Ο Hans Stuck οδηγεί το αγωνιστικό της Skoda από το Le Mans του 1950!


Μία όμορφη ιστορία από τη συμμετοχή της στις 24 ώρες του Le Mans αναβιώνει η Skoda, δίνοντας το τιμόνι στον δύο φορές νικητή του αγώνα, Hans-Joachim Stuck.

  • Μιχαλης Κατωποδης
  • 25/8/2020

Η ιστορία, σύμφωνα με την εταιρία, ξεκινάει το 1950, με τον ψυχρό πόλεμο να έχει ήδη ρίξει τη σκιά του επάνω στην Ευρώπη. Μία σχετικά μικρή φίρμα αυτοκινήτων, που βρίσκεται πίσω από το παραπέτασμα, στην Τσεχοσλοβακία, αποφασίζει να διαγωνιστεί στις 24 ώρες του Le Mans. Κίνηση που πιθανά αποτελούσε μεγαλύτερο επίτευγμα από μόνη της, σε σχέση με το χρόνο, το κόστος και τις δυνατότητες που απαιτούνταν για την κατασκευή ενός ικανού αγωνιστικού αυτοκινήτου.

Σε μία περίοδο που ακόμα χρησιμοποιούσαν ξύλο για πολλά από τα πλαίσια των αυτοκινήτων, το αλουμινένιο αμάξωμα του αγωνιστικού της Skoda θα μπορούσε να το θεωρήσει κανείς αρκετά προχωρημένο. Για την ακρίβεια, το αγωνιστικό αυτό βασιζόταν επάνω στο 1101 “Tudor”, του 1946, το πρώτο μεταπολεμικό μοντέλο της φίρμας. Το πλαίσιο από χωροδικτύωμα και οι άξονές του παρέμεναν ίδιοι. Άλλαζαν μόνο τα φρένα και το κιβώτιο ταχυτήτων, ώστε να εξυπηρετούν τις ανάγκες του 24ώρου.

Το συνολικό βάρος ανερχόταν μόλις σε 590 κιλά, ενώ ο κινητήρας των 1,1 λίτρων, με την προσθήκη ενός καρμπιρατέρ της Solex και τη χρήση ενός μίγματος μεθυλικής αλκοόλης για καύσιμο, έφτανε τους 50 ίππους. Σήμερα το νούμερο αυτό δείχνει αστείο, τότε όμως ήταν ικανό να δώσει μία τελική ταχύτητα της τάξης των 140 km/h, καλή για την κατηγορία του οχήματος. Μάλιστα, δεν έκαιγε και πολύ, με αποτέλεσμα οι οδηγοί του να μπορούν να οδηγούν 4 ώρες συνεχόμενα, χωρίς στάση για ανεφοδιασμό!

Η ιστορία θέλει εκείνη την εμπλοκή της Skoda με τις 24 ώρες του Le Mans να μην καταλήγει καλά. Παρότι σε ταχύτητα έδειχναν ότι μπορούσαν να κατακτήσουν μία θέση στο βάθρο (της κατηγορίας τους), στην πράξη μία σειρά από μηχανικά προβλήματα τα έβγαλε όλα εκτός αγώνα. Και κάπως έτσι φτάνουμε στο σήμερα, όπου ένα από εκείνα τα αγωνιστικά βγαίνει από το μουσείο της εταιρίας, για να το οδηγήσει ο 69χρονος Hans-Joachim Stuck. Ένας από τους θρύλους του 24ωρου αγώνα αντοχής, με δύο νίκες, δύο δεύτερες θέσεις και τρεις τρίτες, καθώς επίσης 19 συμμετοχές!

Κάπως έτσι δημιουργούνται μερικές όμορφες ιστορίες, στο χώρο του αυτοκινήτου. Περισσότερα λόγια είναι μάλλον περιττά. Πατήστε το play για να απολαύσετε τη βόλτα του Stuck με το αγωνιστικό της Skoda και τις εντυπώσεις του από αυτό.