"Πεντάστερο" το νέο JEEP Renegade


To πιο πρόσφατο μέλος στην οικογένεια της JEEP αναδείχτηκε ως ένα από τα ασφαλέστερα μοντέλα της κατηγορίας του.

  • 13/12/2014

Το νέο 4x4 της JEEP απέσπασε την κορυφαία 5-άστερη διάκριση στις πρόσφατες δοκιμές πρόσκρουσης που πραγματοποίησε ο έγκριτος οργανισμός Euro NCAP.

Η 5-άστερη διάκριση που απολαμβάνει το νέο JEEP Renegade αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία, αφού από αυτό τον χρόνο ο Euro NCAP έχει υιοθετήσει πολύ πιο αυστηρά κριτήρια σχετικά με την προστασία των ενηλίκων, των παιδιών και των πεζών. Ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας του νέο μοντέλου της JEEP οφείλεται στην αρχιτεκτονική δόμησης «4x4 Small Wide», καθώς και στο σύνολο των στάνταρτ ή προαιρετικών συστημάτων ασφαλείας συμπεριλαμβανομένων των 6 αερόσακων από την βασική έκδοση. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, πως ήδη από πέρυσι τον δρόμο για την 5-άστερη διάκριση έχει ανοίξει η νέα γενιά JEEP Cherokee!

Αναλυτικότερα, το νέο JEEP Renegade είναι το μοντέλο που ξεχωρίζει από τον πρόσφατο κύκλο αξιολόγησης του Euro NCAP, με την 5-άστερη διάκριση να επισφραγίζεται από την συνολική υψηλή βαθμολογία 80/100. Η επιτυχία της δόμησης «4x4 Small Wide» είναι το αποτέλεσμα εξέλιξης και κατασκευής, μετά από χιλιάδες ώρες εικονικών προσομοιώσεων. Το Renegade είναι το πρώτο μοντέλο του ομίλου FCA που χρησιμοποιεί αυτή την συμπαγή δόμηση, με νέα υλικά υψηλής αντοχής ώστε να εξασφαλιστούν τα απαιτούμενα επίπεδα ακαμψίας του πλαισίου για μέγιστη προστασία για τους επιβάτες. Οι τρείς ζώνες παραμόρφωσης στο μπροστινό τμήμα εγγυούνται την απορρόφηση της σφοδρότητας μετά από σύγκρουση, ενώ παράλληλα ο κλωβός των επιβατών παραμένει άθικτος παρέχοντας απόλυτη ασφάλεια για όσους βρίσκονται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Το αποτέλεσμα των εικονικών προσομοιώσεων δοκιμάστηκε σε πραγματικές συνθήκες στο εργοστάσιο SATA, στο Melfi, πραγματοποιώντας 300 τεστ πάνω σε εξαρτήματα και υποσυστήματα, περισσότερες από 100 προσομοιώσεις πρόσκρουσης και περισσότερες από 100 δοκιμές πρόσκρουσης διαφόρων τύπων (μετωπική, ανατροπής, οπίσθιας σύγκρουσης, με πεζούς κ.α.), σε διαφορετικές ταχύτητες και με διαφορετικά φυσικά χαρακτηριστικά επιβατών.

Για βέλτιστη προστασία, το νέο JEEP Renegade διατίθεται με στάνταρ 6 αερόσακους (μετωπικούς και πλαϊνούς για τους εμπρός επιβάτες, τύπου κουρτίνας για όλους), με ESC (ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ή electronic stability control) και ERM (ηλεκτρονικό σύστημα αποτροπής ανατροπής ή electronic anti-rollover system). Ο εξοπλισμός ασφαλείας, ανάλογα με την αγορά και την έκδοση εξοπλισμού, συμπεριλαμβάνει στάνταρ ή προαιρετικά, ακόμη περισσότερα συστήματα, όπως είναι ο έλεγχος τυφλής γωνίας (Blind-Spot Monitoring), η ανίχνευση διέλευσης στο πίσω μέρος (Rear Cross Path Detection), το ενεργό cruise control (διαθέσιμο από το 2015) και η κάμερα οπισθοπορείας ParkView με δυναμικό πλέγμα υπόδειξης θέσης.

Ένα από τα πιο προηγμένα συστήματα που συναντάμε στο νέο JEEP Renegade, είναι το σύστημα προειδοποίησης και αποφυγής πρόσθιας σύγκρουσης (Forward Collision Warning-Plus), το οποίο αποτελεί πρωτιά στην κατηγορία, βάσει της αξιόπιστης και ακριβέστατης λειτουργίας του. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί ραντάρ και κάμερες ως αισθητήρια όργανα τα οποία ανιχνεύουν την απόσταση από ένα προπορευόμενο όχημα ή κάποιο αντικείμενο μπροστά από το αυτοκίνητο. Όταν χρειαστεί, το σύστημα προειδοποιεί ή υποβοηθά τον οδηγό να αποφύγει την σύγκρουση ή να μειώσει τις συνέπειες, όταν αυτή είναι αναπόφευκτη.

Επίσης, το JEEP Renegade μπορεί να εξοπλιστεί με το σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Sense Departure Warning-Plus) και το σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου (Blind-spot Monitoring). Το πρώτο σύστημα χρησιμοποιεί μία οπτική κάμερα που σκανάρει το οδόστρωμα και την σχετική διαγράμμιση. Στην περίπτωση που ο οδηγός θελήσει να αλλάξει κατεύθυνση, από την μία λωρίδα κυκλοφορίας στην άλλη και δίχως να έχει ενεργοποιήσει τα φώτα προειδοποίησης (φλας), το σύστημα τον ειδοποιεί με οπτικό σήμα που συνδυάζεται με μία απτή τάση από το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης (electric power steering ή EPS). Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει, το σύστημα προχωρά σε δεύτερη οπτική προειδοποίηση. Από την άλλη, το σύστημα «Blind-spot Monitoring» χρησιμοποιεί ένα ραντάρ χαμηλής ισχύος για να προειδοποιεί τον οδηγό για τυχόν οχήματα στα τυφλά σημεία, στην περίπτωση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας. Η παρουσία των άλλων οχημάτων επισημαίνεται με σχετική φωτεινή ένδειξη στους εξωτερικούς καθρέπτες και συνδυάζεται με ηχητική επισήμανση επιλεγμένη από τον οδηγό.