Ο SAE βελτιώνει τα επίπεδα Αυτόνομης οδήγησης- Τι αλλάζει


Το διάγραμμα που διαιρεί τα επίπεδα της αυτόνομης οδήγησης από το 0 έως το 5 αλλάζει η Επιτροπή Τεχνικών Προτύπων SAE για να συμπεριλάβει περισσότερη τεχνολογία.

  • 10/5/2021

Το διάγραμμα που διαιρεί τα επίπεδα της αυτόνομης οδήγησης από το 0 έως το 5 αλλάζει η Επιτροπή Τεχνικών Προτύπων SAE για να συμπεριλάβει περισσότερη τεχνολογία, ενώ ακόμα εξακολουθούν να μην υπάρχουν πλήρως αυτοκινούμενα αυτοκίνητα εκεί έξω.

Η Επιτροπή Τεχνικών Προτύπων SAE International, ενημέρωσε το γράφημα (βλ. παρακάτω) Levels of Driving Automation με περισσότερους ορισμούς για τα αυτόνομα συστήματα επιπέδου 3 και 4, τα οποία βρίσκονται στο επάνω μέρος προς την πλήρη αυτόνομη οδήγηση. Το βασικό πλαίσιο παραμένει το ίδιο, με έξι διαφορετικά επίπεδα από το 0 έως το 5, να κλιμακώνονται μεταξύ ενός αυτοκινήτου που δεν μπορεί να υποστηρίξει καθόλου την  αυτόνομη οδήγηση και ενός που είναι πλήρως ικανό για αυτόνομη κίνηση.

Ο τρόπος με τον οποίο η αυτοκινητοβιομηχανία ορίζει επίσημα τα διάφορα επίπεδα της τεχνολογίας βοήθειας του οδηγού ορίζεται από την Επιτροπή Τεχνικών Προτύπων SAE International και το Διεθνή Οργανισμό Τυποποίησης (ISO), ενώ άλλαξαν το 2014 για να συμπεριλάβουν απομακρυσμένες τεχνολογίες και άλλες διευκρινίσεις.

Τα έξι επίπεδα, που κυμαίνονται από το επίπεδο 0 έως το επίπεδο 5, είναι τεχνικά γνωστά ως J3016 και μπορεί να είναι ελαφρώς συγκεχυμένα. Τα δύο άκρα είναι εύκολα κατανοητά, με το Επίπεδο 0 να σημαίνει ότι δεν υπάρχει τίποτα στο αυτοκίνητο που θα ελέγχει κάποια από τις λειτουργίες κίνησης του αυτοκινήτου και το Επίπεδο 5 που σημαίνει πλήρη αυτονομία. Είναι έτσι τα μεσαία βήματα που είναι λίγο πιο θολά. Για να διατηρήσουμε τα επίπεδα καθορισμένα, το SAE και το ISO καθιστούν σαφέστερο ότι τα τρία πρώτα επίπεδα (L0, L1 και L2) θα πρέπει να αναφέρονται ως «Συστήματα υποστήριξης προγραμμάτων οδήγησης», ενώ τα L3, L4 και L5 χρησιμοποιούνται για την πραγματική αυτοματοποιημένη οδήγηση.

Η νέα ενημέρωση δεν αλλάζει δραματικά τη δομή της προηγούμενης του 2019, αλλά υπάρχουν νέες διευκρινίσεις για τη βιομηχανία. Οι μεγαλύτερες αλλαγές είναι στα επίπεδα 3 και 4. Οι ορισμοί έχουν διευκρινιστεί για να σημειωθεί ότι ενδέχεται να υπάρχει κάποια αυτοματοποιημένη εναλλαγή στο L3, ενώ στο L4 υπάρχει η πιθανότητα ορισμένων επιπλέον ειδοποιήσεων στους χρήστες εντός του οχήματος.

Υπάρχουν επίσης αλλαγές όσον αφορά τα συστήματα human-in-the-loop, με τις νέες ορολογίες να βρίσκουν χώρο για τις απομακρυσμένες τεχνολογίες και να ονομάζουν τα άτομα που ενδέχεται να εμπλέκονται στον έλεγχο ενός οχήματος από μακριά: απομακρυσμένος βοηθός και απομακρυσμένος οδηγός. Ένας απομακρυσμένος οδηγός, για παράδειγμα, θα μπορούσε να είναι κάποιος που παρακολουθεί το χειρισμό ενός οχήματος που προσπαθεί να σταθμεύσει από απόσταση και διασφαλίζει ότι το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται σε πεζούς και εμπόδια. Ένας απομακρυσμένος βοηθός, από την άλλη πλευρά, θα μπορούσε να είναι κάποιος που παρέχει απομακρυσμένη βοήθεια σε ένα αυτόνομο εξοπλισμένο όχημα σε λειτουργία χωρίς οδηγό.

Η πρόεδρος της Επιτροπής Τεχνικών Προτύπων SAE J3016, Barbara Wendling, δήλωσε ότι αναμένεται να ενημερωθούν αυτήν την εβδομάδα λαμβάνοντας υπόψη το πόσο γρήγορα προχωρά η αυτόνομη τεχνολογία των οχημάτων. "Καθώς η ανάπτυξη αυτοματοποιημένων τεχνολογιών οδήγησης συνεχίζεται σε παγκόσμια κλίμακα, το SAE J3016: Τα επίπεδα αυτοματισμού οδήγησης έχουν εξελιχθεί για να ευθυγραμμιστούν με τις αναπτυσσόμενες τεχνολογίες και τις στρατηγικές ανάπτυξης", ανέφερε σε δήλωση της.

Με άλλα λόγια, δεν θα εκπλαγούμε όταν το SAE ενημερώσει ξανά αυτούς τους ορισμούς στο μέλλον.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αυτόνομη οδήγηση: Όλα όσα θα πρέπει να γνωρίζετε (video)

Ακολουθήστε το Car Αnd Driver στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τον κόσμο του αυτοκινήτου.