O Ferdinand Piech, ο άνθρωπος που αναγέννησε τη Volkswagen απεβίωσε στα 82 του χρόνια


O Ferdinand Piech ο πρώην Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος που μετέτρεψε το Volkswagen Group σε έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων στο κόσμο πέθανε στα 82 του χρόνια.

  • 27/8/2019

Ο εγγονός του Ferdinand Porsche που ίδρυσε την ομώνυμη εταιρεία, ξεκίνησε την καριέρα του ως μηχανικός το 1963 στην Porsche και άφησε το στίγμα του στη φίρμα ως ο πατέρας της Porsche 917. Το 1972 o Piech πήγε στην Audi και ως αρχιμηχανικός αναζήτησε τρόπους για την κατασκευή του πρώτου στον κόσμο πεντακύλινδρου κινητήρα αλλά και το θρυλικό πλέον σύστημα Quattro της Audi.  

Eγινε τελικά Chief Executive Officer της Volkswagen το 1993 όταν η εταιρεία με έδρα το Wolfsburg μετρούσε μόνο απώλειες. Στοιχειωμένη από προβλήματα ποιότητας και υψηλό κόστος η Volkswagen υπό την καθοδήγηση του Piech ξαναέγινε κερδοφόρα παράγοντας καλύτερα αυτοκίνητα με οικονομίες κλίμακας. Παράλληλα ο Piech κέρδισε όχι μόνο τους μεγαλομετόχους αλλά και τα σωματεία και συνέχισε να χαράσσει τη στρατηγική όταν έγινε πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου το 2002. Η κορωνίδα των επιτευγμάτων του στην Volkswagen ήταν η απόκτηση της μάρκας Porsche το 2012.

«Εάν θέλω να πετύχω κάτι προσεγγίσω το πρόβλημα και το πιέζω χωρίς να με νοιάζει το τι συμβαίνει γύρω μου» έγραψε το 2002 στην αυτοβιογραφία του, ο Ferdinard Piech.
«Εάν θέλω να πετύχω κάτι προσεγγίσω το πρόβλημα και το πιέζω χωρίς να με νοιάζει το τι συμβαίνει γύρω μου» έγραψε το 2002 στην αυτοβιογραφία του, ο Ferdinard Piech.

Ο συνδυασμός Volkswagen και Porsche ένωσε τους κατασκευαστές των οποίων οι ρίζες ξεκινούσαν από τον παππού του Piech ο οποίος εξέλιξε το αυθεντικό Volkswagen Beetle του 1934. Υπό την καθοδήγηση του Piech η Volkswagen μπήκε στα αυτοκίνητα high-end με την εξαγορά της Bentley και της Bugatti. Ταυτόχρονα μπήκε στις μαζικές αγορές με τις μάρκες Seat και Skoda. Μέχρι το τέλος του 2012 το Volkswagen Group κατείχε ή ήλεγχε 12 διαφορετικές μάρκες αυτοκινήτων συμπεριλαμβανομένων των Lamborghini των φορτηγών Man και Scania και της Ducati.

Tο πάθος του για τα αυτοκίνητα και η επιθυμία του να φτιάξει τα καλύτερα δυνατά μοντέλα ανεξαρτήτως τιμής κόστισε στη Volkswagen πολλά χρήματα σε περιπτώσεις όπως το αποτυχημένο Phaeton, η Bugatti Veyron αλλά και το αλουμινένιο Audi A2 φέρνοντας τη Volkswagen μέσα στους δέκα μεγαλύτερους κατασκευαστές με τις περισσότερες απώλειες. Πολλές φορές βρέθηκε στο επίκεντρο των εξελίξεων της εταιρείας του όπως για παράδειγμα όταν εξώθησε τον Bernd Pischetsrieder -που ήταν δική του επιλογή για CEO- να παραιτηθεί το 2006. Το δε εποπτικό συμβούλιο του Volkswagen Group καταψήφισε τον Απρίλιο του 2015 τον Piech θέλοντας να επεκτείνουν το συμβόλαιο του Martin Winterkorn ως Διευθύνοντα Σύμβουλο του Group. Ο Piech παραιτήθηκε από πρόεδρος τον ίδιο μήνα.

 «Εάν θέλω να πετύχω κάτι προσεγγίσω το πρόβλημα και το πιέζω χωρίς να με νοιάζει το τι συμβαίνει γύρω μου» έγραψε το 2002 στην αυτοβιογραφία του «η επιθυμία μου για αρμονία είναι περιορισμένη». Ο Ferdinand Karl Piech όπως ήταν το πλήρες του όνομα γεννήθηκε στις 17 Απριλίου του 1937 στη Βιέννη. Ο πατέρας του Αnton ήταν δικηγόρος και η μητέρα του Louise ήταν η κόρη του Ferdinand Porsche. Ήταν δε ο τρίτος από τέσσερα αδέρφια.