Ο κ. Zetsche, η αυτόνομη οδήγηση και το δυστύχημα του Boeing 737 MAX-8


Σε δηλώσεις του, ο κ. Dieter Zetsche εξέφρασε τον προβληματισμό του για τα υπάρχοντα συστήματα «αυτόνομης οδήγησης» και αναφέρθηκε στους κανόνες ασφαλείας που πρέπει να διέπουν τα οχήματα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 6/4/2019

Η «αυτόνομη οδήγηση» τείνει να γίνει το επόμενο «Ιερό Δισκοπότηρο» της παγκόσμιας Αυτοκινητοβιομηχανίας (αν δεν είναι ήδη). Οι εταιρείες ξοδεύουν μεγάλα ποσά για την ανάπτυξη της σχετικής τεχνολογίας και τα αποτελέσματα κάνουν πολλούς να θεωρούν ότι η επικράτησή της θα συμβεί συντομότερα απ’ ό,τι προβλέπεται. Όμως, ο κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος παραμένει, όπως έχει αποδειχτεί στο πρόσφατο παρελθόν από οχήματα που κινούνταν σε συνθήκες «αυτόνομης οδήγησης».

Πρόσφατα, ο κ. Dieter Zetsche, CEO της Daimler AG και επικεφαλής του τμήματος επιβατικών οχημάτων της Mercedes-Benz, αναφέρθηκε σε συνέντευξή στους κινδύνους και στο ότι δεν πρέπει να ενθουσιαζόμαστε για τα φαινόμενα «άλματα» που έχουν επιτευχθεί τα τελευταία περίπου τρία χρόνια, αναφορικά με τα συστήματα που ουσιαστικά μετατρέπουν τον οδηγό σε έναν ακόμα επιβάτη.

Για να ισχυροποιήσει την άποψή του, ο κ. Zetsche έφερε ως παράδειγμα το πρόσφατο αεροπορικό δυστύχημα του Boeing 737 MAX-8 των Αιθιοπικών αερογραμμών. Σχολιάζοντας τις προσπάθειες που κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε αυτόν τον τομέα, δήλωσε σχετικά: «Αυτό που είναι πολύ σημαντικό είναι ο ψυχολογικός παράγοντας, Εάν δείτε τι συμβαίνει με την Boeing τότε μπορείτε να φανταστείτε τι θα συμβεί εάν παρουσιαστεί κάτι παρόμοιο σε ένα σύστημα “αυτόνομης οδήγησης”».

Έπειτα από τη συντριβή δύο αεροσκαφών 737 MAX-8 σε χρονικό διάστημα περίπου πέντε μηνών, οι αρμόδιες υπηρεσίες ασφαλείας καθήλωσαν όλα τα αεροπλάνα αυτού του τύπου μέχρι να διερευνηθούν και να εντοπιστούν οι αιτίες που ευθύνονται για τις πτώσεις και εάν αυτές οφείλονται στο λογισμικό του συστήματος αυτόματης πτήσης ή όχι.

Ο κ. Zetsche δήλωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να εισάγουν σταδιακά τα συστήματα που (στο σύνολό τους, τελικά) θα επιτρέψουν την «αυτόνομη οδήγηση». Όπως είπε, με αυτόν τον τρόπο θα οικοδομηθεί η εμπιστοσύνη όλων προς αυτά αλλά και δοθεί η δυνατότητα στις εταιρείες να βελτιώνουν τα συστήματα όταν παρουσιάζεται κάποια δυσλειτουργία ή να προστίθενται λειτουργίες που δεν υπήρχαν ως τότε. Καταλήγοντας, ο επικεφαλής της Mercedes-Benz τόνισε: «Ακόμα κι αν τα οχήματα “αυτόνομης οδήγησης” είναι 10 φορές ασφαλέστερα από αυτά που οδηγούνται από τον άνθρωπο, αρκεί ένα εντυπωσιακό συμβάν να κλονίσει την ευρεία αποδοχή τους».