Ποια κρίση; Η Porsche έσπασε 4 ρεκόρ το οικονομικό έτος 2022 και συνεχίζει ακάθεκτη!


Γεννούν και τα κοκόρια της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία επιβεβαίωσε με τον πιο επίσημο τρόπο την έλευση της ηλεκτρικής Cayenne και του ολοκαίνουριου ηλεκτρικού σπορ SUV.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 13/3/2023

Για πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, το 2022 ήταν μια δύσκολη χρονιά. Είτε από πλευράς εσόδων, είτε στον τομέα των παραδόσεων οχημάτων, είτε λαμβάνοντας υπόψιν την παραγωγή και τις πωλήσεις. Όχι όμως για την Porsche.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία, τα (έστω και, θεωρητικά, λιγότερα) προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, το αυξημένο κόστος πρώτων υλών, ακόμα και τα προβλήματα που αρκετές φίρμες αντιμετωπίζουν με τα logistics δεν άγγιξαν τη γερμανική εταιρεία, η οποία πέτυχε 4 ρεκόρ στο οικονομικό έτος 2022.

Τα έσοδα από τις πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν σε 37,6 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 13,6% σε σχέση με το 2021 (33,1 δισ. ευρώ). Τα λειτουργικά κέρδη του Porsche Group ήταν 6,8 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 1,5 δισ. έναντι του 2021 (άνοδος 27,4%).

Οι παραδόσεις αυτοκινήτων αλλά και οι καθαρές ταμειακές ροές από αυτοκίνητα έφτασαν σε νέα ιστορικά υψηλά νούμερα το 2022. Παραδόθηκαν 309.884 οχήματα σε πελάτες, έναντι 301.915 το 2021 (άνοδος κατά 2,6%), ενώ οι συσχετιζόμενες καθαρές ταμειακές ροές αυξήθηκαν από 3,7 σε 3,9 δισ. ευρώ (άνοδος 5,2%). Επιπλέον, τα λειτουργικά έσοδα πωλήσεων αυξήθηκαν από 16,0% σε 18,0%.

Τα στοιχεία αυτά δημοσιοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της ετήσιας συνέντευξης Τύπου της Porsche, στην οποία ανακοινώθηκε και η έναρξη του φιλόδοξου προγράμματος «Road to 20», με σκοπό να διασφαλίσει το μακροπρόθεσμο στόχο κέρδους της εταιρείας. Στόχος η απόδοση των πωλήσεων να ανέβει πάνω από το 20%, εξετάζοντας στο σύνολο τη διαδικασία της παραγωγής, από το κόστος μέχρι και τη γκάμα των μοντέλων.

«Σε δύσκολες συνθήκες, πετύχαμε το ισχυρότερο αποτέλεσμα στην ιστορία της Porsche και μάλιστα με σημαντική διαφορά σε σχέση με το παρελθόν», τόνισε ο Oliver Blume, πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου του Porsche AG και πρόσθεσε: «Μπορέσαμε επίσης να προσφέρουμε στους πελάτες μας συναρπαστικά νέα προϊόντα και πάλι το 2022. Αυτό είναι το αποτέλεσμα μιας εξαιρετικής συλλογικής απόδοσης».

Παράλληλα, στο πλαίσιο της παρουσίασης, επιβεβαιώθηκε με τον πιο επίσημο τρόπο αυτό που ήταν ήδη γνωστό σε επίπεδο πληροφοριών εδώ και καιρό: Η αμιγώς ηλεκτρική Cayenne, η οποία δεν επηρεάζει την αναμενόμενη, εντός του 2023, πλήρη ανανέωση της τρέχουσας, 3ης, γενιάς και θα έρθει το 2026, μετά την ηλεκτρική Macan (2024) και την επίσης αμιγώς ηλεκτρική 718 (2025). Επίσης, επίσημη μορφή πήρε και το ολοκαίνουριο ηλεκτρικό σπορ 7θέσιο SUV, που θα τοποθετηθεί πάνω από την Cayenne το 2027.

Η επόμενη μέρα της Porsche φέρνει, επιπλέον, περισσότερες εκδόσεις περιορισμένης παραγωγής, ενώ παρά το γεγονός ότι το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης επικεντρώνεται όλο και περισσότερο στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης και συγκεκριμένα στα EV με μπαταρία, η γερμανική εταιρεία παραμένει προσηλωμένη στα e-fuels. «Μπορούν να παίξουν ένα χρήσιμο συμπληρωματικό ρόλο για ένα μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων που ήδη κυκλοφορούν αλλά και σε εξειδικευμένα τμήματα», σύμφωνα με τον Blume.

Παράλληλα, επεσήμανε ότι τα συνθετικά καύσιμα μπορούν να είναι εξίσου χρήσιμα για τα πλοία και τα αεροπλάνα. Μην ξεχνάμε ότι η Porsche ξεκίνησε ήδη την παραγωγή e-fuels τον περασμένο Δεκέμβριο στη Χιλή.