Ντεμπούτο για το Kode61 Birdcage, το αλλιώτικο Maserati Tipo61 (photos)


Το Kode61 Birdcage αποτελεί τον συνδυασμό της ιταλικής φινέτσας της Maserati Tipo61 και της ιαπωνικής σχεδιαστικής γλώσσας, χάρη στον Ken Okuyama.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ken_okuyama_design - Instagramf
  • 21/5/2023

Ο Ιάπωνας σχεδιαστής, Ken Okuyama, έχει χτίσει τον μύθο του με διάφορες δουλειές του, και ιδίως με τη Ferrari Enzo στις αρχές της χιλιετίας.

Ο ίδιος παρουσίασε το νέο του δημιούργημα, το Kode61 Birdcage, στο Concorso d’Eleganza Villa d’Este, ως ένα περιορισμένης παραγωγής μοντέλο με σαφείς επιρροές από το Tipo61, ένα αγωνιστικό της Maserati.

Το Tipo61, που έφερε και το προσωνύμιο 'Birdcage', βρέθηκε στην παραγωγή από το 1959 ως το 1961, και αποτέλεσε την κύρια πηγή έμπνευσης του Okuyama, μαζί με το concept Maserati Birdcage 75th του 2005.

Το Kode61 Birdcage είναι ένα ανοιχτό supercar, που εκτός από οροφή δε διαθέτει ούτε παρμπρίζ, ενώ είναι διθέσιο, αφήνοντας τον οδηγό και τον συνεπιβάτη του εκτεθειμένους στα στοιχεία της φύσης.

Το αμάξωμα του μοντέλου είναι κατασκευασμένο αποκλειστικά για αυτό, και χαρακτηρίζεται από φουσκωμένα φτερά πάνω από τους τροχούς, αρκετά απότομεςγραμμές στο εμπρός και το πίσω μέρος, και φυσικά πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω

Στο κάτω μέρος θα βρει κανείς μαύρες λεπτομέρειες, κυρίως στους αεραγωγούς μπροστά και τον διαχύτη πίσω, που δημιουργούν αντίθεση με το λευκό και μπλε χρώμα που δεσπόζει στο υπόλοιπο του αυτοκινήτου.

Στο εσωτερικό του, η αισθητική είναι συνειδητά ρετρό, με παραδοσιακό λεβιέ ταχυτήτων για το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, αναλογικά όργανα, αλλά και μία οθόνη που είναι στραμμένη προς τον συνοδηγό.

Λίγα τεχνικά στοιχεία έχουν γίνει γνωστά για το Kode61 Birdcage, όπως η παρουσία διπλών εξατμίσεων και εισαγωγής αέρα μαρτυρά πως το μοντέλο τροφοδοτείται από ΜΕΚ.

Άγνωστο παραμένει, επίσης, και το πότε θα μπει στην παραγωγή, με τον Okuyama να τονίζει πως θα παραχθεί σε περιορισμένα (εικάζουμε πανάκριβααντίτυπα στο εργοστάσιο της Yamagata στην Ιαπωνία.