Ο λόγος για τον οποίο η Lamborghini έβγαλε μια έκδοση Performante για την Urus


Ο επικεφαλής τεχνικός διευθυντής της Lamborghini εξηγεί την επιλογή της εταιρίας να παρουσιάσει την πιο «επιθετική» έκδοση της Urus.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 6/9/2022

Η Lamborghini Urus είναι ένα επιτυχημένο, πολυτελές SUV, που διατηρεί τα πλεονεκτήματα των αυτοκινήτων της κατηγορίας και παράλληλα έχει εντυπωσιακή ισχύ: Αποδίδει 650 PS από τον V8 κινητήρα 4,0 L.

Έτσι, όταν η εταιρία παρουσίασε πριν από δύο εβδομάδες την πιο «επιθετική» της έκδοση, την Urus Performante, με 666 PS και στοιχεία που την κάνουν ακόμα περισσότερο «αγωνιστική» (47 kg ελαφρύτερη, 0,3 sec. πιο γρήγορη στα 0-100 km/h), μία εύλογη απορία που (μπορεί να) δημιουργήθηκε σε πολλούς ήταν αναπόφευκτη: Ποιος ο λόγος για να γίνει αυτό σε ένα SUV;

Η ίδια απορία υπήρξε και στους υπεύθυνους του Road & Track, οι οποίοι φρόντισαν να πάρουν τις κατάλληλες απαντήσεις από τον πλέον αρμόδιο άνθρωπο, τον επικεφαλής τεχνικό διευθυντής της Lamborghini, Rouven Mohr. «Επειδή είμαστε η Lamborghini, ανόητοι», ήταν η πρώτη, πειρακτική, αντίδρασή του.

Ο Mohr εξήγησε ότι οι σκέψεις για μια ταχύτερη, πιο αποτελεσματική, ακόμα και... πίστας Urus υπήρχαν εδώ και πολύ καιρό. «Για να είμαι ειλικρινής, είχαμε ήδη αυτήν την ιδέα πριν από μερικά χρόνια. Ξέραμε από την αρχή ότι θέλαμε να εστιάσουμε περισσότερο στην οδήγηση, στη διασκέδαση. Αυτό είναι το τέλειο αυτοκίνητο για όσους αγαπούν την Urus, αλλά είναι πιο προσανατολισμένοι στον οδηγό», ήταν η βασική του εξήγηση.

Η αλήθεια είναι πως όταν έγινε γνωστή η απόφαση της Lamborghini να στραφεί σε κατασκευή ενός SUV, προκλήθηκαν αντιδράσεις, που έφτασαν ακόμα και στα όρια… του χλευασμού. Όχι μόνο κατασκεύασε το πρώτο της όχημα παραγωγής με τέσσερις πόρτες, αλλά το έκανε και στην κατηγορία των SUV. Βέβαια, μια «πειστική» εξήγηση θα μπορούσε να ήταν ότι στόχευσε στην εμπορική επιτυχία που έχουν τα οχήματα αυτής της κατηγορίας και άρα τα έσοδα που θα έφερνε για την οικονομική εξασφάλισή της, πριν την εξαγορά από την Audi.

Ο Mohr, ωστόσο, είναι πεπεισμένος ότι η αγωνιστική ταυτότητα της Lamborghini διατηρείται ακόμα και σε ένα αυτοκίνητο SUV. Έστω και αν πρέπει να συνδυαστεί με τη χρηστικότητα που όλοι περιμένουν ότι θα έχει ένα τέτοιο όχημα.

«Μερικοί άνθρωποι θα χρησιμοποιήσουν την Performante στην πίστα, αλλά δεν είναι εργαλείο πίστας. Επομένως, επιτρέψτε μου να πω ότι η καθημερινή χρηστικότητα και επίσης η εναπομένουσα άνεση πρέπει να είναι αρκετά καλή για να οδηγείται στο δημόσιο δρόμο», ξεκαθαρίζει. Και προσθέτει: «Για παράδειγμα, δεν επιλέξαμε να εξοικονομήσουμε και το τελευταίο γραμμάριο βάρους. Έχουμε ακόμα την ενεργή βαθμονόμηση και το εύρος ζώνης στην ανάρτηση».

Το κεφάλαιο της ανάρτησης θα μπορούσε να σηκώσει αρκετή συζήτηση, καθώς επιλέχθηκε η αντικατάσταση της αερανάρτησης που υπάρχει στην «απλή» Urus με μια συμβατική ανάρτηση που διαθέτει απλά ατσάλινα ελατήρια και ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Η επιλογή έγινε, σύμφωνα με τον CTO, για να υπάρχει καλύτερη λειτουργία τόσο στην οδήγηση σε «κακοτράχαλους» δρόμους όσο και σε πίστα.

Άλλη μία τροποποίηση που χαρακτηρίζει την Performante έρχεται στα επίπεδα της ηχομόνωσης, τα οποία μειώθηκαν προκειμένου ο ήχος του κινητήρα να είναι περισσότερο αντιληπτός. «Ωστόσο, αυτό δεν τον καθιστά ενοχλητικό, ακόμα και αν το SUV οδηγείται σε mode Strada για 320 km, επειδή η Urus είναι επίσης ένα αυτοκίνητο μεγάλων αποστάσεων», τονίζει ο Mohr.

Μήπως, όμως, αυτοί οι «συμβιβασμοί», στο βωμό της καθημερινής χρήσης, «ευνουχίζουν» τον σπορ χαρακτήρα της Urus; Ο Mohr είναι απόλυτος: «Μπορώ να σας πω ότι η Performante είναι πιο γρήγορη στην εσωτερική μας πίστα δοκιμών από την πρώτη γενιά της Huracan! Είναι ένα αυτοκίνητο που είναι τόσο απίστευτα γρήγορο. Αυτό σου δίνει, ως μηχανικό, ένα είδος υπερηφάνειας για το τι μπορεί να κάνει το αυτοκίνητο και τα συστήματά του».

Συμπερασματικά, η Performante προέκυψε για να φέρει πιο κοντά στην οδηγική απόλαυση την Urus, χωρίς να «χάσει» την άνεση του SUV χαρακτήρα της, αλλά και επειδή αυτό ήθελαν οι πελάτες της! «Οι πελάτες εκτιμούν πάντα αν έχουμε κάτι πιο ριζοσπαστικό. Οπότε σκεφτήκαμε, γιατί να μην το κάνουμε και στην Urus; Ως κατασκευαστής, πρέπει να ακούς προσεκτικά τους πελάτες. Πρέπει να σκεφτείς ένα βήμα μπροστά. Γιατί αλλιώς, είσαι πάντα πολύ πίσω», κατέληξε ο Mohr.

Πηγή: Road & Track