Πέντε αυτοκινητοβιομηχανίες που θα πρωταγωνιστήσουν στο μέλλον


Πέντε νεοφυείς εταιρείας  που θα μας απασχολήσουν στο μέλλον έχοντας αποκτήσει μια πολύτιμη ειδίκευση στην εξέλιξη και την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.

  • Κείμενο: Μιχάλης Κατωπόδης, Φωτ.: Αρχείο
  • 8/2/2021

Lucid Motors

Η Lucid Motors αποτελεί ίσως ό,τι πιο κοντινό στην αρχική φιλοσοφία της Tesla. Πρόκειται για μια μικρή, αμερικάνικη εταιρεία που δίνει έμφαση στη δημιουργία πολυτελών, ηλεκτρικών, αυτοκινήτων. Γενικά, επιλέγει ριζοσπαστικές λύσεις και κάνει πολλά πράγματα με τον δικό της τρόπο.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνει στη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης, καθώς και στα ηλεκτρικά κυκλώματα και στους συσσωρευτές. Δεν είναι υπερβολή, μάλιστα, να πούμε πως έχει ξεπεράσει την Tesla σε αυτόν τον τομέα! Πώς γίνεται αυτό;

Εν μέρει γιατί έχει υπογράψει συμφωνίες με τη Samsung SDI και με τη LG Chem. Το δυνατό χαρτί της, ωστόσο, είναι η τεχνογνωσία που έχει αναπτύξει η ίδια, όντας ο επίσημος σχεδιαστής και κατασκευαστής όλων των συσσωρευτών και ηλεκτρικών κυκλωμάτων για τα μονοθέσια της Formula E (του ηλεκτρικού ισοδύναμου της Formula 1) τα τελευταία χρόνια!

Rimac Automobili

Το βασικό αντικείμενο της Rimac είναι η δημιουργία ηλεκτρικών supercars, χρησιμοποιώντας αυτό που χαρακτηριστικά ονομάζουν hypercar technology. Ως εταιρεία ιδρύθηκε το 2009 στην Κροατία και γρήγορα συγκέντρωσε το ενδιαφέρον του κόσμου, καθώς το πρώτο της μοντέλο, ισχύος 1.242 PS, ήταν και το γρηγορότερο ηλεκτρικό όχημα της εποχής.

Η μικρή αυτή ομάδα των μηχανικών φαίνεται πως ήξερε τι έκανε – και το έκανε σωστά. Αυτήν τη στιγμή, ένα μερίδιο της τάξης του 15,5% το κατέχει η Porsche, ενώ ένα ακόμη 14% η Hyundai. Η Rimac θεωρείται ένα σοβαρό «φυτώριο» ηλεκτρικής τεχνολογίας στην Ευρώπη, τόσο για αυτοκίνητα δρόμου, όσο και για αγωνιστικά.

Για το τέλος, αφήσαμε μία ιστορία που ξεκίνησε πέρυσι και δεν ξέρουμε αν και πώς θα ολοκληρωθεί. Την εξαγορά της ίδιας της Bugatti από τη Rimac, κίνηση που θα έφερνε πιο κοντά την εταιρεία με το στρατόπεδο του ομίλου VW.

Nio

H Nio είναι μία κινεζική εταιρεία, με έδρα τη Σαγκάη, η οποία ιδρύθηκε το 2014. Πίσω της, ωστόσο, κρύβει μία σειρά από άλλες εταιρείες τεχνολογίας, όπως η Baidu και η Lenovo. Από πολύ νωρίς έκανε προσεκτικές κινήσεις, αναπτύσσοντας παράλληλα τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης, καθώς και σχέσεις με την αμερικανική αγορά. Ενδεικτικά, το 2018 εισήλθε στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, με αρχική προσφορά 1,8 δις δολάρια.

Αξιομνημόνευτη μπορεί να θεωρηθεί η παρουσία της εταιρείας στο πρωτάθλημα της Formula E, από το οποίο, όμως, αποχώρησε πέρυσι, ώστε να επενδύσει περισσότερο στα επιβατικά της οχήματα.

Πρόκειται ίσως για τη μόνη εταιρεία που έχει καταφέρει να αλλάζει μπαταρίες στα οχήματά της, έχοντας δημιουργήσει ένα ολόκληρο δίκτυο στην Κίνα, ειδικά για αυτόν τον σκοπό. Αντί να κάθεστε με τις ώρες στην πρίζα, απλώς αλλάζετε μπαταρία, μέσα σε 5 λεπτά!

Polestar

Η θυγατρική ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Volvo ιδρύθηκε το 2017, με στόχο την ανάπτυξη σχεδίων και τεχνολογιών πιο πειραματικού χαρακτήρα. Και πράγματι, συνδυάζοντας την ευαισθησία των Σουηδών σε θέματα ασφάλειας και τεχνολογίας, με τις οικονομικές πλάτες και τη γνώση στην ηλεκτροκίνηση της μητρικής εταιρείας Geely, το τελικό αποτέλεσμα είναι δύσκολο να μην πάει καλά.

Το πρώτο της μοντέλο, το Polestar 1, ήταν ένα υβριδικό coupe, ισχύος 600 PS. Το Polestar 2, πάλι, προσφέρεται ως αμιγώς ηλεκτρικό. Γενικά, ακολουθείται η βασική συνταγή της ηλεκτροκίνησης, της αυτόνομης οδήγησης και των υπηρεσιών. Και όλα αυτά έχοντας ήδη έτοιμο ένα παγκόσμιο δίκτυο να τα υποστηρίξει.

Seres

Η Seres ιδρύθηκε το 2016, στη Silicon Valley στην Καλιφόρνια, χρησιμοποιώντας αρχικά την ονομασία SF Motors. Πίσω από αυτήν, ωστόσο, κρύβονται οι Κινέζοι και συγκεκριμένα το Sokon Industry Group. Τα πρώτα της μοντέλα είναι τα ηλεκτρικά SF5 και το SF7, τα οποία δίνουν, αντίστοιχα, μεγάλη έμφαση στη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης.

Άλλο ένα σημείο στο οποίο επενδύει η εταιρεία είναι η διεπαφή μεταξύ ανθρώπου/ οδηγού και αυτοκινήτου, έτσι ώστε ο χειρισμός να είναι όσο το δυνατόν πιο φυσικός στον χρήστη.

Γενικά, πρώτος στόχος της εταιρείας είναι να εξαπλωθεί στις δύο αγορές, της Αμερικής και της Κίνας. Για να είμαστε, ωστόσο, ειλικρινείς, το μέλλον της συγκεκριμένης δεν προδιαγράφεται τόσο σίγουρο, όπως των υπόλοιπων τεσσάρων εταιρειών που προαναφέραμε.

Παρ’ όλα αυτά, αξίζει τη θέση της εδώ. Αν μη τι άλλο, γιατί είναι μία από τις πολλές αντίστοιχου βεληνεκούς start ups, για τις οποίες κανένας δεν γνωρίζει το πώς θα εξελιχθούν και αν θα καταφέρουν να αλλάξουν τα πράγματα στα επόμενα χρόνια.