«Οραματίζονται» πίστα Formula 1 στο... Πόρτο Χέλι!


ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ ΑΠΟΚΛΕΙΕΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΛΑΝΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΠΙΣΤΑΣ FORMULA 1 ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΤΟ ΤΑΙΠΕΔ ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΟΝΕΙΡΑ!

  • ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
  • 15/9/2020

Δεν έχουν περάσει παρά λίγες ημέρες, εννέα για την ακρίβεια, από την περασμένη Δευτέρα, όταν μετά από τη βόλτα που έκανε ως συνοδηγός του Sebastien Loeb με το Hyundai i20 WRC, ο Υφυπουργός Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, δήλωνε πως δεν βρίσκεται στα άμεσα σχέδια της Πολιτείας η δημιουργία πίστας Formula 1.

«Το να φτιάξεις μια μεγάλη πίστα ή να φτιάξεις μία σωστή πίστα προδιαγραφών διεθνών αγώνων, σημαίνει μια μεγάλη δαπάνη. Που σημαίνει πως πρέπει να έχεις προβλέψει να έχεις τα σχετικά έσοδα και να μην σε βάζει μέσα. Άρα, λοιπόν, δεν είμαστε σε αυτή τη φάση. Καθαρές κουβέντες» είχε τονίσει ο Λευτέρης Αυγενάκης.

Μια δήλωση που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα… όνειρα του ΤΑΙΠΕΔ! Γιατί; Διότι το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, οραματίζεται την κατασκευή πίστας Formula 1 σε έκταση 627 στρεμμάτων στην περιοχή Βερβερόντα στο Πόρτο Χέλι.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία της διερεύνησης επενδυτικού ενδιαφέροντος και η εκπόνηση Ειδικού Σχεδίου Χωρικής Ανάπτυξης Δημοσίου Ακινήτου. Ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος έχει οριστεί η τράπεζα Πειραιώς, ενώ η Δέκαθλον λειτουργεί ως τεχνικός σύμβουλος.

Είναι προφανές ότι το ΤΑΙΠΕΔ λειτουργεί αυτοβούλως σε αυτή την περίπτωση, μιας και πέραν της «σύγκρουσης» ενός τέτοιου σχεδίου με τα όσα είχε δηλώσει ο Υφυπουργός Αθλητισμού προ δεκαημέρου, η επιλογή της συγκεκριμένης τοποθεσίας για κατασκευή πίστας Formula 1 έχει αρκετές δυσκολίες.

Οι διεθνείς μελέτες έχουν δείξει ότι δεν έχει απολύτως καμία πιθανότητα επιτυχίας το εγχείρημα κατασκευής πίστας προδιαγραφών Formula 1 ή MotoGP, εάν αυτή βρίσκεται σε απόσταση μεγαλύτερη της μίας ώρας από το κέντρο κάποιας μεγάλης πόλης, η οποία πρέπει να διαθέτει διεθνές αεροδρόμιο και ιδανικά και λιμάνι.

Επιπρόσθετα, το Πόρτο Χέλι είναι μία πανέμορφη περιοχή, η οποία, όμως, στερείται παντελώς διασύνδεσης με μεγάλους οδικούς άξονες. Η πρόσβαση γίνεται μέσω επαρχιακού οδικού δικτύου, ως εκ τούτου υπάρχει ακόμα μία πολύ μεγάλη και αντικειμενική δυσκολία που θα πρέπει να ξεπεραστεί.

Παράλληλα, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει επιλέξει το Πόρτο Χέλι για ένα τόσο φιλόδοξο και πανάκριβο σχέδιο, από τη στιγμή που υπάρχει χώρος πολύ κοντά στην Αθήνα, με υφιστάμενες κτηριακές εγκαταστάσεις, ο οποίος θα μπορούσε δυνητικά να αξιοποιηθεί για ένα τέτοιο σχέδιο.

Αναφερόμαστε στο μεγάλης κλίμακας ακίνητο που περιλαμβάνει εκτός σχεδίου οικόπεδο στο Δήμο Μαρκόπουλου Αττικής, επιφάνειας περίπου 1.000 στρεμμάτων (προς αξιοποίηση 590 στρέμματα) με κτιριακές αθλητικές και υποστηρικτικές εγκαταστάσεις του Ολυμπιακού Ιππικού Κέντρου.

Ίδωμεν…