Peugeot: Νέο e-308 και νέος υβριδικός κινητήρας για τα 3008 και 5008 (photos)


Μέσα στο πρώτο 6μηνο του 2023, όλα τα μοντέλα της Peugeot θα έχουν τουλάχιστον από μία πλήρως ηλεκτρική ή υβριδική έκδοση, στο δρόμο για τον πλήρη εξηλεκτρισμό.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: PEUGEOT
  • 4/10/2022

Το 2023 θα είναι χρονιά... ηλεκτρικής επανάστασης για την Peugeot. Η γαλλική εταιρία ανακοίνωσε μια σειρά από κινήσεις για το νέο έτος, στο δρόμο για τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της μέχρι το 2030.

Τι πρέπει να περιμένουμε μέχρι το πρώτο 6μηνο του νέου έτους; Νέο υβριδικό κινητήρα για τα μεγάλα SUV της, το 3008 και το 5008 (το οποίο για πρώτη φορά δε θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με θερμικούς κινητήρες), νέα, αμιγώς ηλεκτρικά E-308 και E-308 SW, αμιγώς ηλεκτρικό Ε-408 (σε δεύτερο στάδιο), ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα, επαγγελματικό με τεχνολογία κυψελών καυσίμων υδρογόνου, ακόμα και ηλεκτρικά scooter και ποδήλατα!

Η Peugeot «υπερηφανεύεται» ότι κάθε μοντέλο της γκάμας της θα είναι διαθέσιμο τουλάχιστον με μία έκδοση που είτε θα είναι υβριδική, είτε αμιγώς ηλεκτρική και ότι θα προσφέρει την ευρύτερη γκάμα λύσεων ηλεκτρικής μετακίνησης στην Ευρώπη.

Νέα υβριδική τεχνολογία για τα Peugeot 3008 και 5008

Η Peugeot θα είναι η πρώτη μάρκα της Stellantis που θα λανσάρει τη νέα γενιά υβριδικών κινητήρων του ομίλου. Αρχικά στα μεγάλα SUV της φίρμας, το 3008 και το 5008 και στη συνέχεια θα επεκταθεί και σε άλλα μοντέλα της γκάμας.

Το νέο ήπια υβριδικό σύνολο (MHEV) θα αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα PureTech νέας γενιάς με ισχύ 136 PS, σε συνδυασμό με ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Χάρη σε μια μπαταρία 48 V που επαναφορτίζεται κατά την οδήγηση, τα SUV θα έχουν επιπλέον ροπή στις χαμηλές στροφές και μείωση 15% στην κατανάλωση καυσίμου.

Επίσης, θα είναι εφικτή η οδήγηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων για έως και 1 km σε χαμηλές ταχύτητες και για μικρές αποστάσεις στην πόλη.

Νέα αμιγώς ηλεκτρικά E-308 και E-308 SW… και προσεχώς E-408

Η αμιγώς ηλεκτρική γκάμα επεκτείνεται το 2023, με την άφιξη των νέων E-308 και E-308 SW. Η Peugeot θα είναι ένας από τους πρώτους ευρωπαίους κατασκευαστές που θα προσφέρει ένα 100% ηλεκτρικό station wagon αυτοκίνητο. Έτσι, θα μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες των ενδιαφερόμενων για αυτοκίνητα της κατηγορίας C, που επιθυμούν να κάνουν τη μετάβαση στην κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Τα δύο νέα μοντέλα κληρονομούν έναν νέο ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει ισχύ 156 PS. Με κατανάλωση 12,7 kWh/100 km, που αποτελεί σημείο αναφοράς μεταξύ των EV κατηγορίας C, θα προσφέρουν αυτονομία μεγαλύτερη των 400 km (υπόκειται στον μικτό κύκλο WLTP). Αυτή η απόδοση κατέστη δυνατή χάρη σε όλες τις προόδους που έγιναν στα κομμάτια του κινητήρα, της μπαταρίας, της αεροδυναμικής, της βελτιστοποίησης βάρους με τη νέα πλατφόρμα EMP2 και τη μείωση των απωλειών λόγω τριβής.

Επίσης στην κατηγορία C, η Peugeot επιβεβαίωσε τη μελλοντική κυκλοφορία του E-408, μαζί με τις plug-in υβριδικές εκδόσεις του δυναμικού και καινοτόμου fastback της. Με αυτό τον τρόπο θα ολοκληρωθεί μια 100% ηλεκτρική γκάμα μοντέλων, που καλύπτει όλες τις ανάγκες: Από το Peugeot e-208 έως το e-Traveller, συμπεριλαμβανομένων των e-2008, E-308, E-308 SW και e-Rifter.

Αναβαθμισμένο Peugeot e-208

Το e-208 είναι ο πρωτοπόρος στην 100% ηλεκτρική γκάμα του brand και, όπως έγινε γνωστό πριν από λίγες μέρες, θα αναβαθμιστεί το 2023, έχοντας, πλέον, το νέο κινητήρα που παρουσιάστηκε στο E-308. Η μέγιστη ισχύς του e-208 θα αυξηθεί κατά 15%, από 136 PS σε 156 PS, με τη ροπή να φτάνει τα 260 Nm.

Η κατανάλωση θα είναι 12 kWh/100 km, παρέχοντας στο e-208 αύξηση αυτονομίας κατά 10,5% ή επιπλέον 38 km σε συνολικά 400km στον συνδυασμένο κύκλο WLTP. Όσο για τη φόρτιση της μπαταρίας, μέσα σε λιγότερο από 25 λεπτά θα μπορεί το επίπεδό της να αυξηθεί από το 20% στο 80%, σε φορτιστή 100 kW.

Plug-in υβριδικές επιλογές

Η Peugeot έχει αναπτύξει μια ολοκληρωμένη υβριδική σειρά plug-in για όλες τις εκδόσεις της, είτε αφορούν sedan, SW ή SUV. Τα plug-in υβριδικά 308 και 308SW διατίθενται σε δύο επίπεδα ισχύος, 180 PS ή 225 PS και προσφέρουν αυτονομία έως και 60 km σε 100% ηλεκτρική λειτουργία. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες υιοθετήθηκαν επίσης από το ολοκαίνουργιο Peugeot 408, το οποίο θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού από τις 17 έως τις 23 Οκτωβρίου.

Από την πλευρά του, το 3008 προσφέρει υβριδικούς κινητήρες 225 PS ή 300 PS με τετρακίνηση, επιτρέποντάς του να διανύσει έως και 59 χλμ. χωρίς τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Τέλος, το 508 διατίθεται ως sedan και stationwagon, με plug-in υβριδικό κινητήρα 225 PS ή «αγωνιστική» έκδοση 360 PS και κίνηση στους τέσσερις τροχούς για τις εκδόσεις Peugeot Sport Engineered.

Επιπλέον, η plug-in υβριδική τεχνολογία της φίρμας δοκιμάζεται στην πίστα από το Peugeot 9X8 Hybrid Hypercar, το οποίο αγωνίζεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) από τον Ιούλιο του 2022.

Νέο Peugeot e-Expert Hydrogen

Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου βρίσκει την εφαρμογή της στο νέο Peugeot e-Expert Hydrogen, που αποτελεί την προσφορά του brand σε επαγγελματίες και τοπικές αρχές που αναζητούν τις πιο καινοτόμες λύσεις κινητικότητας με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Το κύριο πλεονέκτημα του πλήρως ηλεκτρικού e-Expert Hydrogen έγκειται στο μειωμένο χρόνο, μόλις 3 λεπτά, επαναφόρτισης της δεξαμενής υδρογόνου του. Με αυτονομία 400 km, ισχύ 100 PS και ροπή 260 Nm, μπορεί να μεταφέρει έως και 1.000 kg ωφέλιμου φορτίου σε όγκο φορτίου 6,1 m3.

Ηλεκτρικά δίτροχα

Η Peugeot θα προσθέσει στη γκάμα των λύσεων ηλεκτρικής μετακίνησης που παρέχει και ένα νέο 100% ηλεκτρικό σκούτερ, το e-Streetzone. Το νέο σκούτερ θα θα παρουσιαστεί στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού και θα προσφέρει έως και 112kmαυτονομία σε έκδοση 2 μπαταριών και λειτουργία ECO.

Τέλος, η Peugeot Cycles προσφέρει επίσης μια πλήρη γκάμα έξι ηλεκτρικών ποδηλάτων προσαρμοσμένων σε όλες τις χρήσεις, από την καθημερινή κίνηση στην πόλη μέχρι την οδήγηση δρόμου, συμπεριλαμβανομένης της εκτός δρόμου.