«Πεθαίνουν» τα βενζινοκίνητα και dieselοκίνητα αυτοκίνητα;


Το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού μας έδωσε την ευκαιρία να κάνουμε μία σημαντική αξιολόγηση. Ποια τεχνολογία σε ό,τι αφορά τον τρόπο κίνησης υπερίσχυσε στα περίπτερα των εταιρειών; Είναι τα diesel μοντέλα πλέον υποδειγματικά;

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 8/10/2018

Αν είχε κάποιος τη δυνατότητα να επισκεφτεί το φετινό Σαλόνι Αυτοκνήτου του Παρισιού, με ευκολία θα έφτανε στο συμπέρασμα ότι τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα βρίσκονται πια στο επίκεντρο του κλάδου του αυτοκινήτου. Ωστόσο, ακόμα κι αν αυτή η εντύπωση είναι εσφαλμένη, τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, τα plug-in-hybrid αυτοκίνητα και όλες οι άλλες εναλλακτικές μορφές κίνησης είναι βέβαιο ότι έχουν κάνει ήδη αισθητή την παρουσία τους. Παρ’ όλα αυτά, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων σε διάφορες αγορές δείχνουν ότι οι καταναλωτές επιμένουν... παραδοσιακά σε μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ας δούμε την αξιολόγηση των γερμανικών εταιρειών...

Η Audi επένδυσε σε ένα ηλεκτροκίνητο SUV

Η Audi παρουσίασε το ηλεκτροκίνητο SUV της, e-tron quattro. Στις αγορές είναι πολύ πιθανό να προλάβει να ντεμπουτάρει τη φετινή χρονιά, έστω κι αν η τιμή του αναμένεται να ξεκινά από τα 80.000 ευρώ. Μια ματιά στην γκάμα των προϊόντων της εταιρείας μας κάνει να προβούμε στην παρακάτω διαπίστωση: Οι Γερμανοί διαθέτουν 14 διαφορετικά μοντέλα, ενώ αν συνυπολογίσουμε τις διαφορετικές εκδόσεις αμαξωμάτων (station wagon, cabriolet, coupe κτλ. καταλήγουμε στα 22! Μάλιστα, ανάμεσα σε όλα αυτά τα μοντέλα δεν υπάρχει ούτε ένα υβριδικό, με δεδομένο ότι το A3 e-tron δεν έχει προωθηθεί ακόμη στις αγορές, ενώ οι PHEV εκδόσεις των A6, A7 και A8 αναμένονται το νωρίτερο το 2019. Την επόμενη χρονιά θα λανσαριστεί το δεύτερο ηλεκτροκίνητο μοντέλο, το e-tron Sportback. Και πάλι, όμως, αν δούμε τα πράγματα ακριβέστερα, το τελευταίο είναι απλώς η coupe έκδοση του e-tron, που είδαμε πρόσφατα. Επομένως: Μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης - ηλεκτροκίνητα: 22 – 2. Σημειώσατε: Άσσο!

Η BMW με πλούσιο οπλοστάσιο

Σε αντίθεση με την Audi, η BMW έχει πολλά περισσότερα να επιδείξει. Γιατί εκτός από το τρίτο στη σειρά update μπαταριών για το i3, που θα είναι σύντομα διαθέσιμο με μπαταρία 120 Ah και με βάση τον κύκλο WLTP θα είναι σε θέση να διανύσει σχεδόν 360 km, η εταιρεία που εδρεύει στο Μόναχο θα λανσάρουν σύντομα τρεις νέες υβριδικές εκδόσεις. Η πιο μεγάλη σε ηλικία διαθέτει αμάξωμα από carbon, όπως αυτό της υβριδικής i8. Η παλέτα των μοντέλων του ομίλου BMW ξεκινά με το Mini Countryman Hybrid και την BMW 220e, που βασίζονται στην πλατφόρμα UKL. Η τρίτη υβριδική έκδοση εμφανίζεται σε διαφορετικές εκδοχές ισχύος στις Σειρές 3, 5 και 7. Έτσι, τα μοντέλα 330e και 530e έχουν το καθένα ισχύ 252 PS (με βενζινοκινητήρα 184 PS και ηλεκτροκινητήρα 88 PS) και αμιγώς «ηλεκτρική» αυτονομία 40 km (κατά NEDC). Στην υβριδική έκδοση της ναυαρχίδας της BMW, στην 740e iPerformance, και στην αντίστοιχη long εκδοχή τοποθετείται ο ίδιος δίλιτρος turbo κινητήρας. Η ισχύς του είναι 258 PS, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 113 PS. Κάποιο e-MINI; Έρχεται το 2019, όπως αναμένεται το 2020 μία ηλεκτροκίνητη X3.

Και η Mercedes-Benz με SUV

Η Mercedes-Benz αναφέρεται τρίτη στη σειρά για αλφαβητικούς λόγους. Η εταιρεία, που εδρεύει στη Στουτγκάρδη, παρουσίασε στο Παρίσι τη νέα B-Class. Θυμίζουμε ότι οι παλιότερες γενιές της, χάρη στο πάτωμα τύπου sandwich, είχαν και ηλεκτροκίνητες εκδοχές. Ωστόσο, τα πράγματα αλλάζουν στη νέα γενιά. Μάλιστα, θα υπάρξει έκδοση, που πληροί από σήμερα τη νόρμα Euro 6d, που θα τεθεί σε ισχύ το 2020. Σε ό,τι έχει να κάνει με την ηλεκτροκίνηση, το κέντρο βάρους βρίσκεται στην EQC. Μάλιστα, στο Παρίσι παρουσιάστηκε η EQC 400. Μέχρι το λανσάρισμά της, οι φίλοι των μοντέλων του ομίλου Daimler θα αρκεστούν στα δύο ηλεκτροκίνητα Smart, τα Fortwo EQ και Forfour EQ. Το EQC θα είναι διαθέσιμο από τα μέσα του 2019. Από τότε και μετά θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να απολαμβάνουν την αυτονομία των 450 km!

Από υβριδικά τι γίνεται; Εντάξει, υπάρχουν μερικά, με τη χρήση τόσο βενζινοκινητήρων όσο και diesel. Οι πρώτοι εμφανίζονται αρχικά στην C 350e, η οποία είναι σε θέση να κινείται επί 31 km αμιγώς ηλεκτρικά και να φορτίζει την μπαταρία της σε ποσοστό 100% (από 20%) εντός 90 λεπτών. Πάντως, αντίστοιχη έκδοση υπάρχει και στην E-Class (E 350e), η οποία έχει αυτονομία μεγαλύτερη κατά 2 km. Ταυτόχρονα, τόσο στη C όσο και στην E-Class υπάρχει ο ίδιος συνδυασμός ενός diesel κινητήρα και ενός ηλεκτρικού. Οι εκδόσεις ονομάζονται C 300de και E 300de, που εφοδιάζονται με έναν ηλεκτροκινητήρα 90 kW (122 PS) και έναν diesel 194 PS. Ωστόσο, η Daimler διαθέτει και δύο SUV σε plug-in-hybrid εκδόσεις, τις GLC 350 και GLE 500. Τέλος, για την S-Class διατίθενται δύο mild-hybrid εκδόσεις, η S 450 και η S 500.

Υβριδικές εκδόσεις για τις μεγάλες Porsche

Στην Panamera, τόσο για τη λιμουζίνα όσο και για την έκδοση Sport Tourismo υπάρχουν δύο υβριδικές εκδοχές: Η “4 E-Hybrid 3.0” και την Turbo S e-Hybrid 4.0. Ο τρίλιτρος κινητήρας αποδίδει 330 PS, o turbo των 4,0 lt στην Turbo S 550 PS, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας είναι ισχύος 136 PS. Παράλληλα με τα παραπάνω, η Porsche παρουσίασε και μία υβριδική έκδοση της Cayenne. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει και εδώ 136 PS, ενώ ο κινητήρας βενζίνης 4,0 lt 340 PS.

VW: Όλα τα βλέμματα στη Σειρά I.D.

Με την έκδοση GTE των Golf και Passat η Volkswagen διαθέτει ήδη δύο τοιμες υβριδικές εκδόσεις. Το ίδιο ισχύει σε επίπεδο ηλεκτροκίνητων για τα eGolf και e-up!. Ωστόσο, τα δύο πρώτα μοντέλα έχουν πέσει θύματα του WLTP, με αποτέλεσμα απλώς να περιμένουμε τις ανανεωμένες εκδοχές τους το 2019. Πάντως, η νέα 8η γενιά του Golf δε θα έχει ηλεκτρική έκδοση. Όποιος φίλος της VW θέλει να αποκτήσει ηλεκτροκίνητο μοντέλο, θα πρέπει να περιμένει έως τα τέλη του 2019 το λανσάρισμα του I.D., η οποία θα είναι μία πλήρης ηλεκτροκίνητη σειρά αυτοκινήτων, που αναμένεται να αποτελείται έως το 2024/25 από πέντε μοντέλα. Οι συμβατικής τεχνολογίας κινητήρες έχουν τη μερίδα του λέοντος στη VW με 13 σειρές (χωρίς να προσμετρώνται οι διαφορετικές εκδόσεις αμαξωμάτων). Από αυτές μόνο το e-up! έχει αυτονομία μεγαλύτερη των 300 km.