Οι συνεργασίες μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών στο άμεσο μέλλον αναμένεται να πολλαπλασιαστούν. Ήδη ανακοινώθηκε επίσημα αυτής μεταξύ των VW και Ford, καταρχήν για τα επαγγελματικά τους μοντέλα αλλά με πολλές και ρεαλιστικές προοπτικές επέκτασης, ενώ τελευταία ακούγεται πολύ η σύμπλευση των Mercedes kai ΒΜW.
Και στην περίπτωση αυτή το εύρος της συνεργασίας θα είναι ευρύ -οι δύο μάρκες συνεργάζονται πάντως ήδη, μαζί και με την Audi, στη Here την εταιρεία ψηφιακών χαρτών και πλοήγησης που απέκτησαν από τη Nokia, ενώ πρόσφατα συνένωσαν τις εταιρείες car sharing που διατηρούσαν. Την Car2Go και τη DriveNow.
O πρώτος τομέας είναι οι τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης, στον οποίο μάλιστα πρέπει να επενδυθούν μεγάλα ποσά, προκειμένου να εξασφαλίσουν την τεχνολογική τους πρωτοπορία τόσο απέναντι σε καταξιωμένους ανταγωνιστές όσο και σε καινούργιους «παίκτες», όπως είναι π.χ. η Waymo.
Για να προκύψουν αυτά τα ποσά θα πρέπει σε μεγάλο βαθμό να εξοικονομηθούν από αλλού. Κατά πάσα πιθανότητα από το κόστος εξέλιξης των πιο μικρών μοντέλων τους, της A-Class και της σειράς 1, καθώς και των παραλλαγών τους. Και αυτό γιατί τα δύο μοντέλα θα μπορούσαν κάλλιστα να μοιράζονται το ίδιο πλαίσιο, γεγονός που θα σήμαινε εξοικονόμηση εκατομμυρίων.
Σύμφωνα με την έγκυρη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt το πρώτο «κοινό» μοντέλο των δύο εταιρειών δεν πρέπει να αναμένεται πριν το 2025. Αν τελικά καμφθούν οι αντιδράσεις στο εσωτερικό των δύο εταιρειών, οι οποίες προέρχονται κατά κύριο λόγο από τους μηχανικούς τους.