O διάδοχος της LaFerrari πλησιάζει - Τα δεδομένα για το νέο hypercar των Ιταλών


Η Ferrari LaFerrari μάς αποχαιρετά και ανοίγει χώρο στη γκάμα των Ιταλών για τον διάδοχό της. Τι κινητήρα θα έχει; Πόσες μονάδες θα κατασκευαστούν; Πότε θα αποκαλυφθεί; 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 16/5/2023

Είναι γνωστό ότι η Ferrari ετοιμάζεται να εισέλθει σε μία νέα εποχή. Ο ηλεκτρισμός θα παίξει μεγάλο ρόλο στο μέλλον της γκάμας της, ενώ πολλά μοντέλα των Ιταλών αναμένεται να αντικατασταθούν από νέα, πιο πιο σύγχρονα, που εναρμονίζονται πλήρως με τις τάσεις του σήμερα.

Ένα εξ αυτών είναι κι η Ferrari LaFerrari. Το εμβληματικό δημιούργημα της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας με τον πανίσχυρο V12 αναμένεται να υποδεχτεί τον διάδοχό του αρκετά σύντομα, αφού πολλές είναι οι κατασκοπευτικές εικόνες που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα.

Φυσικά, αυτό θα λανσαριστεί ως μέρος της νέας γενιάς οχημάτων της Ferrari, η οποία θα εισάγει στην γκάμα της 15 νέα μοντέλα μέχρι το 2026, με την Purosangue να είναι το πρώτο εξ αυτών.

Όσα έχουν «προδώσει» οι κατασκοπευτικές εικόνες

Πολλές είναι οι λεπτομέρειες του διαδόχου της LaFerrari που έχουν κρατηθεί ερμητικά κλειστές σε κάποιο συρτάρι γραφείου των εγκαταστάσεων στο Maranello, όμως ήδη έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας αρκετά στοιχεία. Αυτά, προμηνύουν κάτι φαντασμαγορικό, και -μην ξεχνάμε- υβριδικό.

Το κατασκοπευτικό υλικό που έχει κυκλοφορήσει δείχνει το νέο δημιούργημα των Ιταλών καλυμμένο με το κλασικό ασπρόμαυρο καμουφλάζ, όμως κάποια μέρη του δεν μπορούν να «κρυφτούν». Στο μπροστινό μέρος, τρεις εισαγωγές αέρα έχουν τοποθετηθεί στη βάση του προφυλακτήρα, ενώ τα φωτιστικά σώματα θυμίζουν αυτά της SF90. Εκτός αυτού, υπάρχει μία ακόμα εισαγωγή αέρα S-Duct, εμπνευσμένη από τη Formula 1.

Αυτό που έχει κινήσει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον ανάμεσα στους fans της Ferrari και τον κόσμο της αυτοκίνησης γενικότερα είναι η υπερμεγέθης πίσω αεροτομή που φέρουν τα πρωτότυπα του μοντέλου που εθεάθησαν να κυκλοφορούν κοντά στο εργοστάσιο. Βρίσκεται ακριβώς πάνω από τη θύρα του πορτπαγκάζ και εξέχει από όλες τις πλευρές, τόσο στο ύψος όσο και στο πλάτος του οχήματος συνολικά. Κάτω από αυτήν, στο κέντρο του πίσω προφυλακτήρα, έχουν τοποθετηθεί ενεργές εξαγωγές αέρα, αλλά και εκλεπτυσμένα φωτιστικά σώματα στα άκρα αυτού.

Πώς θα ονομάζεται;

Αυτή τη στιγμή, το hypercar της Ferrari έχει λάβει την κωδική ονομασία F250, όμως αναμένεται να λάβει διαφορετική ονομασία όταν περάσει στην παραγωγή. Οι υπεύθυνοι ονοματοδοσίας της αυτοκινητοβιομηχανίας ενδέχεται να ακολουθήσουν την ίδια στρατηγική που υιοθέτησαν και για την Purosangue, κρύβοντας μία δόση νοσταλγίας και ιταλικής φινέτσας στο νέο τους δημιούργημα. Άλλωστε, Purosangue σημαίνει καθαρόαιμος στα ιταλικά, οπότε θα μπορούσε να ακολουθηθεί η ίδια φιλοσοφία.

Τι «κρύβεται» κάτω από το κάλυμμα;

Ο διάδοχος της LaFerrari θα ήταν λογικό να φέρει έναν ιδιαίτερα ισχυρό κινητήρα, συνοδευόμενος από το υβριδικό σύστημα που ήδη γνωρίζουμε ότι «κουβαλά.» Λέγεται ότι θα είναι το πρώτο μοντέλο της Ferrari μετά την F40 του οποίου ο κινητήρας θα διαθέτει λιγότερους από 12 κυλίνδρους.

Τα κίτρινα προειδοποιητικά αυτοκόλλητα πάνω στο αμάξωμα του οχήματος επιβεβαιώνουν την ύπαρξη του υβριδισμού, κι ενδέχεται η Ferrari να έχει χρησιμοποιήσει έναν V8 για το νέο της εγχείρημα. Παρόλο που αυτή θα ήταν μία αρκετά πιθανή προσθήκη, το πιθανότερο σενάριο θέλει έναν κινητήρα V6 βγαλμένο από την 296 GTB να παίρνει τη θέση του κάτω από το κάλυμμα του πανίσχυρου υπεροχήματος.

Όσο για την απόδοσή του, αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι στην 296 GT3, ο συγκεκριμένος V6 αποδίδει 680 ίππους, και σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα που φέρει, εκτοξεύει την ισχύ του κοντά στους 1.000 ίππους. Κρίνοντας από την τρέχουσα γκάμα της εταιρείας, στην οποία η SF90 αγγίζει τους 986 ίππους, η Ferrari θα μπορούσε να αυξήσει ακόμα περισσότερο αυτούς τους αριθμούς.

Ο ηλεκτρισμός θα παίξει σημαντικό ρόλο στον «εσωτερικό» κόσμο του διαδόχου της LaFerrari, αφού αναμένεται να έρθει στη μορφή PHEV, αποκτώντας και αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία οδήγησης. Για παράδειγμα, η SF90 έχει μόλις 24 km αυτονομίας, όταν χρησιμοποιεί αποκλειστικά τον ηλεκτρισμό.

Η «αλμυρή» τιμή του

Για τον υπολογισμό της τιμής του νέου μοντέλου της Ferrari, χρειάζεται να έχει κανείς κατά νου τη γενικότερη φιλοσοφία της εταιρείας, καθώς και τις τιμές των οχημάτων που αποτελούν μέρος της γκάμας της αυτήν τη στιγμή. Το κόστος των 2 εκατ. ευρώ είναι ένα «μαξιλαράκι» που αναμένεται να ξεπεραστεί. Πολλά δημιουργήματα των Ιταλών έχουν πρωταγωνιστήσει σε λίστες με τα πιο ακριβά αυτοκίνητα στον κόσμο, όπως για παράδειγμα η τρέχουσα LaFerrari, της οποίας το κόστος ανέρχεται στα 1,28 εκατ. ευρώ.

Πότε θα καταφτάσει στις εκθέσεις της Ferrari;

Έχει ήδη γίνει γνωστό ότι η παραγωγή του νέου hypercar της Ferrari θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2024. Αυτό σημαίνει ότι τα αποκαλυπτήρια θα γίνουν μερικούς μήνες νωρίτερα. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Ferrari σκοπεύει να παράγει 220 μονάδες το 2025 κι ακόμα 300 το 2026, ενώ μόλις 79 παραδείγματα της F250 θα κατασκευαστούν το 2027.

Όσο για τις εκδόσεις του μοντέλου, μία κάμπριο και μία 'XX' έκδοση για την πίστα θα έρθουν το 2027. Η παραγωγή θα περιοριστεί στις μερικές εκατοντάδες μονάδες για την πρώτη, ενώ η δεύτερη θα είναι διαθέσιμη μόλις σε 30 τυχερούς αγοραστές παγκοσμίως.