Οι περισσότεροι οδηγοί βαν ρισκάρουν όταν το φορτίο είναι βαρύ


ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΣΧΕΔΟΝ ΟΙ ΜΙΣΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΒΑΝ ΔΕΝ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΠΟΣΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΤΩΜΕΝΟΙ, ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΕΚΤΙΘΕΝΤΑΙ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ.

  • 18/2/2019

Με βάση τα στοιχεία μιας έρευνας που έκαναν στην VW, οι περισσότεροι οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων βαν μεταφέρουν κατά μέσο όρο μισό tn την ημέρα, ενώ την ίδια στιγμή δεν συνειδητοποιούν την επίδραση αυτού του βάρους σε ότι αφορά τις αποστάσεις ακινητοποίησης. Το αποτέλεσμα είναι να μην αφήνουν ικανές αποστάσεις και να ρισκάρουν.

Πόσο αυξάνονται οι αποστάσεις ακινητοποίησης; Με φορτίο τα 500 kg που προαναφέραμε και από ταχύτητα που προσεγγίζει τα 100 km/h -για την ακρίβεια 97 km/h- η αύξηση είναι της τάξης του 19% που αντιστοιχούν σε 5 επιπλέον μέτρα, νούμερο ιδιαίτερα μεγάλο. Κι αυτό γιατί μιλάμε για μήκος ενός αυτοκινήτου και πλέον.

Η VW δεν έκανε μόνο μια δοκιμή, στις εγκαταστάσεις του MIRA στη Μεγάλη Βρετανία που χρησιμοποίησε για αυτόν το σκοπό. Έκανε και με ταχύτητα 48 km/h και με φορτίο που κυμαινόταν από το άδειο μέχρι και το μισό tn. Στα 48 km/h η αύξηση της απόσταση ακινητοποίησης είναι αναλογικά πολύ μεγαλύτερη μιας και είναι της τάξης του 33%, που αντιστοιχούν σε 2 μέτρα.

Το ανησυχητικό συμπέρασμα αυτής της έρευνας ήταν πως οι μισοί σχεδόν από τους οδηγούς δεν μπορούσαν να καταλάβουν πόσο θα αυξηθεί η απόσταση ακινητοποίησης με φορτίο, ενώ μόλις το 17% κυμάνθηκε εντός των ορίων που τίθενται από τον κώδικα κυκλοφορίας.