Παρουσιάστηκε το νέο «εξηλεκτρισμένο» FIAT Tipo με κατανάλωση 4.7 L/100 km


Την ίδια στιγμή η FIAT προχώρησε στα αποκαλυπτήρια και της ήπιας υβριδικής έκδοσης του 500Χ των 130 PS που προσφέρει χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με τα diesel σύνολα. 

  • 16/2/2022

Η FIAT δείχνει να τηρεί την υπόσχεση της αναφορικά με την παρουσίαση μίας eco-friendly έκδοσης για κάθε μοντέλο στη γκάμα της, με στόχο τη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων. Αυτή τη φορά ήταν η σειρά του Tipo και του 500Χ για να… μετενσαρκωθούν υβριδικά και να μπουν στην κατηγορία των οχημάτων με μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Τόσο στο Tipo Hybrid όσο και στο 500Χ Hybrid βρίσκουμε έναν τετρακύλινδρο turbo κινητήρα χωρητικότητας 1.5 L. που αποδίδει 130 PS και 240 Nm ροπής και έχει την «αμέριστη» υποστήριξη ενός ηλεκτρικού συνόλου των 48-Volt (15 kW).

Και οι δύο συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς. Η επιτάχυνση των 0-100 km/h έρχεται σε 8.8 sec για την περίπτωση του Tipo ενώ στην ίδια μέτρηση το 500X καθυστερεί κατά 0.6 δέκατα του δευτερολέπτου.

O κινητήρας FireFly υποστηρίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα BSG που προσφέρει άμεση εκκίνηση, ενώ ο κύριος ηλεκτροκινητήρας παρέχει τη δυνατότητα αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης, με τον θερμικό κινητήρα να τίθεται ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας.

Στον αστικό κύκλο η περίοδος που ο κινητήρας λειτουργεί με χαμηλό φορτίο μπορεί να φτάσει και το 62%. Έτσι το υβριδικό σύστημα προσφέρει χαμηλότερη κατανάλωση στην πόλη σε σχέση με ένα αυτοκίνητο diesel (αστικός κύκλος WLTP).

Όπως ανακοίνωσε η FIATη κατανάλωση του Tipo Hybrid φτάνει τα 4.7 L/100 km σε σχέση με τα 5.0 L/100 km του 1.6 diesel Tipo. Την ίδια στιγμή στην περίπτωση του 500Χ Hybrid έχουμε 5.1 L/100 km σε αντίθεση με τα 5.4 L/100 km του 1.6 diesel 500X.

Η απόδοση του θερμικού κινητήρα υποστηρίζεται σε κάθε φάση από τον ηλεκτροκινητήρα, εξαφανίζοντας την υστέρηση του Turbo και προσφέροντας άμεση απόκριση στο πάτημα στο γκάζι. Αντίστοιχα αν το αυτοκίνητο κινείται αμιγώς ηλεκτρικά και χρειαστεί άμεσα να επιταχύνει ο BSG κινητήρας εκκινεί χωρίς καθυστέρηση και δίνει την απαιτούμενη δύναμη στον οδηγό.

Παράλληλα, υπάρχει η δυνατότητα για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε χαμηλές ταχύτητες (κίνηση σε δρόμους με κυκλοφοριακή συμφόρηση ή παρκάρισμα) ενώ το σύστημα μπορεί και ανακτά ενέργεια κατά τη διάρκεια της πέδησης.

Το προσεχές διάστημα θα ανακοινωθούν οι τιμές για τα νέα FIAT 500X Hybrid και Tipo Hybrid, αλλά και η περίοδος που θα λανσαριστούν τα δύο μοντέλα στην Ελληνική αγορά.

Πηγή: FIAT