Ποιες είναι οι καλύτερες πόλεις της Ευρώπης για να έχεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο;


Η επιλογή να αποκτήσεις ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν είναι μόνο προσωπική διαδικασία αλλά εξαρτάται και από την πόλη στην οποία κατοικείς, όπως αποδεικνύεται από την έρευνα της «Uswitch». 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 11/5/2022
Οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων στην Ευρώπη συνεχίζουν να αυξάνονται τόσο λόγω μόδας όσο και όσον αφορά πιο πρακτικά θέματα που αφορούν στην τσέπη μας,
 
Καθώς η τιμή πώλησης των καυσίμων κίνησης αυξάνεται διαρκώς, εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία, τα ηλεκτρικά οχήματα φαντάζουν (ακόμα) ως μια συμφέρουσα λύση, αναφορικά με το κόστος φόρτισης των μπαταριών τους τους κάθε φορά. Ωστόσο, και αυτό μεταβάλλεται, όπως διαπιστώνουμε.
 
Όμως, εκτός από το κόστος αγοράς και χρήσης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, σημαντικό ρόλο στην τελική επιλογή τους διαδραματίζει και η ευκολία εύρεσης δημόσιων σημείων φόρτισης.
 
 
Οι συντελεστές της ιστοσελίδας «Uswitch.com» συγκέντρωσαν στοιχεία που αφορούν στην ευκολία που παρέχουν οι υποδομές μιας πόλης στους ιδιοκτήτες τέτοιας τεχνολογίας οχημάτων στις χώρες τις Ευρώπης και τις ταξινόμησαν σχετικά.
 
Οι πέντε καλύτερες
Βάσει των στοιχείων που συνέλεξαν, οι πέντε καλύτερες πόλεις της Γηραιάς Ηπείρου για να είσαι κάτοχος ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος είναι:
 
1. Το Ρέικιαβικ (Ισλανδία)
H πρωτεύουσα της βόρειας χώρας συγκέντρωσε συνολική βαθμολογία 7,94/10. Συνήθως, το 65% των δημόσιων φορτιστών είναι ελεύθεροι προς χρήση. Η μέση τιμή του ρεύματος είναι 0,29 ευρώ/kW, η μέση ικανότητα παροχής τους είναι 26 kW, ενώ η μέση απόσταση μεταξύ των εγκατεστημένων δημόσιων φορτιστών στην πόλη είναι μόλις 550 m.
 
2. Η Γλασκώβη (Σκωτία) 
Η πόλη της Σκωτίας συγκέντρωσε συνολική βαθμολογία 7,54/10. Συνήθως, το 92% των δημόσιων φορτιστών είναι ελεύθεροι προς χρήση. Η μέση τιμή του ρεύματος είναι 0,32 ευρώ/kW, η μέση ικανότητα παροχής τους είναι 17 kW, ενώ η μέση απόσταση μεταξύ των εγκατεστημένων δημόσιων φορτιστών στην πόλη είναι 1,1 km.
 
3. Η Λισαβώνα (Πορτογαλία)
Συγκέντρωσε συνολική βαθμολογία 7,31/10. Παρά το γεγονός ότι μόνο το 1% των δημόσιων φορτιστών είναι συνήθως ελεύθεροι προς χρήση στην πορτογαλική πρωτεύουσα, οι υπόλοιποι δείκτες της έρευνας ήταν πολύ υψηλοί και την κατέταξαν στην τρίτη θέση. Η μέση τιμή του ρεύματος είναι 0,17 ευρώ/kW, η μέση ικανότητα παροχής τους (δημόσιοι φορτιστές) είναι 24 kW, ενώ η μέση απόσταση μεταξύ τους στην πόλη είναι 0,76 m.
 
 
4. H Βουδαπέστη (Ουγγαρία)
Βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας, η πρωτεύουσα της χώρας συγκέντρωσε συνολική βαθμολογία 7,14/10. Σε αυτή, συνήθως το 54% των δημόσιων φορτιστών είναι ελεύθεροι προς χρήση. Η μέση τιμή του ρεύματος είναι 0,33 ευρώ/kW, η μέση ικανότητα παροχής τους είναι 25 kW, ενώ η μέση απόσταση μεταξύ των εγκατεστημένων δημόσιων φορτιστών στην πόλη είναι 1,03 km.
 
5. Το Όσλο (Νορβηγία)
Η σκανδιναβική πρωτεύουσα συγκέντρωσε συνολική βαθμολογία 7,04/10. Συνήθως, το 8% των δημόσιων φορτιστών είναι ελεύθεροι προς χρήση. Η μέση τιμή του ρεύματος είναι 0,31 ευρώ/kW, η μέση ικανότητα παροχής τους είναι 9 kW, ενώ η μέση απόσταση μεταξύ των εγκατεστημένων δημόσιων φορτιστών στην πόλη είναι 610 m.
 
Οι πέντε χειρότερες
Η συγκεκριμένη έρευνα ανέδειξε, ταυτόχρονα, και τις χειρότερες πόλεις της Ευρώπης για να κατέχει κάποιος ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα. Ως εκ του αποτελέσματος της σχετικής κατάταξης, κάποια από τα ευρήματα ίσως προκαλέσουν έκπληξη, καθώς αποδείχτηκε ότι οι συγκεκριμένες πόλεις δεν έχουν ακόμα τις κατάλληλες υποδομές για να υποστηρίξουν σε ικανοποιητικό βαθμό την ηλεκτροκίνηση.
 
1. Το Λίβερπουλ (Βρετανία)
Συγκέντρωσε τη μικρότερη συνολική βαθμολογία, μόλις 4,89/10. Η έρευνα έδειξε ότι συνήθως, το 38% των δημόσιων φορτιστών είναι ελεύθεροι προς χρήση. Η μέση τιμή του ρεύματος είναι 0,38 ευρώ/kW, η μέση ικανότητα παροχής τους είναι 14 kW, ενώ η μέση απόσταση μεταξύ των εγκατεστημένων δημόσιων φορτιστών στην πόλη είναι 2,38 km.
 
 
2. To Παρίσι (Γαλλία)
Η έκφραση «Πόλη του Φωτός», με την οποία είναι γνωστή η γαλλική πρωτεύουσα, φυσικά δεν αφορά στο ηλεκτρικό ρεύμα. Στην έρευνα, συγκέντρωσε συνολική βαθμολογία 5,68/10. Συνήθως, το 14% των δημόσιων φορτιστών είναι ελεύθεροι προς χρήση. Η μέση τιμή του ρεύματος είναι 0,43 ευρώ/kW, η μέση ικανότητα παροχής τους είναι 54 kW, ενώ η μέση απόσταση μεταξύ των εγκατεστημένων δημόσιων φορτιστών στην πόλη είναι 2,15 km. 
 
3. H Βιέννη (Αυστρία)
Η γραφική πόλη συγκέντρωσε συνολική βαθμολογία 5,68/10. Συνήθως, το 14% των δημόσιων φορτιστών είναι ελεύθεροι προς χρήση. Εκεί, η μέση τιμή του ρεύματος είναι 0,28 ευρώ/kW, η μέση ικανότητα παροχής τους είναι 14 kW, ενώ η μέση απόσταση μεταξύ των εγκατεστημένων δημόσιων φορτιστών στην πόλη φτάνει τα 1,55 km. 
 
4. Η Φρανκφούρτη (Γερμανία)
Συγκέντρωσε συνολική βαθμολογία 5,81/10. Σε αυτή, συνήθως το 12% των δημόσιων φορτιστών είναι ελεύθεροι προς χρήση. Η μέση τιμή του ρεύματος είναι 0,45 ευρώ/kW, η μέση ικανότητα παροχής τους είναι 18 kW, ενώ η μέση απόσταση μεταξύ των εγκατεστημένων δημόσιων φορτιστών είναι 1,04 km.
 
5. Η Κολωνία (Γερμανία) και το Ρότερνταμ (Ολλανδία)
Σε αυτή τη θέση ισοψήφησαν οι δύο πόλεις, με συνολική βαθμολογία 5,89/10. Στη γερμανική, συνήθως το 12% των δημόσιων φορτιστών είναι ελεύθεροι προς χρήση. Η μέση τιμή του ρεύματος είναι 0,45 ευρώ/kW, η μέση ικανότητα παροχής τους είναι 18 kW, ενώ η μέση απόσταση μεταξύ των εγκατεστημένων δημόσιων φορτιστών είναι 1,04 km.
Στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, το Ρότερνταμ, συνήθως μόλις το 3% των δημόσιων φορτιστών είναι ελεύθεροι προς χρήση. Η μέση τιμή του ρεύματος είναι 0,45 ευρώ/kW, η μέση ικανότητα παροχής τους είναι 13 kW, ενώ η μέση απόσταση μεταξύ των εγκατεστημένων δημόσιων φορτιστών είναι 700 m.