O κορωνοϊός θα οδηγήσει σε τρομερή ύφεση την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία


ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΣΧΕΔΟΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ Ο ΚΙΝΕΖΙΚΟΣ  ΚΟΡΩΝΑΙΟΣ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΕΙΛΗ ΑΠ' ΟΤΙ ΥΠΟΛΟΓΙΖΑΜΕ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 9/2/2020

Οι επιπτώσεις του κορωναϊού στην αυτοκινητοβιομηχανία και τους προμηθευτές της θα είναι τεράστιες σύμφωνα με τελευταία ανάλυση που δημοσιεύτηκε στο CNN Business.

Πριν ακόμα την εμφάνιση του ιού, οι πωλήσεις στην Κίνα σημείωναν για δύο συνεχόμενα χρόνια πτώση, λόγω κυρίως μιας επιβραδυνόμενης οικονομίας και την κατάργηση των οικονομικών ενισχύσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Από την εμφάνιση του ιού πολλά μεγάλα εργοστάσια παραμένουν κλειστά επ' αόριστον, μέχρι η Κινεζική κυβέρνηση να βρει κάποιον τρόπο να αντιμετωπίσει την επιδημία.

Άλλοι αναλυτές πιστεύουν ότι το σύνολο της παραγωγής στην Ασία θα μειωθεί τουλάχιστον 15% στο πρώτο τρίμηνο, και θα πληγούν ιδιαίτερα εταιρίες που είχαν εγκαταστάσεις στην πόλη Wuhan όπως οι GM, Nissan, Renault, Honda και PSA Group. 

Η VW θα έχεικαι αυτή προβλήματα καθώς διαθέτει 24 εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων και ανταλλακτικών στην Κίνα, κάτι που αντιστοιχεί στο περίπου 40% της παγκόσμιας παραγωγής της. Προς το παρόν η εταιρία δηλώνει πάντως ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα και θα αναταποκριθεί στις υποχρεώσεις της.

Το πρόβλημα όσο συνεχίζεται η επιδημία θα εστιαστεί και στους μεγάλους προμηθευτές, όπως η Bosch, η ΖF, η Valeo κ.ά. Για παράδειγμα, η Hyundai υποχρεώθηκε να σταματήσει την παραγωγή σε κάποια εργοστάσιά της στη Νότια Κορέα επειδή δεν υπήρχαν ανταλλακτικά από τους προμηθευτές της στην Κίνα.