους πρώτους να κατηγορούν τον Dies για την έλλειψη στρατηγικής στο θέμα των ημιαγωγών και τον θαυμασμό του στην Tesla και τον δεύτερο να προειδοποιεί πώς εάν δεν γίνει αναδιάρθρωση της παραγωγικής διαδικασίας ελλοχεύει ο κίνδυνος να χάσουν την πρωτιά στις πωλήσεις.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Volkswagen, Herbert Diess, προέτρεψε τους Γερμανούς εργαζόμενους να προετοιμαστούν για μια βαθύτερη αναδιάρθρωση της παραγωγικής διαδικασίας για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί όταν η Tesla Inc. αυξήσει την παραγωγή οχημάτων στο πρώτο της ευρωπαϊκό εργοστάσιο έξω από το Βερολίνο το επόμενο έτος.

Η Tesla βελτιώνει γρήγορα την ποιότητα κατασκευής και φαίνεται έτοιμη να επιτύχει χρόνο παραγωγής σε 10 ώρες ανά αυτοκίνητο στο εργοστάσιό της στο Gruenheide, είπε ο Diess σε μια ομιλία του σε μία συνάντηση με το προσωπικό στο Wolfsburg. Το κύριο εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων της VW στο Zwickau χρειάζεται περισσότερες από 30 ώρες ανά όχημα, οι οποίες θα μειωθούν σε 20 ώρες το επόμενο έτος.

Ανησυχίες, προειδοποιήσεις και η στάση του συνδικάτου 

«Ναι, ανησυχώ για το Βόλφσμπουργκ», είπε ο Diess στους εργαζόμενους στην πρώτη συγκέντρωση εργαζομένων στο μεγαλύτερο εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων στον κόσμο μετά την πανδημία του COVID-19. «Θέλω τα παιδιά και τα εγγόνια σας να έχουν ακόμα μια ασφαλή δουλειά εδώ μαζί μας στο Βόλφσμπουργκ. Αυτός είναι ο στόχος μου σήμερα. Γι' αυτό είμαι εδώ».

Ο Diess ακύρωσε ένα ταξίδι στις ΗΠΑ αυτή την εβδομάδα, όπου έπρεπε να συναντήσει επενδυτές και να επισκεφθεί εταιρείες τεχνολογίας στη Δυτική Ακτή για να κατευνάσει τις αυξανόμενες εντάσεις με τους ισχυρούς συνδικαλιστικούς ηγέτες της VW. Ο Diess πίεσε να επιταχυνθούν τα σχέδια για έναν θεμελιώδη μετασχηματισμό του γερμανικού βιομηχανικού γίγαντα, ώστε να προετοιμαστεί για την εποχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και της αυτόνομης οδήγησης.

Μεγάλη συζήτηση προκάλεσε η κίνηση του Herbert Diess να καλέσει τον ιδρυτή και ιδιοκτήτη της Tesla, Elon Musk να συμμετέχει σε διάσκεψη του Ομίλου VW. Το γεγονός αυτό σχολιάστηκε αρνητικά από την εκπρόσωπο των εργαζομένων της γερμανικής εταιρείας στο εργοστάσιο του Βόλφσμπουργκ.
Μεγάλη συζήτηση προκάλεσε η κίνηση του Herbert Diess να καλέσει τον ιδρυτή και ιδιοκτήτη της Tesla, Elon Musk να συμμετέχει σε διάσκεψη του Ομίλου VW. Το γεγονός αυτό σχολιάστηκε αρνητικά από την εκπρόσωπο των εργαζομένων της γερμανικής εταιρείας στο εργοστάσιο του Βόλφσμπουργκ.

Η νέα επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων της VW, Daniela Cavallo, κάλεσε τον Diess να επικεντρώσει την προσοχή του στην επίλυση της επίμονης έλλειψης chip που έπληξε περισσότερο τη VW από την Tesla ή το BMW Group αντί να ασχολείται με δραστηριότητες κοινωνικών μέσων.

«Μας… προμηθεύετε συχνά ωραίες φωτογραφίες από τα ταξίδια σας, αλλά δυστυχώς ακόμα όχι με ημιαγωγούς», είπε.

Η έλλειψη τσιπ ανάγκασε τη VW να μειώσει την παραγωγή στο εργοστάσιο του Βόλφσμπουργκ στο χαμηλότερο επίπεδο από τα τέλη της δεκαετίας του 1950, όταν η έκτασή του ήταν μισή και παρήγαγε το εμβληματικό Beetle.

Σε ένα εργασιακό σύμφωνο που υπεγράφη πριν από πέντε χρόνια, η VW σχεδίαζε να κατασκευάσει τουλάχιστον 820.000 αυτοκίνητα το 2020, αλλά στην πραγματικότητα παρήγαγε λιγότερα από 500.000, είπε η Cavallo.

Παρά την αυξανόμενη ζήτηση στον απόηχο της πανδημίας, το εργοστάσιο του Wolfsburg ενδέχεται να κατασκευάσει μόνο 400.000 αυτοκίνητα φέτος λόγω της έλλειψης chip και της διαχείρισης, είπε η Cavallo.

Για να εξασφαλίσει την επαρκή λειτουργία του εργοστασίου, προέτρεψε τον Diess να προσθέσει στην παραγωγή ένα δεύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο Βόλφσμπουργκ «οπωσδήποτε νωρίτερα από το 2026», όταν το Trinity είναι προγραμματισμένο για παραγωγή, ένα βασικό μοντέλο της VW για να ανταγωνιστεί την Tesla.

Ο κίνδυνος της απώλειας της πρωτιάς

Στο επίκεντρο της σύγκρουσης βρίσκονται οι ανησυχίες του Diess ότι η VW μπορεί να χάσει τη θέση της ως κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, εκτός και αν επιταχύνει μια γενική αναδιάρθρωση για να ανταγωνιστεί την Tesla και τον πολυμήχανο διευθύνοντα σύμβουλο Elon Musk, αλλά και τους πιο ευέλικτους αντιπάλους της στην Κίνα.

«Με ρωτούν συχνά γιατί μας συγκρίνω συνέχεια με την Tesla. Ξέρω ότι αυτό είναι ενοχλητικό για κάποιους», είπε ο Diess.

«Ακόμα κι αν δεν μιλάω πλέον για τον Elon Musk, θα εξακολουθεί να είναι εκεί και να φέρει επανάσταση στον κλάδο μας και να γίνεται πιο ανταγωνιστικός».

Ο σχολιασμός του ήρθε αφότου η Cavallo επέκρινε τον Diess για το στυλ επικοινωνίας του τις τελευταίες εβδομάδες, το οποίο είπε ότι πυροδότησε ανησυχίες μεταξύ των εργαζομένων ότι η αναδιοργάνωση της VW θα οδηγήσει σε δεκάδες χιλιάδες περικοπές θέσεων εργασίας.

«Έχουμε κουραστεί να ακούμε ξανά και ξανά ότι το συμβούλιο εργαζομένων προφανώς ενδιαφέρεται μόνο για τη διατήρηση του status quo», είπε, προσθέτοντας ότι οι εργαζόμενοι και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων υποστηρίζουν την απαραίτητη αναμόρφωση της εταιρείας.

Η σύγκρουση έφτασε σε νέο στάδιο την Τετάρτη, όταν πηγές που γνωρίζουν το θέμα είπαν ότι μια ειδικά συγκληθείσα επιτροπή θα συζητούσε το μέλλον του Diess ως Διευθύνοντος Συμβούλου σε μια προσπάθεια να λύσει τη διαφορά.