Νέα υβριδικά Peugeοt 3008 και 5008 με 136 PS - Mειωμένη κατανάλωση καυσίμου κατά 15%


Τα Peugeot 3008 και 5008 κάνουν ένα βήμα πιο κοντά στον πλήρη εξηλεκτρισμό τους, λαμβάνοντας μία νέα ήπια υβριδική κινητήρια μονάδα, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου κατά 15%.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: STELLANTIS
  • 16/2/2023

Τα πλάνα της Stellantis για τον εξηλεκτρισμό των αυτοκινητοβιομηχανιών που δρουν υπό την αιγίδα της είναι πλέον ξεκάθαρα. Είναι γνωστό, τόσο από την ίδια, όσο και από την Peugeot, ότι η γαλλική εταιρεία θα προχωρήσει στο λανσάρισμα 5 νέων ηλεκτρικών μοντέλων μέσα στα απόμενα δύο χρόνια, με δύο εξ αυτών να είναι τα E-3008 και E-5008.

Αναμένοντας τις πλήρως εξηλεκτρισμένες εκδόσεις των 3008 και 5008, η Peugeot ανανεώνει τον κινητήρα που τα τροφοδοτεί. Ένα νέο και πιο αποδοτικό ήπια υβριδικό κινητήριοσύνολο είναι ό,τι πρέπει για τα δύο crossover, πριν αυτά περάσουν στην επόμενη φάση της «καριέρας» τους.

Πρόκειται για έναν ήπια υβριδικό κινητήρα που μειώνει την κατανάλωση καυσίμου κατά έως και 15%. Πιο συγκεκριμένα, η μείωση μέσα στην πόλη είναι κατά 2,5 L / 100 km, και 0,7 έξω από αυτήν, ενώ οι αριθμοί είναι περίπου ίδιοι με πριν, όταν μιλάμε για ταξίδι σε αυτοκινητόδρομο. Κατά μέσο όρο, σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, το νέο MHEV καταναλώνει 1 L / 100 km λιγότερο, ενώ οι εκπομπές CO2 έχουν επίσης μειωθεί κατά 20 g/km.

Η προσθήκη του ηλεκτρισμού καλεί φυσικά κι ανανέωση στο βενζινοκίνητο κομμάτι της μονάδας ισχύος. Η Peugeot έχει προσφέρει στο μοντέλο έναν φρέσκο, τρικύλινδρο κινητήρα με τούρμπο, χωρητικότητας 1,2 L, που αποδίδει 136 PS και 230 Nm. Ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει 29 PS και 55 Nm, μέσω ενός αυτόματου συστήματος μετάδοσης 6 σχέσεων.

Όταν το όχημα επιβραδύνει, ο κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια, τροφοδοτώντας την μπαταρία 48V, η οποία έχει χωρητικότητα432 Wh και είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, διατηρώντας την χωρητικότητα του αποθηκευτικού χώρου ίδια, σε σύγκριση με την καθαρά βενζινοκίνητη έκδοση.

Σε μεγαλύτερες ταχύτητες έως 145 km/h, η ΜΕΚ απενεργοποιείται αυτόματα, όταν ο οδηγός παίρνει το πόδι από το πεντάλ της επιτάχυνσης. Αυτό επιτυγχάνεται μόνο όταν το όχημα ταξιδεύει με σταθερή ταχύτητα, ή όταν επιβραδύνει. Τα 3008 και 5008 έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν αποκλειστικά με τη χρήση του ηλεκτρισμού, κι έτσι η Peugeot έχει τοποθετήσει το σύστημα AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System – Σύστημα Ακουστικής Προειδοποίησης Οχήματος), το οποίο ενεργοποιείται σε ταχύτητες έως 30 km/h, προειδοποιώντας τους πεζούς και τους ποδηλάτες, αφού το όχημα είναι αθόρυβο όταν βρίσκεται σε αυτήν την λειτουργία.

Σύμφωνα με την Peugeot, η συγκεκριμένη υβριδική κινητήρια μονάδα θα αντικαταστήσει την PureTech 130 EAT8, και θα «φιλοξενηθεί» επίσης από τα 208, 2008, 308, 308 SW και 408. Τα νέα, υβριδικά 3008 και 5008 θα κατασκευάζονται και συναρμολογούνται στη μονάδα παραγωγής της Peugeot στο Sochaux της Γαλλιας, ενώ οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.