Ο αρχισχεδιαστής της Ford θέλει πρωτότυπα που θα επανεφεύρουν το αυτοκίνητο στην εποχή της ηλεκτροκίνησης


Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Ford, ο Anthony Lo θέλει περισσότερες νέες ιδέες και πρωτότυπα για να ξαναοραματιστούμε το αυτοκίνητο στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Πώς ο εξηλεκτρισμός θα αλλάξει τον τρόπο που σχεδιάζονται τα αυτοκίνητα.

  • 19/4/2022

Έχοντας περάσει πάνω από μια δεκαετία στη Renault βοηθώντας στην επανάκαμψη της γαλλικής μάρκας, ο Anthony Lo εντάχθηκε στη Fordτον περασμένο Απρίλιο ως νέος Επικεφαλής Σχεδιαστής. Και είναι σίγουρο ότι ο Anthony Lo γνωρίζει μερικά πράγματα παραπάνω για εντυπωσιακά σχέδια αν κρίνουμε από τα πρωτότυπα που έχει σχεδιάσει.

Τώρα, θέλει να φέρει τη μαγεία των πρωτότυπων μοντέλων στη Fordκαι τη Lincoln, καθώς η στροφή της γκάμας τους στον εξηλεκτρισμό αφήνει πιο ελεύθερα τα χέρια των σχεδιαστών και επιτρέπει αυτό που περιέγραψε χαρακτηριστικά κατά τη διάρκεια μιας πρόσφατης συνέντευξης του ως «μια μοναδική φορά στη ζωή μας που έχουμε την ευκαιρία να ξανασκεφτούμε πώς πρέπει να μοιάζει ένα αυτοκίνητο.»

«Ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο δεν είναι απλώς ένα γλυπτό», είπε προσθέτοντας ότι «είναι μια πλατφόρμα για να δοκιμάσουμε εμπειρίες και να σκεφτούμε, τελικά, πώς πρέπει να εξελιχθεί η σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας».

Πριν από τη θητεία του στη Renault, όπου είχε την επίβλεψη πολλών βραβευμένων πρωτότυπων μοντέλων όπως το Dezir, ο Anthony Lo εργάστηκε για την GM όπου σχεδίασε το Saab Aero X, καθώς και στην Opel, τη Mercedes και την Audi.

Για τους περισσότερους αγοραστές, ο τρόπος που είναι σχεδιασμένο ένα όχημα εξωτερικά είναι το πρώτο χαρακτηριστικό που προκαλεί θετική αντίδραση. Και ενώ αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει, ο Lo πιστεύει ότι η εσωτερική σχεδίαση θα πάρει την πρώτη θέση στην νέα εποχή της υψηλής τεχνολογίας.

«Στο παρελθόν, η εξωτερική σχεδίαση έπαιρνε πάντα το προβάδισμα. Είναι αυτό που σε ελκύει στο αυτοκίνητο. Αλλά λόγω του μεγάλου πλέον όγκου των χαρακτηριστικών εντός του οχήματος που μπορείτε να ελέγξετε ως χρήστης, το user interface γίνεται όλο και πιο σημαντικό. Η διαδικασία σχεδιασμού γυρίζει ανάποδα».

Τα ηλεκτρικά οχήματα προσφέρουν μια κενή σελίδα, έναν λευκό καμβά. Αντί να περιορίζονται από έναν κινητήρα μπροστά ή πίσω, πολλές φορές η μπαταρία και οι ηλεκτροκινητήρες καταλαμβάνουν πολύ λιγότερο χώρο. Αυτό επιτρέπει στους σχεδιαστές να αλλάξουν το εσωτερικό ενός οχήματος με δραματικό τρόπο. Για παράδειγμα, το Lucid Air έχει παρόμοιο μήκος με τη Mercedes E-Class, αλλά έχει περίπου το ίδιο εσωτερικό χώρο με μια S-Class.

Ταυτόχρονα, αυτή η ευελιξία επιτρέπει στην ομάδα σχεδιασμού να αλλάζει το σχεδιασμό του αμαξώματος με μη συμβατικούς τρόπους. Στο μέλλον θα δούμε νέα ηλεκτρικά μοντέλα και πρωτότυπα που θα αψηφούν τις παραδοσιακές αναλογίες των αμαξωμάτων δύο ή τριών όγκων ή των σύγχρονων SUV.