Όλα όσα γνωρίζουμε για το νέο Peugeot 208


Η facelift έκδοση του 208 θα έχει διαφοροποιήσεις στο εξωτερικό, ριζικές αλλαγές στο εσωτερικό και αναβαθμισμένους κινητήρες.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 4/1/2023

Όπως έχει γίνει γνωστό από τον περασμένο Οκτώβριο, το 2023 θα είναι ένα… επαναστατικό έτος για την Peugeot. Μέσα στο πρώτο 6μηνο, όλη η γκάμα των μοντέλων της θα έχει από μία, τουλάχιστον, αμιγώς ηλεκτρική ή υβριδική έκδοση, στο δρόμο για τον πλήρη εξηλεκτρισμό.

Ωστόσο, τα νεότερα που θα προέλθουν από τους Γάλλους δε θα αφορούν αποκλειστικά υβριδικούς ή νέους ηλεκτροκινητήρες. Μια σειρά από μοντέλα θα ανανεωθούν, είτε μέσω νέας γενιάς, όπως το 3008, είτε μέσω facelift εκδόσεων: Αναφερόμαστε στο 508, για το οποίο σας έχουμε ήδη δώσει πληροφορίες, στο 2008, αλλά και στο 208.

Γνωρίζουμε ήδη επισήμως, ότι η ηλεκτρική εκδοχή του 208 θα αποκτήσει, εντός του έτους, το νέο κινητήρα που παρουσιάστηκε στο E-308. Η μέγιστη ισχύς του e-208 θα αυξηθεί κατά 15%, από 136 PS σε 156 PS, με τη ροπή να φτάνει τα 260 Nm, ενώ η νέα μπαταρία θα δίνει αυτονομία έως και 400 km.

Έχοντας κυκλοφορήσει από το 2019, ήρθε η ώρα για ανανέωση του πετυχημένου «μικρού» μοντέλου της Peugeot. Οι πληροφορίες από τη Γαλλία αναφέρουν ότι προς τα τέλη του 2023 θα πρέπει να περιμένουμε την facelift έκδοση, στην οποία θα εφαρμοστούν οι πρόσφατες αλλαγές στο λογότυπο και οι τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις.

Οι Γάλλοι αναφέρουν ότι η πιο εμφανής διαφορά στο εμπρός μέρος θα αφορά τα επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, με τρεις σχεδόν κάθετες «γραμμές» σε κάθε άκρη, σαν μια μεταφορά της σχεδιαστικής φιλοσοφίας που χαρακτηρίζει τα πίσω φώτα. Ασφαλώς θα υπάρξουν μικρές τροποποιήσεις και στη μάσκα και στον προφυλακτήρα.

Στο πίσω μέρος, οι σχεδιαστικές επεμβάσεις θα είναι λιγότερο έντονες, ενώ στο εσωτερικό, θα δοθεί αρκετό βάρος στον εκσυγχρονισμό του συστήματος πολυμέσων αλλά και των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Εκεί θα υπάρξουν «ενισχύσεις» από το μεγαλύτερο 308, ιδίως στο κομμάτι του λειτουργικού συστήματος αλλά και των Over the Air ενημερώσεων.

Εκτός από τον νέο ηλεκτροκινητήρα, το ανανεωμένο Peugeot 208 πρόκειται να εφοδιαστεί με τον νέο 3κύλινδρο κινητήρα 1,2 PureTech, ο οποίος θα πληροί τις προδιαγραφές για το μελλοντικό πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 7. Επιπλέον, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EAT8 θα αντικατασταθεί από ηλεκτρικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (e-DCT). Επίσης, ο ήπιος υβριδικός χαρακτήρας του κινητήριου συνόλου θα συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης κατά 20% αλλά και στον περιορισμό των εκπομπών CO2.

Η τελευταία αλλαγή αφορά το «σπίτι» του 208. Πλέον, θα σταματήσει να παράγεται από το εργοστάσιο της Trnava της Σλοβακίας, μιας και το τελευταίο θα επικεντρωθεί στο πρόγραμμα «Smart cars» της Stellantis, συναρμολογώντας τα Citroen C3 και C3 Aircross, αλλά και το Opel Crossland.

Έτσι, το εργοστάσιο στην Kentira του Μαρόκου θα επιφορτιστεί με την παραγωγή των θερμικών εκδόσεων του Peugeot 208, ενώ το e-208 θα βγει από τη γραμμή παραγωγής της Σαραγόσα, μαζί με το Opel Corsa-e.