Ο όμιλος VW εξελίσσει και τρίτη πλατφόρμα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, την MPE


Η ΤΡΙΤΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΠΟΥ ΕΞΕΛΙΣΣΕΙ Ο ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΚΥΨΕΛΕΣ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 16/10/2019

Μέχρι στιγμής ο όμιλος της VW έχει στη διάθεσή του δύο πλατφόρμες για ηλεκτρικά μοντέλα: την ΜΕΒ που ξεκινά από τη κατηγορία B (super mini) και φτάνει μέχρι τη μεσαία κατηγορία D και την PPE που χρησιμοποιείται σε πιο ισχυρά, με πάνω από 306 PS, πιο μεγάλα, πιο πολυτελή και φυσικά και πιο ακριβά αυτοκίνητα.

Η τελευταία έχει εξελιχθεί από κοινού από τις Porsche και Audi, θα είναι έτοιμη το 2023 και φυσικά θα χρησιμοποιηθεί και από τις άλλες μάρκες του ομίλου που έχουν αντίστοιχα μοντέλα.

Τώρα πλέον στη… γκάμα προστίθεται και μια τρίτη, η οποία ονομάζεται MPE (Modular Platform Electro) και προορίζεται τόσο για τα υπερπολυτελή αυτοκίνητα του ομίλου όσο και για τα ελαφρά επαγγελματικά. 

Η εξέλιξή της προχωρά με γρήγορους ρυθμούς και το χαρακτηριστικό της είναι πως πέρα από ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης με μπαταρίες (BEV) υποστηρίζει και συστήματα ενεργειακών κυψελών. Που για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας καταναλώνουν υδρογόνο και θα αρχίσουν να έρχονται στο προσκήνιο προς τα τέλη της επόμενης δεκαετίας.

Τα συστήματα πρόωσης με ενεργειακές κυψέλες είναι πιο κατάλληλα για οχήματα που είναι ιδιαίτερα βαριά και ως εκ τούτου πρέπει να είναι και ισχυρά, καθώς και για αυτά που επιβάλλεται να έχουν μεγάλη αυτονομία. Ταυτόχρονα ο ανεφοδιασμός με υδρογόνο δεν διαρκεί παρά μόνο λίγα λεπτά της ώρας.