Νέο Skoda Fabia: Τέλος οι κινητήρες πετρελαίου για τη νέα γενιά!


Η Skoda είναι η πρώτη εταιρεία του ομίλου Volkswagen, η οποία δε θα διαθέτει πλέον με το μικρό μοντέλο της diesel εκδόσεις. Πάντως, οι Τσέχοι δεν αλλάζουν μόνο την γκάμα των κινητήρων του μοντέλου τους, καθώς βελτιώνουν και το επίπεδο της ασφάλειάς του.

 
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: SKODA AUTO
  • 9/10/2018

Η αλήθεια είναι πως οι πελάτες, που ήταν ενθουσιασμένοι με τις diesel εκδόσεις της Skoda Fabia, δεν είναι πολλοί. Ο εκπρόσωπος Τύπου της τσεχικής εταιρείας δήλωσε ότι «το μερίδιο των diesel εκδόσεων επί των συνολικών πωλήσεων της Fabia δεν ξεπέρασε ποτέ το 10%». Έτσι, οι εργασίες που γίνονταν για τη facelift εκδοχή της Fabia μας προετοίμασαν για τη διάθεση του μοντέλου αποκλειστικά με βενζινοκινητήρες.

Μέσα στις τάξεις του ομίλου Volkswagen η Skoda είναι η πρώτη εταιρεία, που αφήνει έξω από το πρόγραμμα του μικρού μοντέλου της τους diesel κινητήρες, μια που VW Polo και SEAT Ibiza διατηρούν τους δικούς τους.

Αυτή η απόφαση επηρεάζει τα μάλα την γκάμα των κινητήρων της Fabia. Πιο συγκεκριμένα, όλα τα υπόλοιπα μηχανικά σύνολα είναι το... εξής ένα: Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας του 1,0 lt, απόδοσης από 75, 95 και 110 PS, κάτι που σημαίνει ότι προς απόσυρση οδηγείται και ο παλιότερος τετρακύλινδρος των 1,2 lt., που αντικαθίσταται από τον 1.0 TSI, ο οποίος θα εφοδιαστεί με φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων.

Ο τελευταίος κινητήρας θα τοποθετηθεί και σε μοντέλα των υπόλοιπων εταιρειών του ομίλου: Στο Golf, στην Octavia, σε κάποια SEAT, αλλά και σε Audi! Στο άμεσο μέλλον, όλοι οι κινητήρες της Fabia θα πληρούν τη νόρμα εκπομπής καυσαερίων Euro 6d Temp. Επιπλέον, οι Τσέχοι σχεδιάζουν στα τέλη του 2018 να εμπλουτίσουν την γκάμα των εκδόσεων του μικρού μοντέλου τους με μία Fabia, ισχύος 60 PS.

Το βέβαιο είναι πως αυτός ο κινητήρας άμεσου ψεκασμού πείθει με την ελαστικότητά του ήδη από τις χαμηλές rpm, «ανεβάζει» γρήγορα και κατά την επιτάχυνση με το ζωηρό θόρυβό του δεν αφήνει στον οδηγό του αμφιβολίες για το κατά πόσο μπορούν τρεις μόνο κύλινδροι να κάνουν σωστά τη δουλειά.

Ο εν λόγω κινητήτας συνεργάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Βέβαια, όσοι επιλέξουν την έκδοση των 110 PS μπορούν να αλλάζουν με σπορτίφ τρόπο 6 σχέσεις ή να επιλέξουν από τον κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού το 7άρι DSG.

Ένα νέο ταμπλό θα κόστιζε πολύ ακριβά

Η απόρριψη των κινητήρων diesel από την γκάμα των μηχανικών συνόλων της Fabia δικαιολογείται επίσης από την παρουσία σύγχρονων turbo βενζινοκινητήρων, των οποίων οι τιμές κατανάλωσης βρίσκονται πολύ κοντά στις αντίστοιχες ενός diesel. Στην περίπτωσή μας, η Skoda υπόσχεται 4,6 lt/100 km. Βέβαια, στην καθημερινότητα αυτή η τιμή θα μπορούσε εύκολα να ξεπεράσει τα 6 lt/100 km.

Σε ό,τι αφορά τα της εμφάνισης, η ανανεωμένη Fabia αναγνωρίζεται από τα διαφοροποιημένα φωτιστικά σώματα, που θα αποκτήσουν πιο... στενή σχέση με τη γρίλια. Οι προβολείς, λοιπόν, θα σχηματίζουν μία ευθεία γραμμή στο κάτω μέρος τους, σε αντίθεση με το “knick” που γνωρίζουμε έως σήμερα. Εκτός αυτών, η Fabia θα είναι δυνατόν να παραγγελθεί για πρώτη φορά με φώτα LED, κάτι που κάνει ένα μοντέλο της μικρής κατηγορίας να δείχνει ανώτερης κλάσης.

Τα πίσω φωτιστικά σώματα θα διατηρήσουν τον όγκο και την εξωτερική μορφή τους. Αντίθετα, αυτό που θα αλλάξει είναι το εσωτερικό τους. Σημειώνουμε ότι στα facelifts σπάνια αλλάζουν τα πράγματα στις... λαμαρίνες, αφού κάτι τέτοιο θα σήμανε τεράστια αύξηση του κόστους ακόμα και των εργαλείων, η οποία δε θα άξιζε για το υπόλοιπο της καριέρας του αυτοκινήτου, που συνήθως είναι σχεδόν τρία χρόνια.

Το ίδιο ισχύει για την τοποθέτηση ενός νέου ταμπλό. Στο κάτω κάτω, θεωρούμε πως δεν υπάρχει λόγος αλλαγής του, καθώς δεν υπάρχει κάτι να του καταλογίσει κανείς. Παρ’ όλα αυτά, τα όργανα της Fabia θα είναι νέας σχεδίασης, νέα θα είναι και τα υφάσματα στο σαλόνι της, όπως επίσης τα χρώματα και κάποια υλικά, μαζί με τη μεγαλύτερη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, που θα είναι πλέον 6,5 in.

Σε κάθε περίπτωση θα βελτιωθεί το επίπεδο της συνδεσιμότητας. Το σύστημα πληροφοριών και ψυχαγωγίας Amundsen θα έχει WLAN hotspot, ενώ για τη βελτίωση του επιπέδου της άνεσης και τα τέσσερα παράθυρα θα ανοιγοκλείνουν αυτόματα.

Πάντως, η Skoda είναι γνωστή για τις έξυπνες ιδέες, που κάνουν την καθημερινότητα στο αυτοκίνητο πιο εύκολη. Έτσι, το «μανταλάκι» στο παρμπρίζ, στο οποίο συγκρατούνται για παράδειγμα οι αποδείξεις από τα διόδια, η «ξύστρα» για τον πάγο στο πορτάκι του ρεζερβουάρ, το καλαθάκι των αχρήστων στην επένδυση των θυρών ή οι κρεμάστρες για τις σακούλες στο χώρο αποσκευών είναι στοιχεία που παραμένουν και σε αυτά προστίθενται οι δύο θύρες USB, αλλά και η βάση για τάμπλετ στο πίσω μέρος.

Σε ό,τι αφορά τα συστήματα υποβοήθησης, η ανανεωμένη Fabia θα είναι καλύτερα εξοπλισμένη. Εκτός από το σύστημα υποβοήθησης υπολογισμού της απόστασης από το άλλο σταθμευμένο αυτοκίνητο, την κάμερα οπισθοπορείας, τους αισθητήρες στάθμευσης και το ραντάρ μπροστά, που υποστηρίζεται από σύστημα φρεναρίσματος εκτάκτου ανάγκης, ο κατάλογος του προαιρετικού εξοπλισμού εμπλουτίζεται από σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και ορθής χρήσης της μεγάλης σκάλας των φώτων. Επίσης, θα υπάρχει σύστημα προειδοποίησης για κίνηση οχημάτων ή ανθρώπων κατά τη διάρκεια της στάθμευσης με επιλεγμένη την όπισθεν.

Ας μην παραλείψουμε να αναφέρουμε ότι η Fabia θα έχει και station wagon έκδοση. Θα κοστίζει στο εξωτερικό περίπου 600 ευρώ επιπλέον. Αξίζει επίσης να αναφερθεί πως ενώ οι άλλοι κατασκευαστές (VW και SEAT) δεν έχουν σε αυτήν την κατηγορία station wagon εκδόσεις, η Fabia αποσπά σε αυτόν τον τομέα τη μερίδα του λέοντος.