Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα είναι μαζί μας για πολλά χρόνια ακόμη


Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης πληθαίνουν οι φωνές που λένε πως οι ΜΕΚ είναι πολύ σκληροί για να πεθάνουν.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 7/4/2020

Ακόμη και αν ισχύσουν αυστηρότερες νομοθεσίες για τις εκπομπές ρύπων ο σύγχρονος πολιτισμός είναι αδύνατο να εγκαταλείψει τις μηχανές εσωτερικής καύσης. «Οι θερμικοί κινητήρες έχουν πολύ μεγαλύτερο μέλλον από αυτό που έχουν προβλέψει ορισμένοι» δήλωσε ο Matthias Rabe, ο υπεύθυνος στο τμήμα έρευνας και εξέλιξης της Volkswagen στο βρετανικό Autocar.

Ο λόγος που θα είναι μαζί μας οι ΜΕΚ είναι πως όσο και αν ωριμάσει μέσα στα επόμενα χρόνια η τεχνολογία των ηλεκτρικών δεν θα μπορεί να ξεπεράσει την σχέση φόρτισης/ αυτονομίας των συμβατικών αυτοκινήτων. Τουλάχιστον όχι στο βραχυπρόθεσμο μέλλον. Ο ίδιος προβλέπει πως υπάρχει μεγάλο περιθώριο εξέλιξης και χρήσης συνθετικών καυσίμων παρατείνοντας την χρήση των μηχανών εσωτερικής καύσης.

Ο Rabe τονίζει πως τα αυστηρά όρια που επιβάλουν αγορές όπως της ΕΕ μπορεί να προωθούν την ηλεκτροκίνηση, αλλά παράλληλα και την αναζήτηση για τεχνολογίες βιοκαυσίμων ή συνθετικών καυσίμων (e-fuels). Από την άλλη, πέρα από τα αυτοκίνητα υπάρχουν και άλλα ζητήματα, όπως το θέμα του βάρους των μπαταριών. Διότι όσο και να εξελιχθούν αυτές θα είναι σχεδόν αδύνατη η χρήση τους σε μεγάλα αεροσκάφη.

Στο ίδιο μήκος κύματος τοποθετήθηκε πρόσφατα και η BMW η οποία πιστεύει ότι οι κινητήρες καύσης έχει ακόμα μεγάλο δρόμο μπροστά της με τον υπεύθυνο στο R&D της εταιρίας Klaus Froehlich να εκφράζει τη δέσμευση της εταιρείας για τις ΜΕΚ για τουλάχιστον άλλα 30 χρόνια.