Oδηγός ενός Tesla Model X σκοτώθηκε με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης ενεργοποιημένο


Ένας 38χρονος και πατέρας δύο παιδιών σκοτωθηκε όταν το σύστημα αυτόνομης οδήγησης Autopilot τoυ Tesla Model X που οδηγούσε δεν λειτούργησε κανονικά.
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 1/4/2018

Μετά το περιστατικό με το Volvo XC 90 της Uber, είναι προφανές ότι τα δυστυχήματα στα οποία εμπλέκονται συστήματα αυτόνομης οδήγησης συγκεντρώνουν πλέον πολύ περισσότερο τα φώτα της δημοσιότητας. Και το νέο δυσάρεστο περιστατικό έρχεται από την Καλιφόρνια, όπου ένας 38χρονος υπάλληλος της Apple, ονόματι Walter Wong σκοτώθηκε σε ένα δυστύχημα στο οποίο ενεπλάκη το Tesla Model X που οδηγούσε. Η λεπτομέρεια που έχει σημασία είναι ότι την ώρα του δυστυχήματος το αυτοκίνητο κινείτο με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Tesla, το Autopilot, κάτι που παραδέχθηκε και η ίδια η εταιρία.

Ο οδηγός του αυτοκινήτου βρισκόταν στον αυτοκινητόδρομο 101 στην Καλιφόρνια όταν χτύπησε με δύναμη πάνω σε ένα τσιμεντένιο διαχωριστικό. Η σύγκρουση ήταν ιδιαίτερα σφοδρή με το εμπρός μέρος να διαλύεται τελείως και το Tesla να παίρνει φωτιά, την ίδια στιγμή που δύο ακόμα αυτοκίνητα που ακολουθούσαν έπεσαν επάνω του. Ο Huang ανασύρθηκε νεκρός από το σημείο του δυστυχήματος, ενώ οι άνθρωποι της Tesla μίλησαν για χαλασμένο αποσβεστήρα πάνω στο διαχωριστικό  από προηγούμενο ατύχημα και για μια ιδιαίτερα σφοδρή σύγκρουση, σε τέτοιο βαθμό που δεν είχαν ξαναδεί σε Model X.

Σε δηλώσεις της Tesla, οι οποίες έγιναν υπό το βάρος των καταγγελιών ότι το θύμα είχε συχνά παραπονεθεί για την κακή λειτουργία του συστήματος, γίνεται ξεκάθαρο ότι το Autopilot ήταν σε λειτουργία, με το adaptive cruise control να είναι ρυθμισμένο στην μικρότερη απόσταση από το εμπρός αυτοκίνητο. Στα δευτερόλεπτα που οδήγησαν στην σύγκρουση υπήρχαν οι απαραίτητες οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις, που ζητούν από τον οδηγό να βάλει τα χέρια στο τιμόνι και να πάρει τον έλεγχο. Σύμφωνα με την Tesla ο οδηγός είχε περίπου 5 δευτερόλεπτα ή 150 μέτρα για να προλάβει την σύγκρουση με το τσιμεντένιο διαχωριστικό, αλλά όπως δείχνει ο υπολογιστής του αυτοκινήτου, κάτι τέτοιο δεν έγινε.

Η Tesla βεβαίως δεν απαντά γιατί το Autopilot απέτυχε να αναγνωρίσει το τσιμεντένιο διαχωριστικό και να το αποφύγει. Το περιστατικό ερευνάται από την NHTSA και το NTSB. Αυτό είναι το δεύτερο θανατηφόρο δυστύχημα με το Autopilot της Tesla μετά από ένα που έγινε στα μέσα του 2016. Τότε οι αρχές είχαν υποστηρίξει ότι η Tesla θα έπρεπε να είχε προχωρήσει σε περισσότερη εξέλιξη του συστήματος ώστε να αποφεύγονται τα προβλήματα κακής λειτουργίας.

Η Tesla πάντως παραδέχεται ότι το Autopilot δεν είναι τέλειο, αλλά υποστήριξε ότι κάνει την οδήγηση πιο ασφαλή. Δεν είναι ένα σύστημα που καταργεί όλα τα ατυχήματα, όμως τα κάνει λιγότερο πιθανά να συμβούν. Το σίγουρο είναι ότι τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης έχουν ακόμα πολύ δρόμο μπροστά τους για να είναι εντελώς ασφαλή.

Από την άλλη όμως όλοι γνωρίζουμε τα ατυχήματα που έχουν γίνει και όχι αυτά που δεν έγιναν. Και η Tesla υποστηρίζει ότι από τα 1,25 εκατομμύρια νεκρούς ετησίως, τα αυτόνομα συστήματα μπορούν να σώσουν έως και πάνω από 900.000 ανθρώπους. Παιδικές ασθενειες μιας νέας και πολύ διαφορετικής εποχής, που σίγουρα θα αλλάξει όλα όσα γνωρίζουμε για την αυτοκίνηση (αν πρέπει να συνεχίζουμε να την αποκαλούμε με αυτό το όνομα πια...).