Νέος κινητήρας 2,8 V6 Turbo για το Saab 9-3


Ο εξελιγμένος κινητήρας 2,8 λίτρων V6 Turbo, θα τοποθετηθεί σε όλες τις εκδόσεις Αero του μοντέλου Saab 9-3, παράλληλα με την ήδη υπάρχουσα έκδοση των 2,0 λίτρων για τα μοντέλα Sedan και Convertible
  • 12/10/2005
Ο εξελιγμένος κινητήρας 2,8 λίτρων V6 Turbo, που θα τοποθετηθεί σε όλες τις εκδόσεις Αero του μοντέλου Saab 9-3, παράλληλα με την ήδη υπάρχουσα έκδοση των 2,0 λίτρων για τα μοντέλα Sedan και Convertible, περιλαμβάνει: ελαφριά κατασκευή από κράμα αλουμινίου, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, διπλής εισαγωγής τουρμπίνα, μοναδικής σχεδίασης κυλινδροκεφαλές, έμβολα και μπιέλες, πολλαπλές εξαγωγής αεροδυναμικά διαμορφωμένες, εμβολοχιτώνια από ανοξείδωτο ατσάλι και ψεκασμό συμπληρωματικού αέρα για βελτίωση των ρύπων κατά την κρύα εκκίνηση. Σαν αποτέλεσμα έχουμε τον πιο εξελιγμένο κινητήρα Turbo που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Saab, ο οποίος αποδίδει μεγάλη ισχύ και ροπή, μαζί με υψηλό επίπεδο ομαλής λειτουργίας και εξαιρετική απόκριση από τις χαμηλές στροφές λόγω της μεγάλης χωρητικότητας του εξακύλινδρου συνόλου. Τελευταία έκδοση της οικογένειας των εξελιγμένων εξακύλινδρων κινητήρων Turbo σε σχήμα V της GM, έχει περιεχόμενη γωνία 60 μοιρών για τέλεια ισορροπία και συνδυάζει την εξαιρετική ομαλότητα ενός πολυβάλβιδου, με εξέχουσες επιδόσεις. Η κατασκευή εξ’ ολοκλήρου από κράμα αλουμινίου δίνει τη δυνατότητα ελαφριάς και συμπαγούς αρχιτεκτονικής, που ταιριάζει απόλυτα με την εγκάρσια τοποθέτηση στο εμπροσθοκίνητο Saab 9-3.


Υψηλή αντίσταση και θερμότητα
Οι κυλινδροκεφαλές έχουν δύο εκκεντροφόρους που παίρνουν κίνηση με καδένες, 4 βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο, είναι κατασκευασμένες από αλουμίνιο υψηλών προδιαγραφών και χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά σε αυτόν το 2,8 V6 Turbo κινητήρα. Η κατασκευή εξασφαλίζει υψηλή αντίσταση στη θερμότητα κάτω από πιέσεις 85 bar στους κυλίνδρους, καθώς επίσης και ελάχιστο κόστος συντήρησης. Επίσης μοναδικής σχεδίασης είναι τα έμβολα, που διαθέτουν ανοδιωμένες εγκοπές ελατηρίων για περισσότερη ανθεκτικότητα και ψεκαστήρες λαδιού στο κάτω μέρος για καλύτερη ψύξη. Οι μπιέλες είναι κατασκευασμένες από ατσάλι και σκληρυμένες με σφυρηλάτηση συμπύκνωσης. Οι βαλβίδες εξαγωγής έχουν στο εσωτερικό τους νάτριο για καλύτερη ψύξη. Οι κύλινδροι έχουν χιτώνια κατασκευασμένα από χυτοσίδηρο με διαστάσεις: διάμετρο 89,00 χιλ. και διαδρομή 74,8 χιλ. Για βελτιωμένη αναπνοή του κινητήρα, ο μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων εισαγωγής ελέγχεται ηλεκτρονικά και επενεργεί υδραυλικά, επιτρέποντας μία συνεχώς μεταβαλλόμενη ρύθμιση σε 50Ο περιστροφής του στροφαλοφόρου. Στο δρόμο, αυτό μεταφράζεται σε πιο ευέλικτη απόδοση της ισχύος και καλύτερη οικονομία καυσίμου κάτω από διαφορετικά φορτία του κινητήρα.


Κάρτερ από αλουμίνιο
Το κάρτερ είναι κατασκευασμένο από χυτοπρεσαριστό αλουμίνιο και είναι σχεδιασμένο να αυξάνει την ακαμψία της κατασκευής, ενώ ο ισχυρός στροφαλοφόρος άξονας που φέρει 4 κουζινέτα βάσης είναι κατασκευασμένος από σφυρήλατο κράμα ατσαλιού, μία προδιαγραφή που συναντάται συνήθως σε αγωνιστικές κατασκευές ή σε πετρελαιοκινητήρες. Μαζί με σφόνδυλο διπλής μάζας, αυτά τα στοιχεία περιορίζουν ακόμη περισσότερο ανεπιθύμητους θορύβους και κραδασμούς, εξασφαλίζοντας ήσυχη και βελτιωμένη απόδοση. Το Turbo, TD04-15TK διπλής εισαγωγής, που είναι υδρόψυκτο και κατασκευάζεται από την Mitsubishi, λειτουργεί σε μέγιστη πίεση 0,6 bar με ψυγείο αέρα-αέρα και έχει μία ολοκληρωμένη βαλβίδα παράκαμψης. Είναι τοποθετημένο στο κέντρο πάνω από το κιβώτιο ταχυτήτων και τροφοδοτείται από τους κυλίνδρους και των δύο πλευρών. Η χρήση δύο ξεχωριστών διόδων εισαγωγής, μίας για κάθε πλευρά κυλίνδρων, ξεχωρίζει τους παλμούς των καυσαερίων, βελτιώνοντας τη ροή, μειώνοντας τις απώλειες ενέργειας και αυξάνοντας την αποδοτικότητα του turbo. Η φτερωτή της εισαγωγής είναι κατασκευασμένη από ειδικό κράμα ατσαλιού, που χρησιμοποιείται συνήθως σε υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες των αγωνιστικών αυτοκινήτων του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, η οποία είναι ανθεκτική σε διάβρωση, θραύση και εφελκυσμό, κάτω από πολύ υψηλές θερμοκρασίες και φυγοκεντρικές δυνάμεις.


Πολλαπλές εξαγωγής διπλού τοιχώματος
Επίσης μοναδικής σχεδίασης, είναι οι πολλαπλές εξαγωγής διπλού τοιχώματος, οι οποίες είναι διαμορφωμένες αεροδυναμικά με χιτώνια από ανοξείδωτο ατσάλι για να βελτιώσουν τις εκπομπές ρύπων στις κρύες εκκινήσεις και να ελαχιστοποιήσουν την απορρόφηση της θερμότητας. Η έγχυση αέρα μέσα σε κάθε πολλαπλή εξαγωγής για χρόνο μέχρι και 30 δευτερόλεπτα, μετά από κρύα εκκίνηση, βοηθά επίσης τον κεντρικό προ-καταλύτη που είναι τοποθετημένος πριν από τον κύριο καταλύτη, να φθάσει στην κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας, όσο το δυνατόν πιο σύντομα. Το σύστημα διαχείρισης του κινητήρα των 32-bit, με λογισμικό ρυθμισμένο ειδικά για το 9-3, που αποδίδει με προτεραιότητα τη ροπή και λειτουργεί με ένα σύστημα ανάφλεξης που διαθέτει έναν πολλαπλασιαστή για κάθε κύλινδρο και μονάδα ελέγχου που είναι ενισχυμένη και τοποθετημένη επάνω στον κινητήρα. Ο χρονισμός της ανάφλεξης, ο ψεκασμός καυσίμου, η πίεση του Turbo, η μέτρηση της μάζας αέρα εισαγωγής και το άνοιγμα της πεταλούδας γκαζιού είναι όλες ζωτικές λειτουργίες, που ελέγχονται από το λογισμικό.


Μελετημένο λογισμικό

Το σοφιστικέ λογισμικό ελέγχου της λειτουργίας του κινητήρα είναι μελετημένο να δίνει ομαλές επιδόσεις σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Το σύστημα συνεργάζεται με το κιβώτιο ταχυτήτων για να ρυθμίσει τη ροπή, και παρέχει εκπληκτικές επιδόσεις και εξαιρετική απόκριση του κινητήρα. Το σύστημα επίσης μπορεί να περιορίσει τη ροπή σε καταστάσεις χαμηλής πρόσφυσης, βοηθώντας με τον τρόπο αυτό την ασφαλή οδήγηση. Η μεταβλητή πίεση της παροχής βενζίνης βοηθά επίσης στην καλή λειτουργία του ρελαντί και στην ομαλή οδήγηση. Για άνεση κατά την οδήγηση, ο έλεγχος της ηλεκτρονικής πεταλούδας γκαζιού, ανάλογα με το πάτημα του πεντάλ, είναι προγραμματισμένος να είναι ευαίσθητος σε διαφορετικές συνθήκες οδήγησης, με μεγαλύτερη διαδρομή του πεντάλ να απαιτείται σε χαμηλές ταχύτητες, ώστε να διευκολύνεται ο οδηγός όταν κάνει μανούβρες ή στη στάθμευση. Σε χαμηλές στροφές του κινητήρα, το σύστημα διαχείρισης ενεργοποιεί γρήγορα το turbo, ανοίγοντας την πεταλούδα του γκαζιού στιγμιαία, περισσότερο απ’ όσο έχει ζητηθεί από τoν οδηγό. Οι εντυπωσιακές επιδόσεις στο δρόμο με εξαιρετική απόκριση του κινητήρα από τις χαμηλές στροφές, βασίζονται στον προσεκτικό προγραμματισμό του λογισμικού διαχείρισης του κινητήρα και στην αυξημένη χωρητικότητα του κινητήρα. Σε περιπτώσεις απαίτησης πλήρους φορτίου, σε κατάσταση επιτάχυνσης με χαμηλές στροφές του κινητήρα, το 90 τοις εκατό της μέγιστης επιτάχυνσης αποδίδεται μέσα σε ένα δευτερόλεπτο. Η γρήγορα αποδιδόμενη, αλλά ελεγχόμενη ροπή, εμφανίζεται αμέσως πάνω από τις 720 σ.α.λ (για το Sport Sedan 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δευτερόλεπτα και 80-120 χλμ./ ώρα με 5η ταχύτητα σε 7,9 δευτερόλεπτα. Για το Sport Hatch 0 έως 100 χιλ./ ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα και 80-120 χλμ./ ώρα με 5η ταχύτητα σε 8,5 δευτερόλεπτα. Tέλος για το Convertible 0-100 χλμ./ωρα σε 7,2 δευτερόλεπτα και 80-120 χλμ./ ώρα με 5η ταχύτητα σε 8,6 δευτερόλεπτα) και αποδίδεται με ομαλότητα τουρμπίνας αεροπλάνου. H προσεκτική κατασκευή των διπλών εξατμίσεων, μετά τον κύριο καταλύτη, προσθέτει έναν ιδιαίτερα ευχάριστο ήχο. Σαν τελικό αποτέλεσμα, έχουμε έναν εξαιρετικά ομαλό εξακύλινδρο κινητήρα με υψηλές επιδόσεις ο οποίος συμπληρώνει ιδανικά την δυναμική του αμαξώματος του Saab 9-3 και προσφέρει μία μοναδική οδηγική εμπειρία. Ο νέος κινητήρας 2,8 V6 Turbo θα εξοπλίζει από το Nοέμβριο όλη τη γκάμα του Saab 9-3 (Saab 9-3 Sport Sedan, Saab 9-3 Sport Hatch και Saab 9-3 Convertible). e-go.gr