Οι Ιάπωνες προμηθευτές μεταφέρουν την παραγωγή εκτός Κίνας


Η κάλυψη της ζήτησης από κάποιο άλλο εργοστάσιο πέρα από το αρχικό δεν είναι εύκολη υπόθεση. Το σίγουρο είναι πως είναι ακριβή.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 17/3/2020

Ο κοροναϊός έχει προκαλέσει μεγάλες ζημιές, εξαιτίας του κλεισίματος των εργοστασίων στις αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας. Τόσο τις αποκλειστικά εγχώριες όσο και αυτές που αποτελούν συνεργασία με ευρωπαϊκές, αμερικανικές ή ιαπωνικές εταιρείες. Τα προβλήματα στην παραγωγή δεν εντοπίζονται όμως μόνο στην Κίνα αλλά και σε άλλες χώρες, όπως τη Νότια Κορέα ή την Ιαπωνία, καθώς εκτός από τα εργοστάσια των κατασκευαστών έκλεισαν και αυτά των προμηθευτών.

Τι κάνει κανείς στην περίπτωση αυτή; Αναζητά λύσεις προκειμένου να μπορέσει να καλύψει τις ανάγκες της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτό έκανε και έναν Ιάπωνας προμηθευτή ο οποίος συνεργάζεται με τη Mazda και μετέφερε την παραγωγή του από το κινέζικο Jiangsu στο Μεξικάνικο Guanajuato state.

Φυσικά και δεν μετέφερε το εργοστάσιο της Κίνας. Απλά αύξησε το ύψος της παραγωγής στο εργοστάσιο του Μεξικό κατά 50% προκειμένου να μπορεί να τροφοδοτήσει τη Mazda με στοιχεία για τα αμαξώματα των Mazda 3 και CX-30. Τα στοιχεία που κατασκευάζονται μεταφέρονται αεροπορικώς στο εργοστάσιο της Mazda στην Ιαπωνία, διαδικασία που θα κοστίσει στην ιαπωνική εταιρεία επιπλέον 5 εκατομμύρια ευρώ.

H Koito Manufacturing, που είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής προβολέων και πίσω φώτων LED στο κόσμο έχει επίσης κλείσει το εργοστάσιό της στην Κίνα και εξετάζει την κάλυψη της ζήτησης -είναι προμηθευτής μεταξύ άλλων των Toyota και Nissan- από κάποιο από τα άλλα εργοστάσιά της ανά το κόσμο. Το ίδιο θα κάνει και η Kasai Κogyo, που κατασκευάζει τις επενδύσεις στις πόρτες και τμήμα των οροφών για τη Honda.