Όμιλος VW: Δύσκολη εξίσωση η τιμή-στόχος των 20.000 ευρώ για το μικρό ηλεκτρικό μοντέλο


Ο Όμιλος VW ετοιμάζει τρία νέα μικρά ηλεκτρικά μοντέλα με τα σήματα των VW, Cupra και Skoda. Όμως η τιμή πώλησης κοντά στις 20.000 ευρώ που έχει θέσει ως στόχο μπορεί να μην είναι εφικτή λόγω του υψηλού πληθωρισμού στην Ευρώπη. Ποιοι είναι οι βασικοί παράγοντες που θα καθορίσουν το κόστος τους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 14/6/2022

Ο Όμιλος VW σχεδιάζει να λανσάρει μια νέα σειρά τριών μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης για τις μάρκες VW, Skodaκαι Cupraτο 2025.

Αυτά θα βασίζονται σε μια κοντύτερη έκδοση της ηλεκτρικής πλατφόρμας ΜΕΒ των μοντέλων ID. με την ονομασία ΜΕΒ Entry και μία πρώτη ιδέα για το concept μας είχε δώσει το πρωτότυπο ID. Life που παρουσίασε η VW στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Η κεντρική ιδέα του concept ήταν ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, το οποίο θα παραχθεί και για τις τρεις μάρκες με ατού την προσιτή του τιμή που θα κινείται κοντά στις 20.000 ευρώ. Όμως, η χαμηλή τιμή-στόχος της οικογένειας των μικρών ηλεκτρικών μοντέλων του VW Group θα μπορούσε να πληγεί από τον υψηλό πληθωρισμό στην Ευρωζώνη.

Η τιμή των 20.000 ευρώ εξακολουθεί να είναι ο στόχος για τη βασική έκδοση των μικρών ηλεκτρικών οχημάτων, υπό την προϋπόθεση ότι ο πληθωρισμός δεν θα παραμείνει στον τρέχοντα υψηλό ρυθμό, όπως δήλωσε ο επικεφαλής ανάπτυξης της Cupra , Werner Tietz. «Ο πληθωρισμός στο 7% ετησίως θα ήταν πρόβλημα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Tietz.

Ο ετήσιος ρυθμός πληθωρισμού της Ευρωζώνης για τον Μάιο αναμένεται να είναι 8,1%, από 7,4% τον Απρίλιο, σύμφωνα με τη Eurostat, τη Στατιστική Υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Υπενθυμίζουμε ότι η Cupraέκανε τα αποκαλυπτήρια του δικού της πρωτοτύπου μοντέλου, UrbanRebel Concept, το οποίο και αποτελεί τον προάγγελο του μικρού της ηλεκτρικού μοντέλου. Ο Tietz είπε ότι το πρωτότυπο είναι «πολύ κοντά» με την τελική έκδοση παραγωγής που θα κυκλοφορήσει το 2025.

Το UrbanRebelπαραγωγής θα έχει μήκος 4.030 mm, παρόμοιο σε μέγεθος με τα πλήρως ηλεκτρικά μικρά αυτοκίνητα των ανταγωνιστών, ενώ θα προσφέρεται με δύο διαφορετικές τεχνολογίες μπαταριών. Η βασική έκδοση θα έχει μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου, μια φθηνότερη τεχνολογία μπαταρίας, για να διατηρεί το κόστος όσο το δυνατόν χαμηλότερα. Το μοντέλο υψηλότερης απόδοσης θα χρησιμοποιεί μπαταρία νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου.

Ο ηλεκτροκινητήρας του μοντέλου παραγωγής θα αποδίδει 166 kW και θα επιτρέπει στην ισχυρότερη έκδοση του μοντέλου να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 6,9 δευτερόλεπτα. Η μεγαλύτερης αυτονομίας έκδοση θα έχει μέγιστη αυτονομία 440 km. Το μικρό EV θα προσφέρεται με δυνατότητα φόρτισης DC έως και 120 kWh, είπε ο Tietz.

«Αυτό θα είναι το μεγαλύτερο project για την εταιρεία μας τα επόμενα χρόνια, καθώς είναι βασικό για τον μετασχηματισμό μας να γίνουμε μια πλήρως ηλεκτρική μάρκα», δήλωσε ο Tietz. Τέλος, ο Tietz είπε ότι το UrbanRebel μπορεί να μην είναι το τελικό όνομα του μικρού EV της Cupra.

Τα τρία μικρά ηλεκτρικά μοντέλα του Ομίλου VW θα κατασκευάζονται από το 2025 στην Ισπανία, στο εργοστάσιο των Seatκαι Cupra, στο Martorell κοντά στη Βαρκελώνη, όπου ο Όμιλος Volkswagen έχει σχεδιάσει να επενδύσει πάνω από 10 δισεκατομμύρια ευρώ για την ηλεκτροκίνηση, μαζί με την κατασκευή ενός νέου gigafactory μπαταριών.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της VW, Ralf Brandstaetter, δήλωσε ότι η γερμανική εταιρεία περιμένει ότι η πλατφόρμα MEB θα περιλαμβάνει μικρά αυτοκίνητα και η εξοικονόμηση κόστους που θα προκύψει ήταν το «κλειδί για την είσοδο στην κατηγορία τιμών των 20.000 ευρώ». Είχε μάλιστα δηλώσει ότι η τιμή στόχος για το μικρό EV με το σήμα της VW θα είναι «μεταξύ 20.000 και 25.000 ευρώ».

Σύμφωνα με την τρέχουσα δομή τιμολόγησης του VW Group, το μικρό EV της VW πιθανότατα θα βρίσκεται στη μέση της οικογένειας των μικρών ηλεκτρικών οχημάτων, με την έκδοση της Skoda να είναι η φθηνότερη και την έκδοση της Cupra να είναι πιο σπορ από αυτές των άλλων δύο εμπορικών σημάτων, επιτρέποντάς της να έχει υψηλότερη τιμή.

Το μικρό EV της Cupra θα είναι το μελλοντικό εισαγωγικό μοντέλο της μάρκας, βοηθώντας την να πετύχει τον στόχο της για 500.000 πωλήσεις ετήσια έως το 2025, από 79.327 μονάδες το 2021.

«Αυτό είναι το μοντέλο που θα εκδημοκρατίσει την αστική ηλεκτρική κινητικότητα», δήλωσε ο CEO της Cupra, Wayne Griffiths, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης στο Terramar.